Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är tvungen att lägga en tidig röst idag Och det har inte hänt så mycket mer än att alla skrivit favoritpåskgodis och så lite dividerande om några roller fran ffa @Hedinn och @karamelldrottningen vilket inte säger ett jota om någon av dem - vilken sida de står på
Hedinn är hjälpsam mot vår nygamla bekantskap @carrro_lina och det kan kanske vara en aningens pytteskumt möjligen? Det är lätt att försöka dupera de som inte lekt alls eller väldigt lite med hjälpsamhet om man är ond?
Vår noobie @godisklubba taggar cirkus och väljer samma godis som henne. Kanske ett försök från ett får att uppmärksamma en ulv? Eller så bara en nybörjare som gjorde så ändå?

Med det lilla som skrivits hittills så hittar jag inte så mycket mer halmstrån än detta och därför landar min röst på hedinn idag med det bästa jag kan åstadkomma

qitis röstar på hedinn
då hjälpsamhet kan vara ulvigt
 
Jag måste också rösta tidigt. (finväder och jag har nattning av pållarna ikväll så jag vill gärna hinna ut på en tur i tid)
Åh det har jag inte sett. Finns det nu?
Ja, typ en enda affär i stan som hade den nu. Men kompisen som också älskar den säger att den finns i hennes stad hela tiden. Kanske bra för mig att den inte finns överallt här :o
Ska definitivt kolla om det finns här. Är inte superförtjust i vissa blandningar men några är toppen som Marabou lakrits 😁

Det finns inte mye att gå på så det får bli ett litet teoriförsök på denna konversation. Fåret behöver ju visa sig för ulvarna så det inte blir käk är min grundtanke
Kan det vara ett får (fio) - som talar om att hon gillar samma som en ulv (bollen__ )? Plus att det potentiella fåret säger att den gillar lakrits - svart - den "onda" kulören.

Eftersom ulvar är viktigare att få ut än fåret så röstar jag så här

cirkus röstar på bollen__
 
  • Haha
Reactions: fio
Hedinn är hjälpsam mot vår nygamla bekantskap @carrro_lina och det kan kanske vara en aningens pytteskumt möjligen? Det är lätt att försöka dupera de som inte lekt alls eller väldigt lite med hjälpsamhet om man är ond?
Alltså, jag förstår att du är desperat i försök att hitta något att rösta på - men jag måste nog ändå säga att det är en väldigt tråkig röst att lägga med motivering att någon är hjälpsam :) dels rent generellt (men det blir ju kanske mer OT?) eftersom vi väl vill ha en välkomnande och hjälpsam lek :) Men också för att det för mig hade varit/är betydligt ulvigare att inte hjälpa eftersom en då har mycket mer att vinna på att folk är förvirrade.

Om en uppenbart försöker styra någon så absolut, men det kan jag inte se att @Hedinn försökt med?!

Så att sprida misstankar för att någon är hjälpsam tycker jag känns betydligt mer ulvigt eftersom ulvar trots allt vinner på att folk är förvirrade och inte har koll :)
 
Finns det särskilt påskgodis 🤔 Mina favoriter är annars turkisk peppar och vingummin. Varför? Det är en go blandning. Gör gott som vi säger på göteborgska 😁
Ska definitivt kolla om det finns här. Är inte superförtjust i vissa blandningar men några är toppen som Marabou lakrits 😁
Jag måste också rösta tidigt idag och tycker inte att det finns något särskilt att gå på. Eftersom alla är lika misstänkta eller vad man ska säga, ingen sticker ut sådär så det är värt att lägga en andra röst på någon av de som fått röster redan så väljer jag att rösta på den som gillar det minst goda godiset för det borde ju tyda på att personen är minst god? :confused:
bollen__ röstar på fio

Jag hinner förhoppningsvis titta in under kvällen men är inte säker på att jag kommer vara online nära DL så för att inte missa att rösta. :)
 
Haha, jag kom just hem, måste käka, duscha och ringa viktigt samtal så jag borde också rösta tidigt.... :D
 
Egentligen har Timon en oerhört viktig roll i och med detta! Kanske rent av den viktigaste?
Undrar lite här. ”Om Röstfifflaren har extrarösten kvar, vill säga”
Varför skulle den inte vara kvar? Det är ju en extra röst för varje rösttillfälle :confused: ?
Jag funderar lite kring det här, funderar lite på om det är så att @karamelldrottningen försöker vara övertydlig med att hon är röstfifflaren för att redan nu sätta sig åt det goda hållet. (det är förvisso fel avatar men ändå :D) för en brukar ju för det mesta ha ganska bra koll på sin egen roll så att då visa på hur bra koll en har på rollen tänker jag kan vara ett försök till att framstå som god.

Men, det som skaver mest för mig är ändå @qitis tidiga röst. Jag förstår att dom inte alltid blir så bra, men jag tycker det är långt mer ulvigt att sprida misstankar för att någon är hjälpsam. Därmed inte sagt att @qitis nödvändigtvis har fel kring @Hedinn per automatik - sånt är ju svårt att veta första DL liksom. Men motiveringen till rösten får iaf mig att bli ytterst fundersam.

Killaloe röstar därför på qitis
 
Är tvungen att lägga en tidig röst idag Och det har inte hänt så mycket mer än att alla skrivit favoritpåskgodis och så lite dividerande om några roller fran ffa @Hedinn och @karamelldrottningen vilket inte säger ett jota om någon av dem - vilken sida de står på
Hedinn är hjälpsam mot vår nygamla bekantskap @carrro_lina och det kan kanske vara en aningens pytteskumt möjligen? Det är lätt att försöka dupera de som inte lekt alls eller väldigt lite med hjälpsamhet om man är ond?
Vår noobie @godisklubba taggar cirkus och väljer samma godis som henne. Kanske ett försök från ett får att uppmärksamma en ulv? Eller så bara en nybörjare som gjorde så ändå?

Med det lilla som skrivits hittills så hittar jag inte så mycket mer halmstrån än detta och därför landar min röst på hedinn idag med det bästa jag kan åstadkomma

qitis röstar på hedinn
då hjälpsamhet kan vara ulvigt
Att du röstar på mig är en sak, det finns ju inte så mycket att gå på, men att just hjälpsamhet skulle vara ulvigt? Jag svarade på en fråga från carrro_lina med ett inlägg, sen svarade jag även godisklubba med ett inlägg, varför är inte det sistnämnda med i din teori om hjälpsamhet är ulvigt?
 
Hedinn är hjälpsam mot vår nygamla bekantskap @carrro_lina och det kan kanske vara en aningens pytteskumt möjligen? Det är lätt att försöka dupera de som inte lekt alls eller väldigt lite med hjälpsamhet om man är ond?

då hjälpsamhet kan vara ulvigt
(Jag tog bort en del av inlägget och gjorde fetningen)

Jag förstår inte heller varför hjälpsamheten skulle kunna vara ulvig? Som jag uppfattat det tjänar ulvarna på att folk är förvirrade eftersom det då är mindre risk att de goda genomskådar vilka som är onda. Dessutom skulle jag personligen tycka att det vore tråkigt om någon som försökte hjälpa mig att reda ut oklarheter sedan blev "anklagad" för något, eftersom den personen (förmodligen) bara ville hjälpa.

Men jag förstår absolut att det är svårt att rösta när det inte riktigt finns något att gå på, och jag kan mycket väl ha missförstått någon regel :)
 
Håller med dom andra om att inte förstår varför hjälpsamhet skulle vara ulvigt. Dessutom tycker jag inte heller att Hedinns svar var speciellt överdrivet hjälpsamhet heller. Jag hade en fråga angående leken eftersom jag inte riktigt förstod det som stod skrivet i första inlägget. Att svara på det tycker jag mer hör till allmänt hyfs än hjälpsamhet. Dessutom har det ju flera här diskuterat lekens regler, vilket jag tycker är ganska naturligt i början.

Visserligen kan jag förstå att det är svårt att lägga första rösten när det inte knappt finns något att gå på. Förutom vilka godssorter folk gillar, vilket iof säger en hel del om människor. Därav varför jag tycker bollens röst på fio är helt rimlig, eftersom det helt klart är något skumt med att ha turisk peppar som favoritgodis:crazy:
 
Jag tycker @fio är skum som gillar äckligt godis, jag tycker @qitis är skum (fast åas är hon alltid det, utom i förra leken) som tycker hjälpsamhet är ulvigt och jag tycker @bollen__ är skum som röstar på fio efter att de haft en mysig dialog om godis och jag tycker @Hedinn är skum som blandar ihop röstfifflaren med borgmästaren. :D
So - there you have it, borde jag alltså lägga en andraröst på någon av dessa för att se om leken kan go lite wild and crazy? :angel:
KAN vara ulvleksharakiri att göra så så jag måste hitta nåt bättre...
 
Jag undrar en del hur @cirkus tänker i sin röst när motiveringen är att samma favoritgodis tyder på att det är en ulv och en varg
Jag måste också rösta tidigt. (finväder och jag har nattning av pållarna ikväll så jag vill gärna hinna ut på en tur i tid)




Det finns inte mye att gå på så det får bli ett litet teoriförsök på denna konversation. Fåret behöver ju visa sig för ulvarna så det inte blir käk är min grundtanke
Kan det vara ett får (fio) - som talar om att hon gillar samma som en ulv (bollen__ )? Plus att det potentiella fåret säger att den gillar lakrits - svart - den "onda" kulören.

Eftersom ulvar är viktigare att få ut än fåret så röstar jag så här

cirkus röstar på bollen__

med motiveringen ovan att fåret visar sig för ulven i konversationen

jag gillar inte påskgodis. Men jag älskar Marabou polka. Kan ha råkat sätta i mig 2 chokladkakor de senaste dagarna :o Elände när de är extrapris om man köper 2! :angel:
Åh det har jag inte sett. Finns det nu?
Ska definitivt kolla om det finns här. Är inte superförtjust i vissa blandningar men några är toppen som Marabou lakrits 😁

Utan att notera att det är fler som har samma favoritgodis

Jag är här och gillar Anthon Bergs mandelmasseägg med nougat i.
Och mandelägg förstås!

Och angående obligatoriska frågan så är jag larvigt förtjust i Anton Berghs chokladägg! Antingen med mandel i eller mandelmassa :d

Nu har jag hittat leken
Mitt favorit påskgodis är anthon bergs mandelägg

Kan det vara att @cirkus själv sitter i lyan eller rent utav är får själv och försöker sprida misstankar? Alla kan väl rimligen inte vara onda.

Lobelia röstar på Cirkus
 
Alltså, jag måste rösta (så mycket för tidig röst... :banghead: )

Och angående obligatoriska frågan så är jag larvigt förtjust i Anton Berghs chokladägg! Antingen med mandel i eller mandelmassa :d
Detta är superskumt, det är ju MARSIPAN i äggen, inte mandelmassa! @Mirtai är här så övertygande att hon fick mig att skriva mandelmassa i mitt eget godisinlägg och det tycker jag tyder på en ulv som redan på godisnivå duperar sina motspelare!

LenaH röstar på Mirtai
 
Ska iväg nu, så måste också ta och rösta. Förutom @qitis som var lite skum när hon tyckte hjälpsamhet var ulvigt så tycker jag inte någon hittills har utmärkt säg. Samtidigt har jag också förståelse för att det är svårt att lägga första rösten och att en dålig motivering inte behöver vara ulvigt. Däremot tänker jag att något som är typiskt ulvigt är att försöka hålla sig i bakgrunden. I alla fall för mig, så tycker jag att jag hittills märkt av @Lobelia minst, vilket känns väldigt misstänksamt!

carrro_lina röstar på Lobelia
 
DL1

qitis röstar på hedinn
cirkus röstar på bollen__
bollen__ röstar på fio
Killaloe röstar därför på qitis
Lobelia röstar på Cirkus
LenaH röstar på Mirtai
carrro_lina röstar på Lobelia
 
Karamelldrottningen röstar på cirkus därför att hon tycker att lakris är ett tecken på ondska. Ett av mina favvos är just lakrits men väljer ändå att rösta på det viset tycker jag var en skum motivering därför röstar jag så
 
Haha detta var det sjukaste.. finns ju absolut inget att gå på överhuvudtaget men den där godisklubban har jag inte sett mkt av någonsin, det är ju skumt om något att dyka upp sådär bara inför påsk och heta godis?

fio röstar på godisklubban
 
Jag tycker qitis teori om att det är ulvigt att vara hjälpsam är märklig.

Mirtai röstar på qitis
 
Ingen genomtänkt röst idag, buke har inte gått att komma in på så fick panikläsa och snabbrösta
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 769
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 330
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 926
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 852
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp