Jag är själv invandrare, på 60 talet skrek Sverige efter arbetskraft och min far flyttade hit efter att ha varit krigsbarn i småland då det begav sig ....min mamma kom efter med oss barn...FAST det fanns arbete o finnarna försörjde sig själva så blev det motsättningar ( mest för finnarna bara slogs med kniv o söp

)
Att vara invandrare från ett helt utomnordiskt land måste vara ännu svårare, samt att det INTE finns jobb...tro fan att invandrarna är frustrerade o hatiska ....Jag personligen tycker det är fel att ta emot så många utan att ha en plan för dom , att inte kunna integrera dom i det svenska samhället, att bunta ihop alla olika sorters invandrare/flyktingar på ett o samma ställe....tro fan att dom inte tar sig in i det svenska samhället..
helt otroligt att en del som är födda i detta landet och är i 15 årsåldern inte ens kan svenska språket ordentligt
Jag hade turen att i allafall gå i en skola med mest svenskar ( jag var två år när jag kom hit) men jag kan tänka mig att hamna i en skola med bara finnungar...och med mitt ( finska

) temperament att hamna direkt i ett utanförskap.
Så jag om nån kan ju förstå invandrare, men det betyder heller inte att jag drar alla över en o samma kam, en del är rasister o svin själva, andra är kanonbra människor .... Ingen människa är fullkomlig