Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja, typ en enda affär i stan som hade den nu. Men kompisen som också älskar den säger att den finns i hennes stad hela tiden. Kanske bra för mig att den inte finns överallt här :o

Ska definitivt kolla om det finns här. Är inte superförtjust i vissa blandningar men några är toppen som Marabou lakrits 😁
 
Finns det särskilt påskgodis 🤔 Mina favoriter är annars turkisk peppar och vingummin. Varför? Det är en go blandning. Gör gott som vi säger på göteborgska 😁
Inte att förglömma alla sådana där sockerägg, eller äggformad marsipan. Helt meningslöst när en kan äta gott godis! Det är iaf det, plus choklad i glansiga papper samt ev mintkyssar eller vad dom kallas, som jag förknippar med påskgodis.
 
Finns det särskilt påskgodis 🤔 Mina favoriter är annars turkisk peppar och vingummin. Varför? Det är en go blandning. Gör gott som vi säger på göteborgska 😁
Allt godis som går att lägga i ett påskägg och äta under påsk är ju tekniskt sett påskgodis :D
 
Allt godis som går att lägga i ett påskägg och äta under påsk är ju tekniskt sett påskgodis :D
28279


:angel:
 
Teoretiskt sett kan ju onda vinna på att fåret lyckas bli ensamt kvar i lynch :)
Du tänker då att man kör lynch även med bara två deltagare kvar, och det i så fall avgörs på lottning? För jag antar att goda lyan inte får ha nån att rösta på sig själv?
 
Nu kanske det är jag som är trög men fattar inte riktigt vad spionen gör. Vad betyder lottad rad? Och är det bara en som får en lottad rad per dag, eller alla tre? I övrigt tror jag nog att jag är med.
 
Du tänker då att man kör lynch även med bara två deltagare kvar, och det i så fall avgörs på lottning? För jag antar att goda lyan inte får ha nån att rösta på sig själv?
Ja precis, skulle det hamna i den situationen så blir det så.
nej man får inte rösta på sig själv.


god eller bybo?
Vore ju bra om den visas som just god för då kan siaren lista ut att den är får om alla andra syns som den roll de har
Bybo givetvis, som du säger så vore det ju totalt genomskinligt annars :)
 
Nu kanske det är jag som är trög men fattar inte riktigt vad spionen gör. Vad betyder lottad rad? Och är det bara en som får en lottad rad per dag, eller alla tre? I övrigt tror jag nog att jag är med.
Spionen får info om allt som händer under en natt, t.ex ”ängeln skyddar x”, ”siaren siar y”, ”ulvarna käkar z” osv. Första natten får spionen all den infon själv, till nästa natt måste hen välja en spelare som ska få hela spioninfon. LL lottar dessutom bland alla rader då, en som går till lyan och en som går till spionen. Så exempelvis skulle personen spionen valt ut få alla rader ovan, spionen själv får t.ex enbart ”ängeln skyddar x” och lyan får enbart t.ex ”siaren siar y”. Så alla tre får info, bortsett från första natten då bara spionen får den.

@Idahoe kan väl kontrollera så jag inte missuppfattat nåt i beskrivningen. Och när vi ändå är på det; kan man få ”värdelösa” rader, alltså att käkvalet är med i lottningen bland raderna till lyan?
 
Men @Idahoe om goda lyan vet att en av de som är kvar är ond, måste de då trolla en deltagare, eller kan de låta bli för att på så sätt inte lägga sig i?

Om det är två kvar blir det ju konstigt, för de kan inte trolla så den onda röstar på sig själv? Alltså blir det oavgjort vilket som?
 
Du tänker då att man kör lynch även med bara två deltagare kvar, och det i så fall avgörs på lottning? För jag antar att goda lyan inte får ha nån att rösta på sig själv?
Det skulle ju också kunna vara så att röstfifflaren blir kvar till sista person?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 409
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 164
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 867
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 781
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp