Linda benen på rakad häst....

I

iina

Det är såhär att min lilla islandshäst hade ont i bakbeneb, så vi spattröntgade och ultraljudade /ingen spatt tack och lov...) Vad hon hade var väl ungefär som benhinneinflammation, antagligen pga av byte av hovslagare...men det var inte det jag skulle fråga om...

När de ultraljudade bakbenen så rakade de ju bort allt hår på skenbenen... Hon fick även korisonsprutor där och ska nu stå i sjukhage i 3 veckor tills nästa behandlaing. Vad jag funderade på är att det är ganska kallt utomhus... Bör man kanske linda benen på henne när hon är ute, jag menar det måste ju vara som att gå med piratbyxor mitt i vintern...
 
Klippta ben kan kyla av hästen en del, och i och med att den går i sjukhage så rör den sig ju inte så mycket heller. Jag skulle nog linda om jag var du.
 
Skadar inte att linda, så har du tid är det bara att linda på.... För skadans del kan det vara bra med lite extra värme! :)
 
Såvida det inte är en massa minusgrader skulle inte jag lindat benet. Hade det varit av godo att linda, pg av skadan, skulle du säkert fått det direktivet av behandlande veterinär.

God bättring med pållen!
 

Liknande trådar

Hästvård Min häst har varit halt nu i 2 veckor ungefär, och vi vet inte riktigt vad det kan vara. Veterinären och hovslagaren säger två helt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 807
Senast: lillarut
·
Hästvård Har problem med min häst, någonting är fel och besvärar honom, men ingen tycks veta vad! Historia: Köpte honom ifrån Tyskland i...
2
Svar
20
· Visningar
2 745
Senast: russan 14
·
Hästvård Jag bli bara så less och börjar känna att jag snart nått punkten där jag inte orkar mer. Samtidigt så vetesjutton om jag orkar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 620
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp