Lite frågor ang. ridproblem med isis

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Hammond
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 339
Sv: Lite frågor ang. ridproblem med isis

Måste bara tillägga lite till mitt andar inlägg, det finns hästar som aldrig travar, hur mkt man än tränar, många tävlingshästar är så & därför har de fått specialicera sig på tölt & passklasser tex.

Bommar är ett bra tips men jag vet att dessa på rakt spår inte hjälper mkt, lägg dem i kurvor som en solfjäder & testa det med.
varför är du emot longering?

Många ggr är det ust det som tar fram de dolda gångarterna hos hästen, speciellt i kombination böjt spår & ingen ryttare så hästen blir lite mer avslappnad.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna... 2
Svar
24
· Visningar
3 203
Senast: Cattis_E
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 398
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började... 2 3
Svar
46
· Visningar
9 897
Senast: Fraegd
·
Hästvård Min åring har en ganska problematisk strålröta i alla fyra hovar och eftersom jag inte är bekant med strålröta under mina 20år som... 2
Svar
29
· Visningar
9 351
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Vad gör vi? Kids edition - del 4
  • Sytråden del 4

Hund, Katt, Andra Djur