Bukefalos 28 år!

lite hjälp tack...

S

sinner

ok, nu börjar jag bli lite nervös, ska som en del vet in med pållan till kliniken i morgon för en massa diffusa symptom, och jag undrar kort och gott, vad ska man ha med sig?
har aldrig varit på klinik innan, och vill inte känna mig som ett fån när jag väl står där..
tänkte ta med detta:
mappen;alla papper på hästen, samt mina anteckningar om hennes symptom(jag är glömsk, så jag har skrivit ner allt varje dag:idea: )
grimma, grimskaft
flecetäcke.
ev träns? eller?
tror knappast dom kommer be mig rida henne, och hon är ju lätt att ha att göra med..

nåt mer?
 
Sv: lite hjälp tack...

försäkringsnummer kan vara bra att ha... men de kanske finns i mappen du ska ha me?!

och träns hade jag alla gånger tagit med trots att hon är snäll man vet aldrig, jag har ALLTID träns på klinik oavsett om hästarna är jätte snälla...
 
Sv: lite hjälp tack...

Första gången på kliniken bör man nog ha pass och försäkringspapper med (försäkringen behövs nog endast om de har direktreglering). Lite anteckningar kan ju också vara bra att ha ibland. Ibland är det svårt att komma ihåg allt man vill prata med dem om.

Träns har jag aldrig haft med. Men alla är vi ju olika. Nu är min häst mkt lätt att hantera i och för sig men jag hade det inte med min förra heller. Hon var mkt snäll men kunde vara ganska nervös.

Jag har inte stor erfarenhet av kliniker men de ggr jag har varit på ngn har personalen alltid varit mkt trevliga och hjälpsamma.

Lite mat till dig och hästen kanske? De senaste besöken vi varit på denna vinter/vår har tagit ganska lång tid.

Lycka till!
 
Sv: lite hjälp tack...

Glöm inte extra grimma. Fast du har säkert redan åkt. Lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej! Nu har jag fått tid för en Koloskopi den 8/6, första gången för mig då jag tidigare bara gjort rektoskopi och en sigmoideskopi där...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
13 215
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
5 490
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 501
Senast: alazzi
·
  • Låst
Ekonomi & Juridik Jag & min 12-åriga halvblinda dvärgpudel hälsade på min pappa som bor avlägset i skogen. Min hund är alltid lös där pga hennes lydnad...
11 12 13
Svar
240
· Visningar
25 265
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp