Lejonkungen firar påsk (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Idahoe

Trådstartare
Denna ulvlek presenteras i samarbete med allas vår @Paddington :love:

Lejonkungen firar påsk!

Det börjar närma sig påsk i Lejonriket. Lejoninnorna skickas ut för att jaga till festmåltiden, Timon försöker övertala Zazu att låna ut sina färgglada fjädrar till påskprydnader, alla fåglar värper för fullt för att bidra med ägg. Alla djuren är fulla av förväntan - Kommer det bli så fint förberett att Påskharen kommer på besök?
Men allt är inte frid och fröjd. Nere i skuggan, på Elefantkyrkogården, gnisslar Scar tänder av ilska. Det är han som är den rätte kungen, han som borde firas och få träffa Påskharen! Med hjälp av hyenorna planerar han att göra nästan vad som helst för att förstöra påsken i Lejonriket...


ROLLER

Lejonrikets invånare (goda):

Simba. Som kung håller Simba ordning i sitt rike och skyddar sina undersåtar från Elefantkyrkogårdens invånare. Men att försöka ordna ett påskfirande tar mycket tid, så han kan inte vara överallt hela tiden. (Ängel, skyddar en deltagare per natt från att bli käk. Natt-DL)

Zazu. Flyger högt, ser allt och tycker om att lägga näbben i blöt. Vänlig men rätt virrig och en riktig pratkvarn, så han kan inte hålla allt för sig själv. (Lösmynt spion, får full spioninfo natt 1, dräller därefter varje natt till vald spelare, en lottad rad till lyan och behåller en lottad rad själv. Får inte drälla till samma två nätter i rad. Natt-DL)

Nala. Godhjärtad och klok lejoninna, som Simbas partner har hon bra koll på undersåtarna. (Siarlärling, får udda nätter välja en deltagare att sia och får veta dennes roll. Natt-DL)

Timon. En listig filur som på grund av sin ringa storlek kan ta sig fram obemärkt och hitta på fiffel. (Röstfifflare, har varje dag möjlighet att lägga en extra röst i PM till LL. Det behöver inte vara på samma som i leken. Dag-DL).

Pumbaa. Ett tunnhudat vårtsvin med viss rondör, som gör honom svåräten för hyenorna (Välsignad, överlever en ulvattack men har inte samma tur nästa gång)

Lejonrikets invånare. Savannens djur som lever i harmoni, lejon, zebror, elefanter och många andra. (Bybor)

Förfäderna
. När man dör i Lejonriket så hamnar man bland stjärnorna i natthimlen,, där man ibland kan ge råd åt de som är kvar nere på savannen. (Spöklya, Där hamnar goda när de åker ut, får varje natt bestämma vilken person en deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Ej samma person två nätter i rad. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör. Natt-DL)

Elefantkyrkogårdens invånare (onda):
Hyenor
. Kacklande, skrattande, inte helt smarta. Men tillsammans kan de ändå hitta på en hel del ofog och försöka äta upp savannens djur. (Ulvar försöker varje natt käka en spelare. Natt-DL)

Scar. Bestämmer över hyenorna, vill åt Simbas position som kung och är beredd att gå långt för att förstöra för Simba och hans vänner (Svart får. Är med i ulvpakten och känner till ulvarna, men ulvarna har ingen aning om vem detta är. Ska indirekt försöka hjälpa ulvarna. Visas som god i sior)

Regler:
*Var snälla och trevliga mot varandra. Kom ihåg att det är en lek (Och att bara snälla barn får påskägg ;) )!
*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier. I princip får man inte på något sätt ”tala om” sin egen roll annat än att man är allmänt god.
*BOP:ar är förbjudna, varje röst ska ha motivering i samma inlägg. Hänvisas till tidigare teorier ska dessa citeras.
*Röster läggs i fetstil typ "Idahoe röstar på Paddington". Röster får ändras fram till deadline.
*Vid alltför dålig aktivitet och/ eller missade röstningar utan att ha sagt till LL i förväg kan man bli kickad från leken. Lägg gärna en säkerhetsröst om du vill vara säker på att inte missa en DL.
*Önskvärt är att varje spelare teoriar om minst två andra spelare per dag.
*Spelare som missar att rösta ska lägga en röst direkt när de upptäcker detta och där ange vem de skulle ha röstat på samt motivera valet.
*För att underlätta för LL så fyller alla på röstlistan efter att de avlagt sin röst.

Onda vinner när de är fler än goda.
Goda vinner när alla onda är döda.
 
Deltagare:

1: cirkus
2: karamelldrottningen
3: Hedinn
4: qitis
5: bollen__
6: fio
7: carrro_lina
8: LenaH
9: Mirtai
10: Killaloe
11: godisklubba
12: Lobelia


Obligatorisk fråga: Vilket är ditt favorit-påskgodis och varför?
Besvaras innan DL1

Dag-DL1: Imorgon onsdag 21.30
Natt-DL: Torsdag 08.00
 
Jag har fått min roll och är alltså på plats.

Mitt bästa påskgodis är såna små chokladägg med omslagspapper i mönstrad aluminiumfolie, särsilt den med mjuk nougat inuti. Gott och lite jobbigt att skala så det räcker längre
 
Nu bör alla ha fått roll, hojta annars!

Haha och Paddi var snabbare än mig som vanligt :p
 
Och jag har för övrigt också fått min roll och hittat till leken :D

Mitt bästa påskgodis är allt som inte säljs som påskgodis och är gult, skummigt eller i dålig choklad. Men jag kan ju såklart alltid offra mig ändå, är aldrig omöjlig när det gäller godis :D
 
Läser rollbeskrivningen och noterar att fåret visas som god i skor och att det även måste vara dött för att goda ska vinna.

Fåret kan inte käka som jag tolkar det så om ulvarna är borta men fåret finns kvar så upphör käken?

Även väldigt kul med en spök-lya! Intressant tvist att de får förtrolla någon!
 
Läser rollbeskrivningen och noterar att fåret visas som god i skor och att det även måste vara dött för att goda ska vinna.

Fåret kan inte käka som jag tolkar det så om ulvarna är borta men fåret finns kvar så upphör käken?

Även väldigt kul med en spök-lya! Intressant tvist att de får förtrolla någon!
Det är rätt uppfattat, döda hyenor behöver inte mycket käk :)
 
Måste det vara specifikt påskgodis? Om inte säger jag sura colanappar. :love: Ska det vara mer typiskt påskgodis får det väl bli chokladägg, de små med papper runt med ”hård” choklad rakt igenom. Till kaffe, såklart.
 
Hittat leken och vad kul att det blev en lek redan nu till påsk!

Och oj vilken knepig fråga om godiset eftersom det finns så många goda!
Gillar både surt och sött!

Gillar dessa bland annat:
5258A0EA-F973-4405-A415-74A754C95048.jpeg Som funkar oavsett vilket humör man är på.

Annars lakrits och gärna salta.

Choklad är supergott men kanske inte blandat med annat godis för det förlorar lite av sin smak då.

Sega hallon, bilar, m-märken, löskoktaägggodisar, s-märken, Fazer med lite skydd runt om, Fazerina är tex aldrig fel oavsett årstid och så.
 
Jag är här, rollen har kommit till brevlådan.

Jag gillar kola (typ engelsk) all god choklad, inte billigt skräp som smakar mer kakaosmör än choklad och marsipan, så finns det i påskgodiset går det åt. Räknas gröna grodor som påskgodis.

Har läst igenom rollerna och de verkar som helt standardmässiga så de går kanske att hålla rätt på.
 
Finns det särskilt påskgodis 🤔 Mina favoriter är annars turkisk peppar och vingummin. Varför? Det är en go blandning. Gör gott som vi säger på göteborgska 😁
 
jag gillar inte påskgodis. Men jag älskar Marabou polka. Kan ha råkat sätta i mig 2 chokladkakor de senaste dagarna :o Elände när de är extrapris om man köper 2! :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
9 983
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
12 912
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 622
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 910
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Dejtingtråden del 37
  • Barn och djur

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp