En helt vanlig måndagspåfyllning, jag sätter mig i bilen och kommer till första stoppet 45 minuter efter stängningsdags för då har även vaktbolaget lämnat stället och vi brukar mötas och blinka åt varann (dom känner igen bilen, vet var jag bor och vad jag gör men bryr sig inte)

och sen är det bara att shoppa loss på det som finns, lyfta på locken och plocka, där det är container kliver jag helt sonika ner och plockar det som ligger i översta lagret då det är nyslängt om det inte gäller torrvaror, godis, chips, dricka, folköl, kaffe mm. mm.
Tänk dig att fylla kasse på kasse med tex. ostbågar (den gången fyllde jag hela bilen, en 855 combi)

eller ha öl för en hel sommar tillsammans med grillkött av varierande sorter. Imorse hade jag Flora med smör på det stenugnsbakade brödet och rökt renstek som pålägg.

Man kan hitta PRECIS vad som helst och behöver jag säga att skåpen här är proppfulla av sånt som går att lagra?
Jag är fattig men lever i överflöd, snacka om motsägelsefullt, och det blir till slut en livsstil.
Vissa ställen har låst sin container då tiggarna svinat ner och förstört för alla (jävla patrask

) men det finns fortfarande öppna tunnor och containrar och jag klipper absolut inga lås för då begår jag ett brott.