Bukefalos 28 år!

Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar lite kring det här, funderar lite på om det är så att @karamelldrottningen försöker vara övertydlig med att hon är röstfifflaren för att redan nu sätta sig åt det goda hållet. (det är förvisso fel avatar men ändå :D) för en brukar ju för det mesta ha ganska bra koll på sin egen roll så att då visa på hur bra koll en har på rollen tänker jag kan vara ett försök till att framstå som god
Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.

Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i och som jag sen kommenterar
Jag funderar lite kring det här, funderar lite på om det är så att @karamelldrottningen försöker vara övertydlig med att hon är röstfifflaren för att redan nu sätta sig åt det goda hållet. (det är förvisso fel avatar men ändå :D) för en brukar ju för det mesta ha ganska bra koll på sin egen roll så att då visa på hur bra koll en har på rollen tänker jag kan vara ett försök till att framstå som god
Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.

Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i
Ja det är min erfarenhet, ulvarna kan smyga med om nån råkar i luven på nån annan, luta sig tillbaka och låta goda ha ihjäl varandra

Eller hur? Det är ju supersmidigt att låta folk argumentera mot varandra och inte vara del i det utan smyga lite i kulisserna. Dock tänker jag att en som lya mycket väl skulle kunna låta någon i lyan starta en sådan diskussion för att på så sätt låta dom andra i lyan vara lite osynligare - alltså ev offra någon bara för att det ska bli lite mer turbulent i leken.

Där kan jag se @Lobelia @karamelldrottningen och @cirkus som mest kör någon variant av cirkelresonemang och som jag upplever mest skapar just turbulens som sen ulvarna kan glassa sig förbi. Då är ju frågan om det faktiskt är så att någon där är ulv och som skapar turbulensen?

Eftersom det mycket bygger på @cirkus röstning som jag tycker att @cirkus förklarar rätt så vettigt så känns det som att det är @Lobelia eller @karamelldrottningen som kan vara den där ulven.

Det som talar för @karamelldrottningen rent generellt är att hon försöker leta och komma med teorier. Jag håller väl inte med om allt såklart ( :D) men jag tycker ändå att det är något som skulle kunna tala för hennes godhet och som gör att jag inte kommer rösta på henne vid den här DLn även om hon står rätt högt upp på min lista över luriga typer.

Då funderar jag vidare på @Lobelia

I sin röstning igår kommer hon inte med så mycket till teori utan mest citat som syftar till att sprida misstankar. Något som hon själv gör rätt bra och på rätt svaga grunder.
Jag undrar en del hur @cirkus tänker i sin röst när motiveringen är att samma favoritgodis tyder på att det är en ulv och en varg

med motiveringen ovan att fåret visar sig för ulven i konversationen
Utan att notera att det är fler som har samma favoritgodis

Kan det vara att @cirkus själv sitter i lyan eller rent utav är får själv och försöker sprida misstankar? Alla kan väl rimligen inte vara onda.

Lobelia röstar på Cirkus
Då har vi olika definition, min är inte så snäv som din. Sprida misstankar för mig är att just sprida misstankar oavsett form. Här riktar Cirkus uppmärksamheten mot att folk som ger uttryck för samma godissmak, vilket är många.

Det är ju också en förstadagsteori och jag påtalar att det inte finns mycket att gå på.

För mig känns @Lobelia liksom inte riktigt lika grävande utan det blir mer ett inlägg som ska sprida misstankar baserat på väldigt lite. När hon sen ifrågasätta för att göra just det upplever jag svaren som rätt defensiva snarare än förklarande.

Det ihop med tidigare funderingar från mig kring diskussion om vad det är att sprida misstankar och att jag tycker att hela grejen runt @cirkus fått orimligt stora proportioner gör att min röst hamnar hos @Lobelia

Killaloe röstar på Lobelia
 
Men alltså, vad gäller cirkus röstteori, visst var det mer än bara lakrits? Det var väl just hur bollen och fio kommunicerade kring lakritsen som var grejen, att fio kom med ett, enligt cirkus, tydligt "åh det godiset gillar jag också" och inte så mycket allmänt "jag gillar lakrits"? Så uppfattade jag det i alla fall, så jag förstår inte varför den teorin är skummare än någon annans? Hade ju varit skillnad om teorin hade varit "bollen är ond, för bollen gillar lakrits", vilket jag nästan uppfattar det som att ni tolkat det som?
Visst är det intressant att ingen verkar se vinkeln som faktiskt var och inte heller att någon reflekterar över att min teori inte funkade eftersom att fio var god. Jag tänker leta vidare bland som som faktiskt såg ut att kommunicera igår (om jag hinner- min söte son har kommit hem och honom har jag inte träffat sen i början av mars - så vi ska käka midag och snacka strunt). Det fanns ju som bekant flera. Jag tror för övrigt att lyan hade ett guldläge igår med mig, fio och qitis uppe för lynch. Så jag kommer utgå ifrån dessa två faktum.
Är ju väldigt osannolikt att lakrits skulle vara ett tecken på vilken sida man står på oavsett om man tycker om det som godis eller inte. Är flera som skrivit liknande godisar. Svårt om alla ska ha helt unik godissmak bara för sakens skull. Man gillar det man gillar liksom
 
Svaret på dina frågor finns ju besvarade i mina tidigare inlägg vilket var anledningen till att jag inte svarade dig igen. Dessutom tycker jag det är konstigt att du skriver att min motivering i dl 1 var skum utan att förklara vad du menar med skum. Tycker din motivering var ungefär lika skum som min eftersom du skriver att du röstar på cirkus för att cirkus skrev att lakrits är ett tecken på ondska när det bara var en liten del av cirkus motivering.
Jag tycker som sagt att till skillnad från dig att du tagit upp godisklubbans röst på ett lite udda sätt.
Din dl 1 verkade vara en OT röst om inte annat så tycker jag den var rätt skum ja.
 
Är ju väldigt osannolikt att lakrits skulle vara ett tecken på vilken sida man står på oavsett om man tycker om det som godis eller inte. Är flera som skrivit liknande godisar. Svårt om alla ska ha helt unik godissmak bara för sakens skull. Man gillar det man gillar liksom

Du har fortfarande missat poängen med min teori igår.
 
Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.

Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i och som jag sen kommenterar

Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.

Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i




Där kan jag se @Lobelia @karamelldrottningen och @cirkus som mest kör någon variant av cirkelresonemang och som jag upplever mest skapar just turbulens som sen ulvarna kan glassa sig förbi. Då är ju frågan om det faktiskt är så att någon där är ulv och som skapar turbulensen?

Eftersom det mycket bygger på @cirkus röstning som jag tycker att @cirkus förklarar rätt så vettigt så känns det som att det är @Lobelia eller @karamelldrottningen som kan vara den där ulven.

Det som talar för @karamelldrottningen rent generellt är att hon försöker leta och komma med teorier. Jag håller väl inte med om allt såklart ( :D) men jag tycker ändå att det är något som skulle kunna tala för hennes godhet och som gör att jag inte kommer rösta på henne vid den här DLn även om hon står rätt högt upp på min lista över luriga typer.

Då funderar jag vidare på @Lobelia

I sin röstning igår kommer hon inte med så mycket till teori utan mest citat som syftar till att sprida misstankar. Något som hon själv gör rätt bra och på rätt svaga grunder.



För mig känns @Lobelia liksom inte riktigt lika grävande utan det blir mer ett inlägg som ska sprida misstankar baserat på väldigt lite. När hon sen ifrågasätta för att göra just det upplever jag svaren som rätt defensiva snarare än förklarande.

Det ihop med tidigare funderingar från mig kring diskussion om vad det är att sprida misstankar och att jag tycker att hela grejen runt @cirkus fått orimligt stora proportioner gör att min röst hamnar hos @Lobelia

Killaloe röstar på Lobelia
Jag har aldrig velat he sken av att vara Röstfifflaren men när Bla @Hedinn tog upp det så spånade jag vidare om att det är en himla viktig roll. Sen undrade Hedinn varför och jag skrev att den får ju lägga dubbla röster.
 
Men alltså, vad gäller cirkus röstteori, visst var det mer än bara lakrits? Det var väl just hur bollen och fio kommunicerade kring lakritsen som var grejen, att fio kom med ett, enligt cirkus, tydligt "åh det godiset gillar jag också" och inte så mycket allmänt "jag gillar lakrits"? Så uppfattade jag det i alla fall, så jag förstår inte varför den teorin är skummare än någon annans? Hade ju varit skillnad om teorin hade varit "bollen är ond, för bollen gillar lakrits", vilket jag nästan uppfattar det som att ni tolkat det som?
Ärligt talat, det var ett himla tjat om min förstadagsteori.


Även om jag tycker att qitis röstmotivering är rätt udda så var det ändå en förstaröst med lite att gå på så jag vill inte lägga alltför mycket vikt där. Blir lite nojig över Killaloes röst på qitis också, om det är nåt försök till att ställa sig in. :cautious: Men, samtidigt håller jag ju med och förstår rösten och där fanns det ju nåt att "ta på".

Jag har fått nån tanke om att det borde vara vettigt att det inte blir enbart en-röster idag, eller extremt få två-röster, så eftersom fio dels inte verkar ha koll på att det finns påskgodis och sen har så dålig godissmak att hon har turkiskt peppar som favoritgodis. Och nu kom dessutom misstankar mot någon som går all in på påsken. Bästa godishögtiden näst efter Halloween, så nog måste det vara lite skumt att vara så anti.

Hedinn röstar på fio


Är den verkligen så mycket sämre än din nästan helt OT teori? Det känns ärligt talat sisådär att du hänger fast vid och kritiserar andras förstadagsteorier till den här graden när du själv har en mycket svag teori som bygger på att det är få som bara har en röst och sen lägger en andra röst på fio som visat sig vara god.

Attack kanske inte är bästa försvar men det hjälper tydligen inte att förtydliga vad jag tänkt och påpeka att det är en förstadagsteori. Jag har inte direkt något mer att säga om den. Utifrån utfallet av

Hur tänkte du själv när du lade andrarösten på fio med motiveringen att hon inte har koll på påskgodis och har dålig godis smak? En sen röst har jag noterat ofta noterat åt det skumma hållet och en potentiellt avgörande på en som visar sig vara god bättrar inte på det. Det förmildrande här är att du borde ha koll som ond att undvika att sticka ut.
 
Nu har jag hittat leken
Mitt favorit påskgodis är anthon bergs mandelägg
Jag är här och gillar Anthon Bergs mandelmasseägg med nougat i.
Och mandelägg förstås!
Juste ja, jag kanske ska visa mig och säga att jag också har hittat hit :p

Mitt favorit-påskgodis är samma som @cirkus, de små chokladäggen som är inslagna i färgat/mönstrat aluminiumfolie-papper :)

En ganska snabb koll och jag hittade dessa som potentiellt hade kunnat vara kommunikation mellan fprå och ulv. Men nu vet vi att qitis var god och jag vet ju min roll så godisklubbans taggning av mig räknar jag lätt bort.

Så är alla nöjda nu? eller finns det flera?
 
Är ju väldigt osannolikt att lakrits skulle vara ett tecken på vilken sida man står på oavsett om man tycker om det som godis eller inte. Är flera som skrivit liknande godisar. Svårt om alla ska ha helt unik godissmak bara för sakens skull. Man gillar det man gillar liksom
Fast alltså, har du läst igenom gårdagens röstningsteorier? Alla var väl godisrelaterade förutom rösterna på qitis. Hur ser du på det?
 
Ärligt talat, det var ett himla tjat om min förstadagsteori.





Är den verkligen så mycket sämre än din nästan helt OT teori? Det känns ärligt talat sisådär att du hänger fast vid och kritiserar andras förstadagsteorier till den här graden när du själv har en mycket svag teori som bygger på att det är få som bara har en röst och sen lägger en andra röst på fio som visat sig vara god.

Attack kanske inte är bästa försvar men det hjälper tydligen inte att förtydliga vad jag tänkt och påpeka att det är en förstadagsteori. Jag har inte direkt något mer att säga om den. Utifrån utfallet av

Hur tänkte du själv när du lade andrarösten på fio med motiveringen att hon inte har koll på påskgodis och har dålig godis smak? En sen röst har jag noterat ofta noterat åt det skumma hållet och en potentiellt avgörande på en som visar sig vara god bättrar inte på det. Det förmildrande här är att du borde ha koll som ond att undvika att sticka ut.
Vems förstadagsteori har jag kritiserat? Jag kritiserar ju snarare de som kritiserar förstadagsteorierna? :confused:
 
DL1
qitis röstar på hedinn
cirkus röstar på bollen__
bollen__ röstar på fio
Killaloe röstar därför på qitis
Lobelia röstar på Cirkus
LenaH röstar på Mirtai
carrro_lina röstar på Lobelia
Karamelldrottningen röstar på cirkus
Mirtai röstar på qitis
fio
röstar på godisklubban
Hedinn röstar på
fio

Cirkus 2
Fio 2
qitis 2
Hedinn 1
Lobalia 1
godisklubban 1
Mirtai 1


godisklubban missade men hade röstat på

Noterar att de som la andraröster igår är jag, karamelldrottningen samt Hedinn

Kan hålla med @Lobelia i att det kan tala till Hedinns fördel att hon la en så sen andraröst, är hon ond så kanske hon skulle aktat sig mer för att sticka ut
 
Jag måste också rösta tidigt idag och tycker inte att det finns något särskilt att gå på. Eftersom alla är lika misstänkta eller vad man ska säga, ingen sticker ut sådär så det är värt att lägga en andra röst på någon av de som fått röster redan så väljer jag att rösta på den som gillar det minst goda godiset för det borde ju tyda på att personen är minst god? :confused:
bollen__ röstar på fio

Jag hinner förhoppningsvis titta in under kvällen men är inte säker på att jag kommer vara online nära DL så för att inte missa att rösta. :)
Karamelldrottningen röstar på cirkus därför att hon tycker att lakris är ett tecken på ondska. Ett av mina favvos är just lakrits men väljer ändå att rösta på det viset tycker jag var en skum motivering därför röstar jag så

Rätt intressant att karamelldrottningen älgade på mot min teori som byggde på något annat än just at lakrits var skumt, men inte ett ord om bollens teori som rent och skärt var just att den som var skummast var den som gillar det äckligaste godiset(lakrits).
 
Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.

Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i och som jag sen kommenterar

Jag lyfter fram det här igen - för nu vet vi ju att Q var röstfifflaren och då undrar jag faktiskt lite över varför @karamelldrottningen lite ger sken av att vara just röstfifflaren.

Om vi fortsätter att kolla på det här som @cirkus skrev - som jag definitivt tycker det finns en poäng i




Där kan jag se @Lobelia @karamelldrottningen och @cirkus som mest kör någon variant av cirkelresonemang och som jag upplever mest skapar just turbulens som sen ulvarna kan glassa sig förbi. Då är ju frågan om det faktiskt är så att någon där är ulv och som skapar turbulensen?

Eftersom det mycket bygger på @cirkus röstning som jag tycker att @cirkus förklarar rätt så vettigt så känns det som att det är @Lobelia eller @karamelldrottningen som kan vara den där ulven.

Det som talar för @karamelldrottningen rent generellt är att hon försöker leta och komma med teorier. Jag håller väl inte med om allt såklart ( :D) men jag tycker ändå att det är något som skulle kunna tala för hennes godhet och som gör att jag inte kommer rösta på henne vid den här DLn även om hon står rätt högt upp på min lista över luriga typer.

Då funderar jag vidare på @Lobelia

I sin röstning igår kommer hon inte med så mycket till teori utan mest citat som syftar till att sprida misstankar. Något som hon själv gör rätt bra och på rätt svaga grunder.



För mig känns @Lobelia liksom inte riktigt lika grävande utan det blir mer ett inlägg som ska sprida misstankar baserat på väldigt lite. När hon sen ifrågasätta för att göra just det upplever jag svaren som rätt defensiva snarare än förklarande.

Det ihop med tidigare funderingar från mig kring diskussion om vad det är att sprida misstankar och att jag tycker att hela grejen runt @cirkus fått orimligt stora proportioner gör att min röst hamnar hos @Lobelia

Killaloe röstar på Lobelia
Skulle du kunna ge exempel på någon som är grävande förstadagsteori? Var gräver du själv inför DL1
 
Min man kom just hem från en jobbresa och vill umgås så tänker rösta nu.

Den jag tycker agerat märkligast såhär långt är karamelldrottningen. Det känns inte som att hon riktigt läser de svar hon får. Hennes uttalande om att onda kan ha lagt röster på qitis känns ännu mer märklig, eftersom det faktiskt var röster som baserade sig på ngt som hänt i leken och inte på vem som valde vilket godis...

Mirtai röstar på karamelldrottningen
 
Jag tycker som sagt att till skillnad från dig att du tagit upp godisklubbans röst på ett lite udda sätt.
Din dl 1 verkade vara en OT röst om inte annat så tycker jag den var rätt skum ja.

Fortfarande ingen förklaring till hur den skulle vara skum. För att vara första dagen tyckte jag ändå att jag hade en motivering. Jag tycker din röst på cirkus är betydligt mer skum och jag tycker det är konstigt att du fortfarande hakar upp dig på att cirkus menar att lakrits är ett tecken på ondska när det fortfarande inte var det cirkus skrev och många andra hade motiveringar som var baserade på godis.
 
Vems förstadagsteori har jag kritiserat? Jag kritiserar ju snarare de som kritiserar förstadagsteorierna? :confused:
Tja eftersom min förstadagsteori är en kritik mot en förstadagsteori och du har ägnat åtskillig kraft åt den så (och den som plagierade mig) så är det så jag uppfattar dina inlägg.
 
Reagerar också på rösten som Killaloe la på lobelia nu. Vaddå inte gräva? På vilket sätt har alla vi andra grävt inför dl1 som gör lobelia mest misstänkt? Grävde @LenaH som röstade på mig för att jag skrev fel på mandelmassa/marsipan?
 
Rätt intressant att karamelldrottningen älgade på mot min teori som byggde på något annat än just at lakrits var skumt, men inte ett ord om bollens teori som rent och skärt var just att den som var skummast var den som gillar det äckligaste godiset(lakrits).
Jag var tvungen att läsa om ditt röstinlägg är Karamelldr. röst kom för jag trodde en stund att hon skrivit fel användare. Tyckte att teorin stämde bättre in på mig än på dig. Men sen när jag läste om ditt inlägg så såg jag det där om ondska, även om det inte var din poäng sas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
12 373
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 533
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 088
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 899
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp