livet lite för bra

golit har det lite för bra just nu. Fick ingen kvarskatt, oanständigt sexliv, bilen gick igenom besiktningen och hyran är betald. Tecknen i skyn är goda och horoskopet lovar gott.

ge mig lite elände.
Du behöver inte vara orolig, för det är precis där det brukar börja braka fullständigt åt skogen. Vänta bara så ska du se att det hela snart kommer börja "ordna upp sig" ;)
 
SD gillar ju det och var beredd att fälla regeringen för att det skulle fortsätta. Men om Jimmy ställer upp kan han få suga av mig och fixa till saken.

Jag lovar att jag ska göra en snöängel i sanden alldeles för dig när jag överlåtit skattebetalandet
till dig som har det gott ställt. Och posta den.
 
golit har det lite för bra just nu. Fick ingen kvarskatt, oanständigt sexliv, bilen gick igenom besiktningen och hyran är betald. Tecknen i skyn är goda och horoskopet lovar gott.

ge mig lite elände.
Vad sägs om avlopp som inte fungerar som de ska? :up: Avloppsvatten stående i halva källaren, en trasig avloppspump och en trasig rygg på det? Jag moppade visserligen upp 30 l avloppsvatten igår men det behövs fortfarande slängas en massa grejer som har blivit förstört, golven måste skuras i flera omgångar och avloppspumpen måste lagas alternativt bytas ut... :idea: Allt är ditt om du vill ha det!

Men jag misstänker att du får ditt eget helvete i och med att du skapade den här tråden, jag gjorde samma misstag, jag tyckte att livet äntligen rullade på som det skulle och jag kanske skulle hinna med att göra saker som jag hade lagt åt sidan ett tag... Nu är jag tillbaka i stressmode igen... :cautious: En fördel är dock att veckans seminarieuppgift är att titta på ett avsnitt av valfri serie eller dokusåpa, åtminstone 40 min som jag kan sitta still och säga att jag pluggar. :D
 
Upptäckte inför sommardäcksbyte att två av bilarna behöver nya däck.. :banghead: Borde tänkt pådet i höstas men, men...
Sonens allakompisar har magsjuka och det är som att åka av, du vet att smällen kommer men inte hur hårt det tar..:yuck:
På den ljusa sidan gick jag plus på skatten. :banana:

Inte jättekul, nej.
Så eländigt är det kanske inte men det var inte jättekul att köpa splitter nya vinterdäck i början av februari och att behöva köpa en ny omgång splitter nya sommardäck nu. Dålig tajming (avskyr stavningen men rättstavningsprogrammen gillar den).
Gick mindre plus på skatten än jag väntat men ska peta in lite rese-avdrag.

Behöver reparera uppfartsvägen - inte en rolig sak att göra.

Fast egentligen har jag väl inte så mycket att gnälla över.
 
Inte jättekul, nej.
Så eländigt är det kanske inte men det var inte jättekul att köpa splitter nya vinterdäck i början av februari och att behöva köpa en ny omgång splitter nya sommardäck nu. Dålig tajming (avskyr stavningen men rättstavningsprogrammen gillar den).
Gick mindre plus på skatten än jag väntat men ska peta in lite rese-avdrag.

Behöver reparera uppfartsvägen - inte en rolig sak att göra.

Fast egentligen har jag väl inte så mycket att gnälla över.

Och då blev däcken ett mindre problem då ena bilen gick genom besiktningen med inte mindre än 5 punkter som måste åtgärdas och 5 bra att veta.:banghead: Konstigt med tanke på att det är extrabilen som körts kanske 100 mil sen förra besiktningen.:confused:
Var och en av de 5 som måste fixas kostar mer än bilen så det blir till att....... skrota pärlan:arghh:.
 
KL

Jag byter! Du kan få lite oroliga funderingar från mig gällande en canceranalys.
I utbyte vill jag ha.... hmmm......

Kommer inte på något. Allt annat som du har, har jag redan.

Om vi gör så här; du får gratis av mig?
 
ge mig lite elände.

Du kan ju fundera på varför ålen håller på att försvinna från vårt fiskbestånd.
Är det så att våra gamla sanningar om att lokal miljöförstöring, dammbyggnationer, parasiter är svaret, eller är det bara så enkelt att huvudskälet är att Golfströmmen håller på att avta, så att de där ynglen som kläcks i Sargassohavet inte får tillräckligt med hjälp med att komma hit?

Och i så fall, vad betyder förlusten av en Golfström för oss här vid den 60:e breddgraden (Uppsala), när vi så gladeligen redan har utsett oss till växthuseffektsvinnare då det där medelhavsklimatet ska inkasseras?

http://earth.nullschool.net/#curren...thographic=-34.63,45.90,926/loc=15.000,47.908
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 700
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 093
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 853
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag är så nära på att ge upp min häst jag snart har haft i 1 år. Jag hade sett så mycket framemot att ha häst igen men allt verkligen...
Svar
15
· Visningar
2 920
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Välja säkerhetsväst
  • Dressyrsnack 17
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp