Ljud från grannarna, vad göra?

Jösses vad mycket ömma tår det plötsligt var när en användare ber om råd hur hon ska störas mindre av sina grannar då hon själv anser att de måste få röras i sin lyhörda lägenhet. :crazy:

Till er som gnäller på TS, tydligen behöver det upprepas att TS vill få tips på hur hon kan bli mer ostörd utan att behöva be grannarna dämpa sig. Det handlar inte om att folk ska behöva flytta till högljudda landet med alla traktorer, motorsågar, försämrade kommunikationer, arbetslöshet, bilberoende och dålig service.

Det handlar om en person som trivs där hon bor, som inte har något annat problem med grannarna än att hon inte kan sova så länge hon vill på morgnarna. En TS som inte vill begränsa sina grannar utan som vill få tips hur hon ska sova bättre. Till alla ni som tycker hon kan gilla läget eller flytta har jag tre ord, skit på er! :turd::turd::turd:

Ja men exakt.
Ts kräver ju inte att grannarna ska vara tysta utan hur hen ska störas mindre.
Jag minns en granne som jag hade som skrek på kvällar och nätter. Han hade antagligen psykiska problem, var annars jättesnäll och trevlig.
Jag led verkligen med honom och klagade aldrig över att han förde oväsen. Tyckte bara synd om honom.
 
Nej, då är det fel uppfattat. Jag är inte personligen attackerad, det är mina påstådda åsikter som bombas med napalm. Eftersom jag inte delar de påstådda åsikterna blir det svårt att freda sig. Som halmdockan.
Om du är ensam om din åsikt och flera andra reagerar och argumenterar mot din åsikt - inte din person, kan du då tänka dig din åsikt kanske är en smula kontroversiell?
Kan du förstå att det uppfattas som provocerande när det finns användare som av egen erfarenhet och andras inte kan se de valmöjligheter som du pratar om.

Jag pratar för mig själv nu, men jag finner dina åsikter som en smula inskränkta.

Jag kan inte se halmdockan alls.
 
Jösses vad mycket ömma tår det plötsligt var när en användare ber om råd hur hon ska störas mindre av sina grannar då hon själv anser att de måste få röras i sin lyhörda lägenhet. :crazy:

Till er som gnäller på TS, tydligen behöver det upprepas att TS vill få tips på hur hon kan bli mer ostörd utan att behöva be grannarna dämpa sig. Det handlar inte om att folk ska behöva flytta till högljudda landet med alla traktorer, motorsågar, försämrade kommunikationer, arbetslöshet, bilberoende och dålig service.

Det handlar om en person som trivs där hon bor, som inte har något annat problem med grannarna än att hon inte kan sova så länge hon vill på morgnarna. En TS som inte vill begränsa sina grannar utan som vill få tips hur hon ska sova bättre. Till alla ni som tycker hon kan gilla läget eller flytta har jag tre ord, skit på er! :turd::turd::turd:
Blev ju mer än allmän diskussion om boende än just ts inlägg nu :)
 
Jösses vad mycket ömma tår det plötsligt var när en användare ber om råd hur hon ska störas mindre av sina grannar då hon själv anser att de måste få röras i sin lyhörda lägenhet. :crazy:

Till er som gnäller på TS, tydligen behöver det upprepas att TS vill få tips på hur hon kan bli mer ostörd utan att behöva be grannarna dämpa sig. Det handlar inte om att folk ska behöva flytta till högljudda landet med alla traktorer, motorsågar, försämrade kommunikationer, arbetslöshet, bilberoende och dålig service.

Det handlar om en person som trivs där hon bor, som inte har något annat problem med grannarna än att hon inte kan sova så länge hon vill på morgnarna. En TS som inte vill begränsa sina grannar utan som vill få tips hur hon ska sova bättre. Till alla ni som tycker hon kan gilla läget eller flytta har jag tre ord, skit på er! :turd::turd::turd:
Eller hur! :bow:
Och jag är väldigt nyfiken på om Ts har testat mitt fenomenala tips om dubbla öronproppar, dvs vanliga gula inne i örat och sen silikonpropparna i ytterörat. :p

I övrigt tycker jag väl att det är rimligt att man visar sina grannar viss hänsyn och tänker på att man faktiskt bor tätt.
När jag säger det menar jag att låta bli att borra, spela hög musik, festa, skrika hela nätterna.
Sen är det ju nice om man slipper rökande grannar på balkongen, hundar som kissar på balkongen ovanför en och annat "trevligt" som man kan råka ut för när man bor i lägenhet. :meh:

Sen är det ju klart att människor måste få leva normalt med allt vad det innebär och att man får acceptera vissa ljud även om man störs av dem när man bor i flerfamiljshus.
Ts talar ju om tydligt att det är hennes åsikt och att hon inte vill gnälla på sina grannar utan att hon vill ha tips och råd för att kunna sova mer ostört.

Jag hoppas Ts läser sin tråd trots att den har blivit en smula trashad och att hon hittat något som funkar bra.
Och jag erkänner att jag bidragit till att den har blivit det till viss del. :o :up:
 
förstår dig. har samma problem dock inte barn utan vuxna. känner inte att jag kan påpeka det heller riktigt men börjar tröttna.. går som elefanter i trappan, hemma också och kan få för sig att flytta möbler och spika vid midnatt. första månaden tänkte jag de bara ville komma iordning men nu efter tredje månaden börjar det bli tröttsamt.
vill gärna höra recension på öronpropparna sen så jag kan införskaffa mig likadana om de fungerar.
 
@sjoberga jag håller med flera andra. Du är verkligen inskränkt. Hur tror du att alla de som är helt beroende av bostadsbidrag för att ens kunna betala hyran på sin sunkiga hyresrätt i någon småstad skulle få lån ens till ett superbilligt hus? Det kvittar om man bor i storstad eller småstad, valet finns inte alltid ändå. Att få låna även småsummor till det billiga huset är helt omöjligt om man har låg inkomst. Är man beroende av bostadsbidrag och kanske även andra bidrag för att överleva är ett eget hus en utopi. Kanske borde du lämna din bubbla och se dig omkring. Se hur verkligheten ser ut på riktigt istället för att sitta där och kräka i din inskränkthet och tro att alla kan välja och vraka som du kan. Med en inkomst på 500000 kr/år är det inga problem. Prova att leva på existensminimum år efter år. Prova att tvingas säga nej till alla sorters aktiviteter för barnen även om de kostar en hundring/månad, att säga nej till en macka när barnet är hungrigt. Prova att säga nej till de där välbehövliga vinterskorna för att pengarna helt enkelt inte finns och att gå i 10 år gamla totalt utslitna tennisskor själv även om det är 20 minus för att det är de enda skorna du äger och har i en verklighet där semesterresor är något du har hört om men aldrig någonsin upplevt. Prova att tvingas dra ut dina tänder istället för att laga dem när de går sönder för att du helt enkelt inte har råd att få dem lagade. Prova att leva på existensminimum under säg tio år och kom sedan och berätta hur man gör för att få lån till ett superbilligt hus. För många handlar det inte om att kunna välja var och hur de vill bo. De är glada om de ens har någonstans att sova under tak, i uppvärmt utrymme och i något som liknar en säng. Vi bor i ett privilegierat land men det innebär inte att fattigdom inte finns och nej, den är inte självvald, behöver inte bero på dåliga val eller ens på personens egna förmåga utan det är så verkligheten ser ut.
 
Om du är ensam om din åsikt och flera andra reagerar och argumenterar mot din åsikt - inte din person, kan du då tänka dig din åsikt kanske är en smula kontroversiell?
Kan du förstå att det uppfattas som provocerande när det finns användare som av egen erfarenhet och andras inte kan se de valmöjligheter som du pratar om.

Jag pratar för mig själv nu, men jag finner dina åsikter som en smula inskränkta.

Jag kan inte se halmdockan alls.

Jag har aldrig påstått att alla har möjligheten eller att det är något som passar alla. Precis tvärtom . Därav halmdockan.

Om man bara ska få delge erfarenheter som alla har möjlighet till så blir det inga inlägg alls.

En flytt är dessutom en drastisk åtgärd som torde komma långt ned på listan om man har lite små problem med ljudalstrande grannar. Prioritering på det sätt jag pratar om.
 
@sjoberga jag håller med flera andra. Du är verkligen inskränkt. Hur tror du att alla de som är helt beroende av bostadsbidrag för att ens kunna betala hyran på sin sunkiga hyresrätt i någon småstad skulle få lån ens till ett superbilligt hus? Det kvittar om man bor i storstad eller småstad, valet finns inte alltid ändå. Att få låna även småsummor till det billiga huset är helt omöjligt om man har låg inkomst. Är man beroende av bostadsbidrag och kanske även andra bidrag för att överleva är ett eget hus en utopi. Kanske borde du lämna din bubbla och se dig omkring. Se hur verkligheten ser ut på riktigt istället för att sitta där och kräka i din inskränkthet och tro att alla kan välja och vraka som du kan. Med en inkomst på 500000 kr/år är det inga problem. Prova att leva på existensminimum år efter år. Prova att tvingas säga nej till alla sorters aktiviteter för barnen även om de kostar en hundring/månad, att säga nej till en macka när barnet är hungrigt. Prova att säga nej till de där välbehövliga vinterskorna för att pengarna helt enkelt inte finns och att gå i 10 år gamla totalt utslitna tennisskor själv även om det är 20 minus för att det är de enda skorna du äger och har i en verklighet där semesterresor är något du har hört om men aldrig någonsin upplevt. Prova att tvingas dra ut dina tänder istället för att laga dem när de går sönder för att du helt enkelt inte har råd att få dem lagade. Prova att leva på existensminimum under säg tio år och kom sedan och berätta hur man gör för att få lån till ett superbilligt hus. För många handlar det inte om att kunna välja var och hur de vill bo. De är glada om de ens har någonstans att sova under tak, i uppvärmt utrymme och i något som liknar en säng. Vi bor i ett privilegierat land men det innebär inte att fattigdom inte finns och nej, den är inte självvald, behöver inte bero på dåliga val eller ens på personens egna förmåga utan det är så verkligheten ser ut.
Jag har aldrig anfört något som du debatterar emot .
 
Om du är ensam om din åsikt och flera andra reagerar och argumenterar mot din åsikt - inte din person, kan du då tänka dig din åsikt kanske är en smula kontroversiell?
Kan du förstå att det uppfattas som provocerande när det finns användare som av egen erfarenhet och andras inte kan se de valmöjligheter som du pratar om.

Jag pratar för mig själv nu, men jag finner dina åsikter som en smula inskränkta.

Jag kan inte se halmdockan alls.

Om man inte kan se att valmöjligheterna finns för väldigt många i vårt land är det nog dags att titta upp. Väldigt många är inte samma sak som alla.
 
Jag har aldrig påstått att alla har möjligheten eller att det är något som passar alla. Precis tvärtom . Därav halmdockan.
Jag fattar inte riktigt. Väljer man att bo ihop med andra människor i ett stort hus så krävs både mycket förståelse för olika livsstilar och mycket hänsyn till de andra boende.

Annars finns det hus i ödemarken för en bråkdel av summan för en lägenhet i tätort.

Nej, jag menar att man får acceptera att man gjort det valet och hantera det.

Du skriver om "man" minst lika ofta som du skriver om "jag" (uppskattning, jag har inte faktiskt räknat orden så varsågod att kontrollera om jag har fel), du skriver om att "man" får acceptera situationen "man" har valt. Då blir det ju lite märkligt att du menar att det är en halmdocka att du pratar om något annat än exempel från ditt eget liv?
 
Jag har också problem med grannar som stör, nyinflyttade och förstår ärligt talat inte vad dom sysslar med om nätterna!

jag höll ut i flera veckor, men igår skrev jag en lapp och la i deras brevinkast.
Förhoppningsvis så blir det tyst efter 22 framöver.
Dom har väsnats så jag blir alldeles tokig! Jag fick sova med hörlurar om nätterna. Det tog aldrig slut; dunsar, skrik, skratt, dörrar som slår igen osv fram till 4 på morgonen!
 
Du skriver om "man" minst lika ofta som du skriver om "jag" (uppskattning, jag har inte faktiskt räknat orden så varsågod att kontrollera om jag har fel), du skriver om att "man" får acceptera situationen "man" har valt. Då blir det ju lite märkligt att du menar att det är en halmdocka att du pratar om något annat än exempel från ditt eget liv?

Halmdockan är att jag skulle ha påstått att alla har samma förutsättningar att välja och att jag skulle tycka att det är enda eller ens bästa lösningen på problemet för alla. Inget av det är korrekt.

De allra flesta har stor makt över val av boende enligt egna önskemål. Om minimerade störningar från andra människor är högt prioriterat är boende utanför stan något att överväga, för dem som kan. Jag har valt det, även om motivet snarast var huvudsakligen bakvänt, jag själv är den som "stör" genom att inte rätta in mitt liv i ledet.

Att det sedan finns en liten grupp människor som inte kan välja speciellt fritt. Ja, så är det. På många områden.

Ekonomiskt är det ofta betydligt billigare att hyra eller köpa i obygden än i stan. Om man är i position att köpa något alls.
 
L
Jag har aldrig påstått att alla har möjligheten eller att det är något som passar alla. Precis tvärtom . Därav halmdockan.

Om man bara ska få delge erfarenheter som alla har möjlighet till så blir det inga inlägg alls.

En flytt är dessutom en drastisk åtgärd som torde komma långt ned på listan om man har lite små problem med ljudalstrande grannar. Prioritering på det sätt jag pratar om.
Det finns ingen halmdocka. :banghead:

Trots @TinyWiny långa inlägg med väldigt många exempel där hon beskriver livet för människor som är utsatta, så fortsätter du bara att argumentera dina åsikter om individens valfrihet.

Läser du ens de inlägg där det debatteras mot dig?
Det verkar inte så för du skriver bara samma saker igen och igen.

Du skriver också man och jag väldigt svepande precis som @Monstermom även påtalade.
Och jo, du har påstätt att de flesta människor i livet har ett val.

Jag anser att de flesta inte har något val beroende på olika omständigheter.
Ibland ekonomiskt men ibland pga jobb, ibland på barnens skola och kompisar, det social nätverket i stort osv osv.
De flesta människor lever utifrån en situation som är långt mer komplex, så att prata om fria val blir bara konstigt.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
23 955
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 777
Senast: Snurrfian
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 679
  • Artikel
Dagbok Är inte en person som normalt blir väldigt upprörd eller arg över saker i min vardag, men, nu har saker samlats på hög under en längre...
Svar
1
· Visningar
831
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Min sambo mår dåligt av hunden

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp