Jag hade inte valt någon av bilarna, med mina erfarenheter. Jag hade inte gått på en splittring ny bil alls.
 
Volvon.
Kör ibland golf på jobbet. Ny förra året, tycker att jag sitter bättre i polon. Det är en disel, så kanske inte ska säga att de är sega. Men den är det. Men något bättre än skoderna, jobbet hade förut. Men skulle provköra innan för att veta säkert.

Men titta upp innan vad som händer om du går över milen. Vet att vi fått klagomål om det från kommunen. Att de gått för mycket enligt avtalen.
 
Volvon.
Kör ibland golf på jobbet. Ny förra året, tycker att jag sitter bättre i polon. Det är en disel, så kanske inte ska säga att de är sega. Men den är det. Men något bättre än skoderna, jobbet hade förut. Men skulle provköra innan för att veta säkert.

Men titta upp innan vad som händer om du går över milen. Vet att vi fått klagomål om det från kommunen. Att de gått för mycket enligt avtalen.

Man får betala för milen som överstiger, runt 10 kr brukar det vara!
 
Buke är fantastiskt, här får man veta att alla borde köra en volvo eller merca från tidigt nittiotal. Det är både ekonomiskt, tryggt och du kommer alltid rulla.
Välj nåt annat och du är bara dum.

Märkligt nog ser jag aldrig detta i verkligheten..
 
Jag hade inte valt någon av bilarna, med mina erfarenheter. Jag hade inte gått på en splittring ny bil alls.
Jag tycker mig se att Autocorrect har autokorrigerat mig.
Förmodligen menade jag splitt.
Buke är fantastiskt, här får man veta att alla borde köra en volvo eller merca från tidigt nittiotal. Det är både ekonomiskt, tryggt och du kommer alltid rulla.
Välj nåt annat och du är bara dum.

Märkligt nog ser jag aldrig detta i verkligheten..
Du ser inte detta i verkligheten, för att du har skarvat något för mycket från vad som skrivits i tråden.
 
Nja. Det är alltid detsamma som skrivs "välj inte ny, ta en redo för skroten".
Nu vet jag inte var något sådant skrivits i just den här tråden, men bortsett från det - vad har du för argument för att någon ska köpa en splitt ny bil?

Jag sade 'status' tidigare.
Jag har kommit på ett till: "Jag är bilhandlare".
 
Frågan är fortfarande inte huruvida om det är en bra affär med leasing eller inte. Alla bilaffärer är dåliga affärer. Pengar förloras oavsett hur man gör. Fel och skador på bilen, värdeminskning mm.

Min fråga i trådstart var vilken bil jag skulle välja med era erfarenheter :)
Vi har bägge delar på jobbet och för min del som har långa ben är Volvon helt kass. Jag får ont i benen för att jag inte kan få stöd under så mycket av låret. Men kortare kollegor har inga problem med att köra dom, däremot får de flesta ont i benen om de sitter som passagerare fram. Nu kör vi längre än vad du ska göra men det kan ju ändå vara något att tänka på.
Golfarna är inte roliga, ja det är inte Volvon heller men dom är bra slitbilar och lätta att lasta i så med dina kriterier tror jag efter mina erfarenheter att Golfen är bästa valet.
 
För den nya tekniken och komforten, garantier och halverad försäkring tex.
Bensinen kostar 14,77 idag, att välja en nyare som drar hälften är ekonomiskt bra.
 
För den nya tekniken och komforten, garantier och halverad försäkring tex.
Bensinen kostar 14,77 idag, att välja en nyare som drar hälften är ekonomiskt bra.
Nu är det bara du som pratat om bilar från början av nittiotalet, men jämfört med en två år gammal bil - är skillnaden så stor på dina uppräknade parametrar att det är värt t.ex 50.000:- i reda pengar?
 
Nej och jag köper inte en sprillans ny utan 1-2 år gammal men det är oftast detsom pratas om här som ny.diskussionen är allt annat än ny.
 

Liknande trådar

Äldre Jag skulle behöva lite hjälp att bena ut mina tankar inför kommande bilköp Jag har i dagsläget inte en susning och enda kriteriet som...
2
Svar
31
· Visningar
2 286
Senast: hastflicka
·
Äldre Jag står inför ett bilköp i höst och tycker att jag har lite ont om idéer. Jag letar efter en större bil, stor nog för att kunna ha...
2
Svar
21
· Visningar
3 070
Senast: glittra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp