Livet justnu

Det var ganska länge sen som jag skrev här nu. Eller jag kommer inte ihåg helt när det var men iallafall. Jag tror att jag kommer börja skriva lite här igen nu så tänkte börja med lite upp datering om allt.
Så om jag ska börja med dom possitiva sakerna så har jag börjat ta hand om en ponny nån dag i veckan. Kallar han P och han är en gammal korsning med russ och islandshäst. Och jag får rida han om jag vill men har inte gjort det än iallafall. Men har bara varit där några gånger också så vill iallafall łära känna han först.
Och sen en annan lite possitiv sak så är det kp och en till i personalen som det känns okej med som jag kan prata liksom normalt. Och en av dom andra tjejerna som jag har börjat prata lite med. Alltså skulle inte säga att vi är kompisar men iallafall att vi pratar lite och umgås lite.
Och har börjat göra lite skol saker. Men jag är inte i skolan än utan jobbar med det fortfarande men har ändå skol tid den tiden som jag ska vara i skolan.
Men ja det är väl dom possitiva sakerna. Och sen dom neggativa sakerna så varning att det kanske är nåt som kan vara triggande för nån.
Men har varit inlagd på bup då och då för jag inte kan vara själv på natten utan har själv skadat och sånt. Så var där igen tills igår men justnu iallafall så är jag på hvb.
Och med terapi så går det väl inte så bra heller. Eller det är ingen skillnad utan har inte börjat med nåt trauma sak än och kan nästan inte prata alls med psykologen. Men M är med där varje gång nu så det är iallafall bättre.
Och har inte varit hemma nånting än för jag får inte och iallafall mamma vill inte. Och hela den relationen eller hur man säger är jätte dålig och kommer aldrig bli okej. För allt hon gör är att hon ljuger och sviker helatiden och gör saker bakom ryggen på en och hon tycker inte om mig längre iallafall. Men orkar inte tänka såmycket på det.
Sen den sista saken som jag kommer skriva om nu är kriget i Ukraina. Som jag vet att det är långt bort och så och inte så jätte stor risk att det blir krig här men jag är ändå jätte orolig för det och har massa jobbiga tankar om krig och massa sånt. Och orkar inte skriva om allt det nu heller men ville ändå bara skriva det.
Men ja vet inte vad mer jag ska skriva. Och vet inte om nån kommer bry sig heller men OM nån gör det och ifall ni undrar nåt så är det bara att fråga!
 

Bifogade filer

  • IMG_20220306_143153569~2.jpg
    IMG_20220306_143153569~2.jpg
    429,4 KB · Visningar: 97

Iallafall så den enda saken som är in planerad idag är att jag ska till psykologen. Och jag vill INTE det utan det känns skit jobbigt bara. Och vet inte hur jag ska förklara tydligt men det känns som dom enda som bryr sig eller försöker bry sig så gör dom bara det för det är deras jobb. Men finns ingen som påriktigt bryr sig och gillar MIG.
Och som jag har skrivit förut tror jag så har jag inte ens nåt mål eller nånting för finns INGET jag vill göra eller upp leva i fram tiden och kommer inte kunna vara hemma nånsin iallafall så vet inte varför jag måste fortsätta helatiden fast jag inte vill.
 
Nu ska jag snart till psykologen iallafall men vill bara skriva en sak här före. Och det är kanske vissa som tycker att det är taskigt men jag bryr mig inte.
Men det med ensam känslan så det är ju jätte mycket irl men en andledning är härifrån också. Eller vissa personer här som skrev väldigt mycket förut och verkade som dom brydde sig och sen bara heltplötsligt slutade dom HELT och det var som jag inte fanns. Så var ganska mycket det som gjorde så det blev neggativt att skriva här så jag behövde ha en paus.
Men har ändå haft kontakt med några men är ändå samma då också att vissa bara försvinner.
Och det är somsagt samma irl som med mamma att förut så brydde hon sig och ville iallafall vara med mig och så. Och sen bara tröttnade väl hon också och bestämde att jag inte får komma hem och gjorde så jag kom hit. Och efter det har hon BARA förstört och svikit.
Så jag VET att dom allra allra flesta kommer försvinna och sluta bry sig. Alltså både online och i verkliga livet liksom. Så det är ingen mening att försöka lita på nån iallafall för när man känner sig som trygg och så och att man börjar tro på nån att dom bryr sig så slutar dom ju ändå göra det.
Så även som kp och dom andra i personalen så dom skiter väl egentligen i mig utan enda andledningen att dom fejk bryr sig är för det är deras jobb. Och det är ju samma med psykologen och andra såna också att det är inte liksom äkta. Och även att olika såna så är ju inte dom kvar heller utan antingen så blir det skit dåligt så man måste byta efter man började lita på dom eller så är det nåt annat så man inte kan fortsätta hos den. Så då IGEN ska man lita på nån bara för att det ska bli förstört igen.
Men måste gå nu men ville bara förklara lite om dethär även fast alla säkert tycker att jag är taskig nu och o tack sam och allt sånt. Men vet redan att jag är dålig och värde lös och hopp lös så det gör inget att ni också tycker det.
 
20220309_091415.jpg
Jag tror vi är flera här som bryr sig mycket om dig men är lite försiktiga med att skriva för att inte riskera att få dig att må dåligt oavsiktligt. Jag uppskattar mycket att läsa allt du skriver. Jag tänkte att du kanske ville se mina katter som latar sig i solen också!
 
Jag är helt säker på att man jobbar som psykolog eller med ungdomar för att man bryr sig om människor.

Att folk här kanske inte skriver beror på dem/oss, inte på dig!
Hur ska jag förklara: det folk säger och gör visar vad de tänker och vad som är på gång i deras liv.
Det betyder inte att man inte bryr sig, men alla liksom ser på världen på SITT sätt.

Om någon inte skriver så beror det väldigt troligt på att den har annat att göra. Eller inte vet vad den ska skriva. Eller att den är rädd för att göra dig ledsen. Eller att den har en paus från nätet just nu.
 
@EmmaFilippa: Precis som @warg vill jag inte riskera att skriva något som triggar dig men nog bryr jag mig om dig :heart

Min erfarenhet av Buke (och jag är gammal och har hängt här länge!) är att folk är genuint omtänksamma om de vi mött här. Sedan är det som @Motacilla säger att ibland är det mycket med djur, barn och jobb så det blir mindre tid här men vi bryr oss inte mindre för det. Vi kanske inte skriver något till dig när vi tittar in men skickar ett hjärta med reaktionsknappen. Det gör vi ju för att vi bryr oss :heart Men jag förstår verkligen att du uppfattar det som du gör också :)

Här är en bild på min lilla studsfia, hon busade så mycket med husse igår att hon låg och snarkade i soffan hela kvällen!

_20220308_214222.JPG


Hon har alltså huvudet mot mitt ben 😻
 
Visa bifogad fil 87091Jag tror vi är flera här som bryr sig mycket om dig men är lite försiktiga med att skriva för att inte riskera att få dig att må dåligt oavsiktligt. Jag uppskattar mycket att läsa allt du skriver. Jag tänkte att du kanske ville se mina katter som latar sig i solen också!
Fast om man bryr sig med att bara ignorera nån så kan man likagärna inte bry sig alls för det märks ju ingen skillnad iallafall.
 
Jag är helt säker på att man jobbar som psykolog eller med ungdomar för att man bryr sig om människor.

Att folk här kanske inte skriver beror på dem/oss, inte på dig!
Hur ska jag förklara: det folk säger och gör visar vad de tänker och vad som är på gång i deras liv.
Det betyder inte att man inte bryr sig, men alla liksom ser på världen på SITT sätt.

Om någon inte skriver så beror det väldigt troligt på att den har annat att göra. Eller inte vet vad den ska skriva. Eller att den är rädd för att göra dig ledsen. Eller att den har en paus från nätet just nu.
Dom förklaringarna kanske stämmer ibland men tror att dom flesta skulle fatta att det var pågrund av dom om dom brukade skriva med nån nästan varje dag och sen bara heltplötsligt så slutade den andra skriva men BARA till den. Så den skrev annat och liksom brydde sig om andra och så men var bara som mansjälv inte fanns. Då stämmer inte dom förklaringarna iallafall.
 
@EmmaFilippa: Precis som @warg vill jag inte riskera att skriva något som triggar dig men nog bryr jag mig om dig :heart

Min erfarenhet av Buke (och jag är gammal och har hängt här länge!) är att folk är genuint omtänksamma om de vi mött här. Sedan är det som @Motacilla säger att ibland är det mycket med djur, barn och jobb så det blir mindre tid här men vi bryr oss inte mindre för det. Vi kanske inte skriver något till dig när vi tittar in men skickar ett hjärta med reaktionsknappen. Det gör vi ju för att vi bryr oss :heart Men jag förstår verkligen att du uppfattar det som du gör också :)

Här är en bild på min lilla studsfia, hon busade så mycket med husse igår att hon låg och snarkade i soffan hela kvällen!

Visa bifogad fil 87092

Hon har alltså huvudet mot mitt ben 😻
Somsagt så tror jag dom flesta skulle fatta att det var dom det var fel på och att dom var andledningen till att andra slutade skriva om det var som för mig.
 
Iallafall så som nog ingen är förvånad av så blev det skit och var inte till psykologen alls och nu är jag på bup IGEN och väntar på att dom ska bestämma om jag ska bli inlagd igen. Som jag säkert kommer bli men det är bara o nödigt.
 
Somsagt så tror jag dom flesta skulle fatta att det var dom det var fel på och att dom var andledningen till att andra slutade skriva om det var som för mig.

Det är så sorgligt att du känner så men jag förstår verkligen att du känner så, de flesta av oss som skriver här är ju äldre och då ser en saker på ett annat sätt. Men det tar naturligtvis inte bort att du känner som du gör, det är ju din verklighet och dina känslor :heart
 
Det är så sorgligt att du känner så men jag förstår verkligen att du känner så, de flesta av oss som skriver här är ju äldre och då ser en saker på ett annat sätt. Men det tar naturligtvis inte bort att du känner som du gör, det är ju din verklighet och dina känslor :heart
Fast det finns ju inga andra alternativ som man kan se på det iallafall så det är inte bara som jag tror.
 
Nu kommer säkert dom enda svaren om nån svarar vara att jag ska fråga läkaren men först så vet jag inte om jag kommer träffa nån läkare mera och isåfall när och sen så orkar jag inte försöka prata utan vill bara skriva.
Men en sak jag INTE fattar är varför det verkar som det alltid måste vara tvärt mot som jag skulle må minst dåligt av. Ska försöka förklara men först med att jag skulle till hvb så enda jag ville var att få vara hemma och med våra hundar. Och då fick jag absolut INTE komma hem alls.
Och nu så finns det EN ENDA som jag skulle vilja och typ behöva vara med och det är M. Och då såklart så måste jag vara på bup och kan inte vara med han.
Och som med motion så bara för jag vet att jag mår bättre ifall jag får ha lite mer rörelse så nej då får jag såklart inte det. Och förut så hade jag jätte mycket ångest och själv skadade och då fick jag inte åka till P fast det var det enda som jag såg fram mot pytte lite den dagen.
Och ni behöver somsagt inte svara att jag ska fråga läkaren för kommer inte fråga nån idag iallafall.
 
Och nu så var jag såklart dum och läste i en tråd som jag inte borde och såklart så hade en av dom personerna jag menade förut skrivit där så kan inte förklara men det blir sååå jävla tydligt då med alla som av nån andledning slutar bry sig och dom kan inte ens förklara vad jag har gjort. Men är väl skönt för dom iallafall att dom kan bara bestämma att jag inte finns så slipper ju dom mig men hade bara önskat att dom inte fejk brydde sig förut heller så hade det inte varit lika jobbigt när dom typ försvann.
Hatar allt dethär så jävla mycket
 
Och nu så var jag såklart dum och läste i en tråd som jag inte borde och såklart så hade en av dom personerna jag menade förut skrivit där så kan inte förklara men det blir sååå jävla tydligt då med alla som av nån andledning slutar bry sig och dom kan inte ens förklara vad jag har gjort. Men är väl skönt för dom iallafall att dom kan bara bestämma att jag inte finns så slipper ju dom mig men hade bara önskat att dom inte fejk brydde sig förut heller så hade det inte varit lika jobbigt när dom typ försvann.
Hatar allt dethär så jävla mycket

Jag kan bara tala för mig själv, men jag kan säga att jag tänkte på dig ofta och undrade hur det var med dig när du inte skrev här.

Men ville heller inte stressa dig så att du skulle känna dig tvungen att svara här om du mådde bättre av att låta bli, därför skrev jag inte något inlägg här varje gång som jag undrade utan mer gick och funderade för mig själv. Och jag blev förstås glad att se dig här igen, men huvudsaken är ännu att det ska kännas bra för dig att skriva och läsa här. Och gör det inte det, så kommer jag ändå att tänka på och hoppas att saker blir bättre för dig om du tar ett uppehåll.

Jag har aldrig slutat bry mig, och bryr mig fortfarande precis lika mycket som när jag läste dina första inlägg.
 
Jag kan bara tala för mig själv, men jag kan säga att jag tänkte på dig ofta och undrade hur det var med dig när du inte skrev här.

Men ville heller inte stressa dig så att du skulle känna dig tvungen att svara här om du mådde bättre av att låta bli, därför skrev jag inte något inlägg här varje gång som jag undrade utan mer gick och funderade för mig själv. Och jag blev förstås glad att se dig här igen, men huvudsaken är ännu att det ska kännas bra för dig att skriva och läsa här. Och gör det inte det, så kommer jag ändå att tänka på och hoppas att saker blir bättre för dig om du tar ett uppehåll.

Jag har aldrig slutat bry mig, och bryr mig fortfarande precis lika mycket som när jag läste dina första inlägg.
Dom som jag menar mest läser nog inte nånting som jag skriver alls eftersom att jag tydligen är skit jobbig och hemsk fast jag inte ved vad jag har gjort. Så som du och ifall det är nån annan som vill förklara att ni inte har skrivit så behöver ni inte det för om ni läser så är ni nog ändå inte dom jag menar.
 
Och en sak till bara så ingen tror det men jag menar inte att det är deras fel att jag mår skit dåligt. Utan det är mitt eget fel BARA.
Liksom ja det vore väl bra om dom som är så fattade att dom faktiskt på verkar andra väldigt mycket och att bara för dom kan bara sluta tänka på en helt så är det inte samma tvärt om. Så det vore väl bra om såna personer fattade det om dom inte vill göra andra ledsna.
Men är ju ändå mitt fel att jag mår dåligt av det för jag har fått bevis hur många gånger som helst i ett helt år att det är dumt att lita på andra och dom allra allra ALLRA flesta bryr sig inte om en även fast dom säger det. Så jag VET det och ändå är det som jag inte kan sluta hoppas att nån menar det påriktigt. Så liksom låter ju migsjälv hoppas igen och igen och så blir jag bara mera besviken för varje gång. Så ifall jag bara slutade vara så dum och göra om samma saker så skulle allt varit bra. Men jag vet inte hur jag ska kunna det för hur mycket jag än försöker att inte lita på nån och inte tro på att nån bryr sig eller är en kompis eller nåt så gör jag ändå det.
 
Nu kommer säkert dom enda svaren om nån svarar vara att jag ska fråga läkaren men först så vet jag inte om jag kommer träffa nån läkare mera och isåfall när och sen så orkar jag inte försöka prata utan vill bara skriva.
Men en sak jag INTE fattar är varför det verkar som det alltid måste vara tvärt mot som jag skulle må minst dåligt av. Ska försöka förklara men först med att jag skulle till hvb så enda jag ville var att få vara hemma och med våra hundar. Och då fick jag absolut INTE komma hem alls.
Och nu så finns det EN ENDA som jag skulle vilja och typ behöva vara med och det är M. Och då såklart så måste jag vara på bup och kan inte vara med han.
Och som med motion så bara för jag vet att jag mår bättre ifall jag får ha lite mer rörelse så nej då får jag såklart inte det. Och förut så hade jag jätte mycket ångest och själv skadade och då fick jag inte åka till P fast det var det enda som jag såg fram mot pytte lite den dagen.
Och ni behöver somsagt inte svara att jag ska fråga läkaren för kommer inte fråga nån idag iallafall.
Rent spontant så tänker jag att de har någon plan, att de utifrån sin erfarenhet vet vad som är bäst för dig på längre sikt.

Ibland är det vi mår bäst att just nu inte det bästa för oss. Med det sagt så är jag inte vårdutbildad övht men min gissning är så åtminstone.

Jag tycker så synd om dig som fortfarande mår så dåligt och jag önskar verkligen att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa.

Kram ♥️
 
Rent spontant så tänker jag att de har någon plan, att de utifrån sin erfarenhet vet vad som är bäst för dig på längre sikt.

Ibland är det vi mår bäst att just nu inte det bästa för oss. Med det sagt så är jag inte vårdutbildad övht men min gissning är så åtminstone.

Jag tycker så synd om dig som fortfarande mår så dåligt och jag önskar verkligen att det fanns något jag kunde göra för att hjälpa.

Kram ♥️
Isåfall verkar ju inte deras plan så bra heller eftersom att jag inte mår bättre utan enda som har ändrats är att dom drömmarna jag ändå hade är också borta nu och att jag har som gett upp helt. Så dom har isåfall ingen bra plan iallafall.
 
Vad skulle du vilja göra för motion om du fick? Rida, springa, promenera eller något annat?

Själv ska jag ta med mig min otåligt småmorrande hund på promenad och gå på drop-in vaccination. Fast jag själv skulle egentligen vilja sova 🙈

20220309_141125.jpg
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 579
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Dethär är mitt sista inlägg här nånsin. Jag har bett gunnar att ta bort mitt andvändar konto efter som att jag inte vill vara en del i...
Svar
0
· Visningar
1 294
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Som nog endel vet så är jag in lagd på bup igen men jag har dag permisson så jag är på hvb på dagarna och jag ska kanske till skolan...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 687
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 469
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp