Lhasa apso

Raven_

Trådstartare
Shihtzu

Har lagt mina schäferdrömmar på hyllan åtminstone några åt framåt då jag insåg att jag faktiskt inte kommer ha all tid en schäfer faktiskt kräver.
Så förra veckan så träffade jag en helt underbar liten kille på 1.5 år. Coolare hund har jag nog aldrig träffat. Jag har aldrig haft mycket till övers för hundraser med platta nosar men den här va helt underbar.
Någon härinne som råkar ha en att berätta om? Hur är de i temperamentet? Den här verkade väldigt livlig, det var ju dock en unghund, får man behålla det eller blir de tråkiga soffpotatisar efter ett par år? Hur lämpar de sig till lättare lydnad osv?

Sofie, som är kääääääär :banana:

Senast ändrad:
Sv: Lhasa apso

De är jättesöta båda raserna. Skulle själv vilja ha en liten gulltott plus en schäfer. Har alltid haft 2 hundar åt gången. Då har de haft sällskap av varann. Har aldrig varit några problem. Lycka till och Glad Påsk.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Det finns ju så otroligt många hundraser. Hur valde ni vilken ras ni skulle skaffa? Hur gick tankarna? Fördelar/nackdelar? Stämde... 2 3
Svar
42
· Visningar
5 875
Senast: Tiger tok
·
  • Låst
Hundavel & Ras Jag har en 1årig tik som är 50% Belgisk Vallhund och 50% rakryggad Schäfer som jag tänkt ta valpar på vid nästa vår (så hon får dem i... 2 3 4
Svar
78
· Visningar
8 935
Senast: em-pirre
·
Hundhälsa När Wahidah var 9 månader gammal fick hon en sträckning i ett bakben. En sträckning som efter mycket om och men verkade ha blivit bra... 2 3
Svar
54
· Visningar
11 341
Senast: squarepants
·
Hundhälsa Hej! Nu vill jag gärna ha så många bantningstips som helst!! har en liten blandras hund (Chiuhaha/Lhasa apso) Han har ca 1 kg...
Svar
5
· Visningar
1 510
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka