Lite tips och hjälp runt profilen

Jag har funderat på om man kanske skulle fylla på profilen med lite fler inmatningsfält.
Det som hittas under fliken Om mig. I dagsläget finns: Hemort, Hobbyer, Sysselsättning och Presentation.

Det finns inget tvång att fylla i dessa, endast de som är ifyllda visas.

Det jag vill ha er hjälp med är tips om vilka nya fält ni skulle vilja ha där.

Jag lovar inte någonting ;) Men det är inte alls omöjligt att jag tar med en hel del av era tips, eller inga alls ;)

Tack för er hjälp med detta. Om du har några andra synpunkter runt detta får du självklart skriva det också.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Jag skulle gärna se att det fanns lite mer möjligheter att lägga upp information om "sin" eller "sina" hästar. Namn, ras, färg+tecken, mankhöjd, användningsområde, lite information om hästens personlighet etc.

Sen vore det såklart kanon om man kunde blogga via buke... ;)
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Och gärna en "övriga djur" också, för oss som inte har häst. Bukefalos är visserligen ett hästforum, men här finns ju bl.a. många katt- och hundmänniskor också. :)
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Var gärna specifika. Vad skall ert föreslagna fält heta? Det får inte bli för många fält eller för mycket innehåll i varje fält. Men kom gärna med många förslag.

"Andra djur" skulle säkert fungera bra, folk kanske själva kan välja om de vill skriva katt, kanin, hund eller Karo 2 år i ett sådant fält.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Var gärna specifika. Vad skall ert föreslagna fält heta? Det får inte bli för många fält eller för mycket innehåll i varje fält. Men kom gärna med många förslag.

Varför inte göra en Häst-avdelning precis som det finns en avdelning om personen ifråga?

Min häst: (brunte)
Ålder: (13 år)
Ras: (shetlandsponny)
Användningsområde: (körning)
Beskrivning: (söt, go och skäckfärgad)
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Alternativt en "Jag rider" ruta där folk själva kan lägga in "en åttaårig arabvalack","tre islandston, men inte samtidigt", "brun ridtravare med dressyrtalang", "inte alls, men kör shettishingst" eller vad de nu själva vill.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Detta verkar inte så dumt. Att ha enbart en min häst, när det finns folk som har både 2, 5, 10 och 20 hästar känns mindre bra.
Då känns en öppnare variant som "Jag rider..." bättre, även om det kanske känns lite krystat om man kör eller kanske mest sköter eller arbetar med hästar på annat sätt.

Fler tips på personliga saker.
Vad tror, tycker ni om typen, Bästa bok, Bästa film, Musik och sådant? Kom gärna med sådan tips om ni tycker det verkar vettigt och inte bara fånigt ;)
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Detta verkar inte så dumt. Att ha enbart en min häst, när det finns folk som har både 2, 5, 10 och 20 hästar känns mindre bra.
Då känns en öppnare variant som "Jag rider..." bättre, även om det kanske känns lite krystat om man kör eller kanske mest sköter eller arbetar med hästar på annat sätt.

Fler tips på personliga saker.
Vad tror, tycker ni om typen, Bästa bok, Bästa film, Musik och sådant? Kom gärna med sådan tips om ni tycker det verkar vettigt och inte bara fånigt ;)

Jag tycker väl att favvomusik etc är intressant, men gör gärna lite hästrelaterade frågor med. Favoritgren inom hästeriet kanske kan vara en fråga? Favorit-hästras? Finns ju massor med exempel...

Istället för att göra ett formulär med flera frågor om hästar kan man ju göra en större textruta och där man kan skriva om sin häst, och döpa den till "Min(a) Häst(ar):"..?
//C
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Jag skulle vilja ha en sida där man kan söka på folk beroende på vart de bor osv, eller på den fakta man får fram på min sida. Skulle vara kul om kön kan få finnas med, och civilstatus (så att vi kan slippa alla tråkiga "vilka är singlar här?-trådar" som jämt ploppar upp på ÄU. om man är pilsk kan man då istället bara gå och söka på plats, ålder, kön, och civilstatus och sen slänga iväg ett pm, istället för att informera HELA forumet indirekt om att man är pilsk och dessutom behöva läsa igenom en hundra sidor lång tråd med massa andra tjejer som också är pilska.. och dessutom behöver man inte slåss med dem om vem som ska få den där enda killen som finns.... hahaha TUR att jag inte är singel!

ne men det kan vara intressant.

Kön: (kvinna/man)
Född: (år)
Bor: (län)
Civilstatus:
Personlighet:
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Var folk bor kan du söka idag, men alla kanske inte är intresserade av att tala om exakt bostadsadress...
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Nej vissa av oss bor i katne och andra i ladan......fullständig adress kanske inte alla vill ge ut ;)
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

oj det visste jag inte att man kunde. men jag tycker att län och stad/kommun kan vara rätt bra!
jag skulle åka på "semester" till kopparberg i vintras och stötte av en slump på en tjej här som heter "kopparbergsemme" PMade henne och frågade ut henne om hålan (jaaa det är verkligen en håla :angel:) och det slutade med att hon köpte en sadel av mig och vi håller fortfarande kontakten! Sånt tycker jag är trevlig och är gärna med om det igen utan att dry bara är av en slump... och visst att man inte vill berätta sin exakta adress det förstår jag också, men allvarligt talat så bor det räääätt många människor i mitt län, i min kommun också, så även om jag velat vara anonym så hade jag absolut kunnat lämna ut län och kommun, man kan faktiskt få mycket tillbaka. = jag tycker ni är torra som bor i ladan och katne :D:D
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

I den här ladan är vi inte ett skit torra! Bara så du vet det!!!!

:laugh:

Jag ger gärna ut adressen till Ladan till personer. Men skriver inte gärna ut den utan ger den mer personligen ;)
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Du går in i medlemslista -->sök -->avancerad sök och där kan du söka ort, men det kräver ju att man som sagt vad har skrivit sin riktiga ort och inte bor i en lada eller katne eller vad man nu än känner sig för att bo... jag som bor i katrineholm tex får du inte fram om du skriver katrineholm inte de som har skrivit k-holm heller...

säger som orzon min adress får man veta genom att fråga mig om... jag talar inte om för 23 000 pers vilket hus jag bor i... Så dumm är jag inte...
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Jag tycker man ska passa sig lite för att bygga om buke till en community. Tycker det är viktigt att buke behåller sin profil som forum och då inriktat mot häst. Med info om musiksmak, böcker osv tycker jag man tappar lite fokus. Jag tycker faktiskt inte att man behöver veta allt om kleti och pleti för att diskutera, egentligen tycker jag att det blir bättre diskussioner ju mer annonyma folk är, mindre risk att folk gaddar ihop sig då.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

jag tar mig lite frihet och tipsar om bloggarna också! :angel:
när man går in på blogg så ser man ju alla inläggen, MEN man ser inte hela inläggen utan måste trycka på "läs mer" om inläggen är längre. den funktionen är.... inte så bra.... hehe. jag vill se HELA inläggen på en gång och slippa massa klick!
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

men hallå hörrni, inte talar ni ju om er exakta adress bara för att ni talar om att ni bor i ex "södermanland/katrineholm" kan väll int finnas en möjlighet att hitta någon på det viset? nog för att det finns massa småhålor ute i landet och ist för att skriva typ "södermanland/"små håla med två invånare" så skriver man "södermanland/kommun"

självklart finns det väll anledningar till att folk är och vill vara anonyma, men det tycker jag fortfarande att man är om man anger vilket län och kommun man kommer från. i värsta fall är det väll bara att regga fel om det är så, men jag tror nog man kan ha mycket nytta av att få reda på vart folk håller till. fast det kanske är lite svårt för mig att förstå att folk inte ens vill dela med sig av län och kommun när jag själv inte har några som helst problem med att berätta min adress ens. mig hittar man nog i ett naffs om man ville.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Men jag kanske känner för att skriva nåt helt annat än där jag bor, lite ironi så där... ;) ;) ;) och så hittar man inte mig när man söker på orten... :p :p
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 979
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 336
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp