Lite tips och hjälp runt profilen

Jag har funderat på om man kanske skulle fylla på profilen med lite fler inmatningsfält.
Det som hittas under fliken Om mig. I dagsläget finns: Hemort, Hobbyer, Sysselsättning och Presentation.

Det finns inget tvång att fylla i dessa, endast de som är ifyllda visas.

Det jag vill ha er hjälp med är tips om vilka nya fält ni skulle vilja ha där.

Jag lovar inte någonting ;) Men det är inte alls omöjligt att jag tar med en hel del av era tips, eller inga alls ;)

Tack för er hjälp med detta. Om du har några andra synpunkter runt detta får du självklart skriva det också.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

När man är född har alla möjlighet att fylla i redan idag, en del anger inte vilket år andra skriver kanske helt fel. Det finns inget krav på att ange år.

När det gäller var folk bor har jag faktiskt haft funderingar på att man skall ange län, just för att det kan vara lite skoj att få reda på ungefär var i landet någon bor. Stannar man på just län tror jag det finns mycket liten risk att lista ut vem man är ;)

När det gäller kön skulle man kunna lägga in det, men i så fall kommer jag nog lägga in ett tredje, vill ej uppge val så det känns faktiskt inte så intressant. Om man är singel tycker jag inte heller är intressant annat än om man är ute och raggar, ungefär samma som för kön och detta är ingen datingsite. Vill man kan man väl annonsera under kontaker och där informera så mycket man vill om sig själv och att man söker en partner eller något.

Jag vill helt klart inte bygga om Bukefalos till något helt annat än det är, dock är det så att många tycker att det faktiskt är lite kul med lite mer bakgrund bakom andra personer, precis som vissa gärna vill skriva lite mer om sig själva.
Men som det ser ut nu är ju allt detta helt frivilligt att fylla i.

Det jag möjligen skulle kunna försöka få folk att fylla i är väl det där med länet, men min tanke är i så fall att orten får ligga kvar som tidigare.

Några åsikter om detta och några fler tips om sådant som kan vara lite skojigt för andra att få reda på, som kan eller kanske inte alls säger så mycket om personen bakom användarnamnet.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Stannar man på just län tror jag det finns mycket liten risk att lista ut vem man är ;)

Fast det är jag nog inte så säker på... Hästsverige är trots allt ganska litet. Så skriver man lite om sin häst och sitt stall etc. så är det nog ganska lätt för en hästmänniska i samma län, och som söker länsvis, att lista ut vem man är. Det är därför jag aldrig (i presentationen) gått längre än till att jag bor i Småland. Jag vill liksom inte peka ut var jag befinner mig närmare än så. Och då hör jag ju ändå inte till den skara bukeanvändare som försöker vara jätteanonyma.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Jag vill helt klart inte bygga om Bukefalos till något helt annat än det är, dock är det så att många tycker att det faktiskt är lite kul med lite mer bakgrund bakom andra personer, precis som vissa gärna vill skriva lite mer om sig själva.
Men som det ser ut nu är ju allt detta helt frivilligt att fylla i.

Jag antar att detta är ett forum som används på olika sätt av olika användare. En del diskuterar mkt i hästtrådarna medan andra skriver på andra ställen.
Jag har inte så stor erfarenhet av andra mötesplatser på internet. Men jag tycker nog ändå att en av fördelarna med buke är just att man är anonym, För min del är det diskussionerna i hästtrådarna som är det intressanta inte att veta var alla bor, hur många hästarde har osv. Det är klart att det kan vara kul att veta lite mer om alla som är med men jag kan mkt väl tänka mig att det lätt kan ta överhanden. Om detta kommer att förvandlas till ngt annat så är jag inte helt övertygad om att jag kommer att tycka att det är lika trevligt längre. Det går kanske att dela upp det på ngt sätt?
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Jag har funderat på om man kanske skulle fylla på profilen med lite fler inmatningsfält.
Det som hittas under fliken Om mig. I dagsläget finns: Hemort, Hobbyer, Sysselsättning och Presentation.

Det finns inget tvång att fylla i dessa, endast de som är ifyllda visas.

Det jag vill ha er hjälp med är tips om vilka nya fält ni skulle vilja ha där.

Jag lovar inte någonting ;) Men det är inte alls omöjligt att jag tar med en hel del av era tips, eller inga alls ;)

Tack för er hjälp med detta. Om du har några andra synpunkter runt detta får du självklart skriva det också.
Där jag har min hemsida så kommer det upp en tårta på sidan om man fyller år. Det vore ju en ganska rolig sak som man kanske kunde ha under sitt nick den dagen man fyller. Självklart ska man ju få välja om den ska visas eller inte.
 
Sv: Lite tips och hjälp runt profilen

Alla kanske inte är intresserade att skriva den riktiga orten eller länet...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har kontakt med arbetsterapeut på habiliteringen och vi har börjat nysta i hur jag skulle kunna få en bättre fungerande vardag. Så...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 979
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 192
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
1 919
Senast: Görel
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 332
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp