Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tja eftersom min förstadagsteori är en kritik mot en förstadagsteori och du har ägnat åtskillig kraft åt den så (och den som plagierade mig) så är det så jag uppfattar dina inlägg.
Nä, det är inte någons förstadagsteori jag ägnar tid åt, det är de som idag anser att cirkus förstadagsteori är skum pga att fler gillar lakrits.

Jag har tänkt och tänkt och tänkt nu och blir väl inte precis klokare.
Röstar på den som i mina ögon stuckit ut mest. Hinner inte läsa tråden igen så det får bli så här. Är medveten om att jag lär vara ett lätt byte eftersom jag troligen inte kommer hinna in in dl ikväll.

Karamelldrottningen röstar på Carro_lina då jag anser att hon betet sig märkligast leken igenom. Dels rösten på Lobelia med just motiveringen trots att det var flera vid den tidpunkten som isåfall likaväl hållt sig i bakgrunden. Sen dels att hon tycker det är ulvigt att inte hinna rösta som i godisklubbans fall

Jättefint om ni ser till att fylla på röstlista idag, som det står i reglerna ;) Det underlättar för mig :)

På vilket sätt menar du att jag tar upp det gång på gång? Jag skrev det en gång när jag reflekterade över rösterna igår och sen har jag svarat på några inlägg där andra kommenterade mina tankar om att det är misstänksamt att missa deadline. Precis som några andra har diskuterat cirkus röst igår.
Jag läste igenom allt snabbt innan, och då uppfattade jag det som gång på gång. Det tar jag tillbaka. Men jag anser fortfarande att det är märkligt av dig att tro att jag är ulv för att jag missade att rösta. Som någon sa så bryter det mot reglerna och genererar en varning - vilket i alla fall jag inte anser som något "bra" eller något att "vara stolt över" och jag skämdes verkligen för att ha missat DL1.

Förutom att dagen handlat om cirkus och lakrits och inte poängen med hennes teori så tycker jag nog att karamelldrottningen är en av de skummare, eftersom det känns som att hon bara kör på och inte tar till sig av vad som står. Tycker att hon kastar ut misstankar lite här och där iom detta. Men jag vet inte om jag tycker att det är tillräckligt misstänkt för att lägga en andraröst. Jag är inte den som är feg med andraröster men jag vill inte riskera att rösta ut en god om jag lägger en andraröst på någon jag inte har mer att gå på sas. Jag måste nog fundera lite till. Känner mig lite distraherad, borde rasta mina hundar och sova eftersom jag ska jobba imorgon men det får nog vänta lite :p

Har läst igenom och många riktigt urusla teorier! Kan mycket väl tänka mig att någon ond röstade på qitis väldigt enkelt.
Det här reagerar jag på (och jag ser nu att du inte kommer kunna svara före DL men jag måste ändå fråga) - varför är just rösterna på qitis skumma? Varför är inte rösterna på fio eller föralldel @cirkus (fast där har vi inte facit) skumma?
Det var ju fio som blev lynchad, inte q?

DL1
qitis röstar på hedinn
cirkus röstar på bollen__
bollen__ röstar på fio
Killaloe röstar därför på qitis
Lobelia röstar på Cirkus
LenaH röstar på Mirtai
carrro_lina röstar på Lobelia
Karamelldrottningen röstar på cirkus
Mirtai röstar på qitis
fio röstar på godisklubban
Hedinn röstar på fio

Om vi då tittar på röstlistan och ev kommunikation från fåret till lyan så skulle @bollen__ kunna vara ulv och @Hedinn får enligt "regeln" att fåret röstar som första ulv eller @Killaloe vara ulv och @Mirtai får eller @Lobelia ulv och @karamelldrottningen får.
Det ger lite för många möjliga varianter för att det ska gå att utläsa något nu men kan kanske vara bra att ha i bakhuvudet lite senare i leken. Jag tror att fåret kan vara lite knepigt att hitta om nu inte lyan gör som jag brukar göra som ulv och käkar upp det... :angel:

Kan hända att min syn på saken inte är opartisk.

Carro_lina skrev att jag kan vara ulv för att jag missade att rösta i DL1. Men som sagt tycker jag att det är en av sakerna som fått mest uppmärksamhet under dagen. Och som jag uppfattat det så vill ulvarna inte ha för mycket uppmärksamhet (för att inte genomskådas lika lätt). Därför tänker jag att carro_lina skulle kunna vara ulv, då hon genom att prata om min miss av röstning kan få uppmärksamheten och diskussionen att handla om någon annan än henne själv. Och på så vis skulle hon kunna undvika att bli genomskådad som ulv.

godisklubba röstar på carro_lina

(Förresten, ska motiveringen också vara i fetstil text? Eller räcker det med själva röstningsraden?)

Kan hända att min syn på saken inte är opartisk.

Carro_lina skrev att jag kan vara ulv för att jag missade att rösta i DL1. Men som sagt tycker jag att det är en av sakerna som fått mest uppmärksamhet under dagen. Och som jag uppfattat det så vill ulvarna inte ha för mycket uppmärksamhet (för att inte genomskådas lika lätt). Därför tänker jag att carro_lina skulle kunna vara ulv, då hon genom att prata om min miss av röstning kan få uppmärksamheten och diskussionen att handla om någon annan än henne själv. Och på så vis skulle hon kunna undvika att bli genomskådad som ulv.

godisklubba röstar på carro_lina

(Förresten, ska motiveringen också vara i fetstil text? Eller räcker det med själva röstningsraden?)
Räcker att röstningsraden är fetad :)

Skulle du kunna ge exempel på någon som är grävande förstadagsteori? Var gräver du själv inför DL1
Reagerar också på rösten som Killaloe la på lobelia nu. Vaddå inte gräva? På vilket sätt har alla vi andra grävt inför dl1 som gör lobelia mest misstänkt? Grävde @LenaH som röstade på mig för att jag skrev fel på mandelpmassa/marsipan?

Ledsen att jag var lire otydlig - jag menar alltsp efter röstningen där jah får uppfattningen om att @Lobelia mest fastnar på en märklig fråga vilket skapar en märklig diskussion. Det bygger ju också, som jag skrev, på att jag tror att en i lyan är med i den diskussionen för att ge andra chans att ligga lågt. Och då tycker jag att lobelia är mest trolig att vara ulv iom att dom andra två framstår som mer intresserade av att gräva än att vara lite vaga sådär.

Samt att röstinlägget, som jag skrev, mest innehåller citat och inte så mycket egna funderingar - vilket alltså får mig att reagera,

Jag var lite inne på att rösta på Hedinn, mest på grund av hennes andra röst på goda fio och med en skral teori men som jag skrev tidigare så vägs det upp av att Hedinn inte skulle vilja stick ut på det viset som ond. Jag är lite tveksam och nog kan hon vara ulv.

@Killaloe dök sen upp som gubben i lådan och röstade på mig för att jag förklarat vad jag tänkt inför förstadagsteorin och jag inte direkt lastas för att @karamelldrottningen mfl lägger stor energi på det. Det mest skumma är dock motiveringen att jag grävde mindre än andra inför första DL. Förstadagsteorierna som i flertalet fall handlar om favorit godis, utom Qs att vara för hjälpsam och teorier om den teorin.

Jag brukar sällan rösta på folk för att de röstar på mig, men motiveringen här var för mig som ett stort frågetecken. Det känns inte riktig som hon skriver om mig utan mer som @Killaloe bestämt sig för att rösta på mig och sedan letat rätt på något som kan fungera som teori. Det känns ulvigt i mina ögon.

Lobelia röstar på Killaloe

Ledsen att jag var lire otydlig - jag menar alltsp efter röstningen där jah får uppfattningen om att @Lobelia mest fastnar på en märklig fråga vilket skapar en märklig diskussion. Det bygger ju också, som jag skrev, på att jag tror att en i lyan är med i den diskussionen för att ge andra chans att ligga lågt. Och då tycker jag att lobelia är mest trolig att vara ulv iom att dom andra två framstår som mer intresserade av att gräva än att vara lite vaga sådär.

Samt att röstinlägget, som jag skrev, mest innehåller citat och inte så mycket egna funderingar - vilket alltså får mig att reagera,
Vilken fråga har jag fastnat på?

Om vi då tittar på andrarösterna som oftast hamnar lite under lupp (förutom i den här leken där alla verkar ha hakat upp sig på lakrits? :confused:) så är det ju kd, Mirtai och Hedinn som lägger såna. Egentligen tycker jag inte att de behöver betyda så mycket, jag gör det ofta själv för att det blir lite mer skoj då men de är väl ändå värda att ses över (till skillnad från lakrits? :confused:) och då känner jag väl spontant att HEdinn kanske inte velat sticka ut så mycket som ulv iom hennes sena röst. Mirtais är väl också rätt sen och kd:s blir väl mest intressant.
Jag hoppas jag hinner lägga in tider för annars vet man ju egentligen inte vad som är sent eller ej.

Å ena sidan är det kd som sticker ut mest för mig idag men det känns sådär när hon inte kan bemöta det jag ifrågasätter.

Jag tycker både @godisklubba och @karamelldrottningen har betett sig ganska skumt idag. Karamelldrottningen verkar inte riktigt vilja läsa ändras teorier. Igår motiverade hos sin röst på cirkus genom att ta en del av cirkus motivering och idag röstade hon på mig med motiveringen att jag tycker det är ulvigt att missa dl men även det var ju endast en del av det jag skrev. Får lite känslan av att hon försöker sprida misstankar om alla.

godisklubbas missade röst skulle mycket väl kunna vara ett nybörjarmisstag men tycker hon slår ifrån sig lite väl aggressivt. Framförallt när hon väljer att rösta på mig utan att ens ha teori om någon annan deltagare. Hon är dock ny, så jag ändå mer misstänksam mot karamelldrottningen.

carrro_lina röstar på karamelldrottningen

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 488
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 023
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 295
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 507
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar