Bukefalos 28 år!

Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Då har vi olika definition, min är inte så snäv som din. Sprida misstankar för mig är att just sprida misstankar oavsett form. Här riktar Cirkus uppmärksamheten mot att folk som ger uttryck för samma godissmak, vilket är många.

Det är ju också en förstadagsteori och jag påtalar att det inte finns mycket att gå på.

Fast man måste ju rösta på nån även i DL 1 och om du anser att det är att sprida misstankar så fine. Jag hade kunnat lägga en OT röst jag också
 
Är inte de allra flesta röster rätt OT dag ett? vi kanske läser olika men jag tyckte väl inte att det var så där överdrivet stor skillnad i teorierna på det viset faktiskt.

Man försöker väl så gott man kan att hitta nån teori. Jag tycker ju att teorier är det som gynnar goda sidan snarare än onda sidan. Så om nån kommer in och lägger en andraröst som är en OT så reagerar jag på det.
 
Okej så basically har du samma teori som Lobelia? Att jag tog EN möjlig variant av vinkning mellan alla möjliga? Och inte räknade upp alla....

Jovars DET är ju en stabil teori att kopiera någon annan.
Det verkar som att vi tänkte lite samma där tydligen.
Håller dock med om att min formulering var bristfällig, var i lite dåligt läge och ville hinna rösta.
 
Är inte de allra flesta röster rätt OT dag ett? vi kanske läser olika men jag tyckte väl inte att det var så där överdrivet stor skillnad i teorierna på det viset faktiskt.
Jo det är nog rätt sällan en första röst inte är off topic öht. Alltså på få inlägg med lite att gå på snappar man upp det som är mest uppseendeväckande.
 
För mig är det mer misstänkt att lägga en andraröst, som kan betyda lynch, med en OT-teori än att göra det med en ”riktig” teori
 
Fast man måste ju rösta på nån även i DL 1 och om du anser att det är att sprida misstankar så fine. Jag hade kunnat lägga en OT röst jag också
Det samma gäller för alla, alla måste rösta dag ett och gå på det lilla som finns.

Jag kunde också laggt en OT röst
 
Ska man kolla hur folk har röstat så är väl de två med de sämsta teorierna (qitis och fios) redan borta ut leken och bevisligen goda. Så egentligen vet jag inte om man ska haka upp sig på hur folk väljer att formulera sig vid DL1
Kanske är det de som verkar vettigast som är skummisarna när allt kommer omkring 🤔
 
Ska man kolla hur folk har röstat så är väl de två med de sämsta teorierna (qitis och fios) redan borta ut leken och bevisligen goda. Så egentligen vet jag inte om man ska haka upp sig på hur folk väljer att formulera sig vid DL1
Kanske är det de som verkar vettigast som är skummisarna när allt kommer omkring 🤔

Ja det är min erfarenhet, ulvarna kan smyga med om nån råkar i luven på nån annan, luta sig tillbaka och låta goda ha ihjäl varandra
 
Har försökt läsa igenom det som skett sen jag var här senast och se om jag kan få något vettigt ut ur det. Tycker nästan alla röster första dagen var baserat på lite halvdåliga teorier, men å andra sidan var det första dagen och det fanns inte speciellt mycket att gå på(förutom påskgodis). Blir lite misstänksam av att @godisklubba missade deadlinen när hon var inne och skrev ett inlägg en timme innan. Jag skulle nog ha svårt att glömma bort leken på en timme, och då brukar ändå folk kallar mig tankspridd
 
Har försökt läsa igenom det som skett sen jag var här senast och se om jag kan få något vettigt ut ur det. Tycker nästan alla röster första dagen var baserat på lite halvdåliga teorier, men å andra sidan var det första dagen och det fanns inte speciellt mycket att gå på(förutom påskgodis). Blir lite misstänksam av att @godisklubba missade deadlinen när hon var inne och skrev ett inlägg en timme innan. Jag skulle nog ha svårt att glömma bort leken på en timme, och då brukar ändå folk kallar mig tankspridd
Fast missa röstning är det ju knappast någon som gör med flit? Varför tänker du att en ulv skulle tjäna på att låta bli att rösta?
 
Har försökt läsa igenom det som skett sen jag var här senast och se om jag kan få något vettigt ut ur det. Tycker nästan alla röster första dagen var baserat på lite halvdåliga teorier, men å andra sidan var det första dagen och det fanns inte speciellt mycket att gå på(förutom påskgodis). Blir lite misstänksam av att @godisklubba missade deadlinen när hon var inne och skrev ett inlägg en timme innan. Jag skulle nog ha svårt att glömma bort leken på en timme, och då brukar ändå folk kallar mig tankspridd

Fast tycker hon förklarar det bra i inlägg #109.
Jag tycker det är en typisk nybörjargrej och inte nödvändigtvis ulvigt.
 
Fast missa röstning är det ju knappast någon som gör med flit? Varför tänker du att en ulv skulle tjäna på att låta bli att rösta?

Jag tänker att man som ulv vill undgå uppmärksamhet och hålla sig lite i bakgrunden. Därför tjänar man på att låta bli att rösta för att slippa lägga en röst som kan dra uppmärksamhet till sig.
 
Jag tänker att man som ulv vill undgå uppmärksamhet och hålla sig lite i bakgrunden. Därför tjänar man på att låta bli att rösta för att slippa lägga en röst som kan dra uppmärksamhet till sig.
Fast det är ju emot reglerna att inte rösta, så jag tycker det är lite långsökt att anta att det är något som görs med flit.
 
Fast tycker hon förklarar det bra i inlägg #109.
Jag tycker det är en typisk nybörjargrej och inte nödvändigtvis ulvigt.

Visst kan det vara ett typiskt nybörjarmisstag, men just förklaringen hängde jag inte riktigt med på. Men det kan också vara att jag, trots att folk kallar mig tankspridd, har väldigt bra koll på saker och därför inte alls kan förstå hur man lyckas glömma bort leken på mindre än en timme.
 
Fast det är ju emot reglerna att inte rösta, så jag tycker det är lite långsökt att anta att det är något som görs med flit.

Jo, det är ju i och för sig sent men som nybörjare kan det vara lätt att missa alla regler. Men nu säger jag inte heller att det nödvändigt måste vara ulvigt att missar röstningen eller att jag tror att godisklubban gjorde det med flit, bara att jag tycker det är smått misstänksamt att påstå att man glömt bort leken på en timme.
 
Jag tänker att man som ulv vill undgå uppmärksamhet och hålla sig lite i bakgrunden. Därför tjänar man på att låta bli att rösta för att slippa lägga en röst som kan dra uppmärksamhet till sig.
Jag tänker snarare tvärtom jag, att inte rösta drar till sig så mycket uppmärksamhet att det är skitdumt att göra det med flit redan första DL. Då är smyg-röster eller uddaröster med dålig OT-motivering precis innan röstning exempel på saker som iaf får mig att bli mer misstänksam än en utebliven röst :)
 
Jag vill flagga lite för att jag kanske kommer ha väldigt dåligt med tid ikväll eftersom jag ska jobba från 16. Men tänkte försöka komma med lite vettigt innan jag börjar :)
 
Ja det är min erfarenhet, ulvarna kan smyga med om nån råkar i luven på nån annan, luta sig tillbaka och låta goda ha ihjäl varandra
Eller hur? Det är ju supersmidigt att låta folk argumentera mot varandra och inte vara del i det utan smyga lite i kulisserna. Dock tänker jag att en som lya mycket väl skulle kunna låta någon i lyan starta en sådan diskussion för att på så sätt låta dom andra i lyan vara lite osynligare - alltså ev offra någon bara för att det ska bli lite mer turbulent i leken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
11 833
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 166
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 791
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 521
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp