Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det skulle ju också kunna vara så att röstfifflaren blir kvar till sista person?
Fast då kan ju inte onda vinna. :)

LL skrev: "Teoretiskt sett kan ju onda vinna på att fåret lyckas bli ensamt kvar i lynch"
Och är det fåret mot röstfifflaren så kan onda definitivt inte vinna i det läget, om röstfifflaren har extrarösten kvar, vill säga. :D
 
Spionen får info om allt som händer under en natt, t.ex ”ängeln skyddar x”, ”siaren siar y”, ”ulvarna käkar z” osv. Första natten får spionen all den infon själv, till nästa natt måste hen välja en spelare som ska få hela spioninfon. LL lottar dessutom bland alla rader då, en som går till lyan och en som går till spionen. Så exempelvis skulle personen spionen valt ut få alla rader ovan, spionen själv får t.ex enbart ”ängeln skyddar x” och lyan får enbart t.ex ”siaren siar y”. Så alla tre får info, bortsett från första natten då bara spionen får den.

@Idahoe kan väl kontrollera så jag inte missuppfattat nåt i beskrivningen. Och när vi ändå är på det; kan man få ”värdelösa” rader, alltså att käkvalet är med i lottningen bland raderna till lyan?

Ah, då är jag med! Spännande, tror aldrig jag riktigt förstod hela hur leken fungerade när jag lekte tidigare :p
 
Men @Idahoe om goda lyan vet att en av de som är kvar är ond, måste de då trolla en deltagare, eller kan de låta bli för att på så sätt inte lägga sig i?

Om det är två kvar blir det ju konstigt, för de kan inte trolla så den onda röstar på sig själv? Alltså blir det oavgjort vilket som?
Såhär står det ju i början (min fetning)
Spöklya, Där hamnar goda när de åker ut, får varje natt bestämma vilken person en deltagare ska rösta på i nästkommande lynch.

Det tolkar jag som att den goda lyan kan välja att avstå. Dock känns det ju rätt mycket troligare att den goda lyan räknat ut ulv/får redan innan sista dagen och att vi därför inte kommer hamna i en situation där det bara är två personer kvar varav den ena är fåret. Jag ser det som troligare då att det kanske blir tre kvar, varav ett får, och att den goda lyan om den inte är helt seg förstår vem som är får och kan få röstningen åt rätt håll ifall någon som är kvar i leken är tveksam.
 
Senast ändrad:
Fast då kan ju inte onda vinna. :)
Nä, det skrev jag ju inte heller ;) Menar bara att det inte behöver innebära lottning om nu spelet hamnar i situationen att fåret är kvar plus ytterligare en - för det beror ju på vem den andra är. :)

Såg ditt tillägg sen och det var det jag menade - ja, teoretiskt kan onda vinna om fåret är kvar men det kräver ju även andra omständigheter och det är ju inte givet att det blir lottning bara för att två är kvar :)
 
Nä, det skrev jag ju inte heller ;) Menar bara att det inte behöver innebära lottning om nu spelet hamnar i situationen att fåret är kvar plus ytterligare en - för det beror ju på vem den andra är. :)
Jag la till lite i inlägget. ;) Det du citerade var ett svar på LL:s kommentar "Teoretiskt sett kan ju onda vinna på att fåret lyckas bli ensamt kvar i lynch".
 
För att summera diskussionen om ifall fåret är ensam ond kvar:
Ja, det kan sluta i lottning, vilket kan leda till vinst för onda sidan.
Det kan också sluta på flera andra sätt, varav flera nämnts ovan, som innebär vinst för goda sidan.
Klart så? :)
 
Det skulle ju också kunna vara så att röstfifflaren blir kvar till sista person?
Fast då kan ju inte onda vinna. :)

LL skrev: "Teoretiskt sett kan ju onda vinna på att fåret lyckas bli ensamt kvar i lynch"
Och är det fåret mot röstfifflaren så kan onda definitivt inte vinna i det läget, om röstfifflaren har extrarösten kvar, vill säga. :D

Egentligen har Timon en oerhört viktig roll i och med detta! Kanske rent av den viktigaste?
 
Fast då kan ju inte onda vinna. :)

LL skrev: "Teoretiskt sett kan ju onda vinna på att fåret lyckas bli ensamt kvar i lynch"
Och är det fåret mot röstfifflaren så kan onda definitivt inte vinna i det läget, om röstfifflaren har extrarösten kvar, vill säga. :D
Undrar lite här. ”Om Röstfifflaren har extrarösten kvar, vill säga”
Varför skulle den inte vara kvar? Det är ju en extra röst för varje rösttillfälle :confused: ?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 710
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 567
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 342
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 023
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp