Ljudböcker

Gaah! Jag är så arg på ljudboksstreamingtjänsterna just nu!:rage:

Storytel har plockat bort bokserien jag lyssnar på! Går jag in på deras FB-sida kan jag läsa att många är upprörda över att många böcker plockats bort från Storytel.

Jag håller på att lyssna på Outlander-serien (på engelska) och den är som sagt bortplockad från Storytel. Så jag letade upp att den ska finnas på Nextory. Så jag skaffade ett abonnemang där och sa upp Storytel. Provperioden ger mig 25 timmar i 30 dagar vilket INTE räcker! Tiden är slut och det är 15 dagar till påfyllning av timmar. Jag lyssnar dagligen. Så då loggade jag in på Nextory och tänkte att jag kan ju avbryta provperioden och sätta igång en vanlig prenumeration. Det går inte. Ok tänkte jag, jag kan ju skapa ett nytt konto med en ny e-postadress och starta en vanlig prenumeration (utan provperiod). Men det går inte! :rage::rage::rage: Sen läser jag en massa negativa kommentarer på deras FB-sida om att de spärrar konton men fortsätter dra pengar från en. Samt att deras ska vara usel och att de som fått sina konton spärrade inte lyckas få tag på dem för att få tillgång till sitt konto igen eller ens säga upp det. Så nu känns inte Nextory så lockade alls!

BookBeat har inte heller de böckerna. Jag kan inte hitta någonstans att köpa dem och ladda ner som mp3 till mobilen heller. Audibles system gillar jag inte om jag förstått det rätt. D.v.s. månadsavgift och så får man en credit/månad och för det får man köpa en bok. Jag påbörjar många böcker som jag sen tröttnar på och slutar lyssna på så det systemet funkar inte för mig.

Är det nån som vet var man kan köpa Outlander-serien som ljudböcker på mp3 och ladda ner och lyssna på utan att blanda in ytterligare app/prenumeration?? Det verkar inte finnas. E-bok finns men det är jag inte intresserad av alls. Jag vill lyssna.

Min mamma va en av dom som spärrades av Nextory, hon hade deras Unlimited abonnemang, lyssnar typ konstant. En dag så får hon ett meddelande att hennes konto är spärrat (hon kan inte logga in alls) för att dom anser att mängden hon lyssnar är suspekt och att hon antagligen säljer böckerna.. Mamma blir jätteledsen, hon blir ju anklagad för att göra nåt olagligt. När hon mailar så får hon svar att dom vill veta vilka böcker hon läst dom senaste 30 dagarna för att låsa upp kontot igen. Hon kommer ju inte in på kontot och lyssnar på säkert 15-20 böcker i månaden, efter det slutar dom svara henne. Dagen efter drar dom ytterliggare pengar från hennes konto


Mamma ger sig inte och hon fått till slut tillbaka sina pengar, men nextory har INTE bett om ursäkt, inte ens ett "det kanske blev ett fel" utan dom har fortsatt påstå att det handlar om flaggning av suspekt aktivitet, i själva verket verkar de flesta som råkat ut för detta va sånna som mamma som lyssnar mycket. Och det är inte alla som fått tillbaka sina pengar heller. Nu har hon storytel istället

Att anklaga sina kunder för olagligheter och sen inte ens ha vett att be om ursäkt gör mig saftigt förbannad
 
Har du kollat med ditt bibliotek?

Ja, den finns inte som ljudbok där tyvärr. Bara som e-bok på svenska. Inte alls intressant. Jag vill ha den engelska ljudboken. uppläsaren är underbar!

Adlibris har den som svensk ljudbok. Men dels älskar jag den engelska uppläsaren och sen står jag itet ut med den svenska.
 
Min mamma va en av dom som spärrades av Nextory, hon hade deras Unlimited abonnemang, lyssnar typ konstant. En dag så får hon ett meddelande att hennes konto är spärrat (hon kan inte logga in alls) för att dom anser att mängden hon lyssnar är suspekt och att hon antagligen säljer böckerna.. Mamma blir jätteledsen, hon blir ju anklagad för att göra nåt olagligt. När hon mailar så får hon svar att dom vill veta vilka böcker hon läst dom senaste 30 dagarna för att låsa upp kontot igen. Hon kommer ju inte in på kontot och lyssnar på säkert 15-20 böcker i månaden, efter det slutar dom svara henne. Dagen efter drar dom ytterliggare pengar från hennes konto


Mamma ger sig inte och hon fått till slut tillbaka sina pengar, men nextory har INTE bett om ursäkt, inte ens ett "det kanske blev ett fel" utan dom har fortsatt påstå att det handlar om flaggning av suspekt aktivitet, i själva verket verkar de flesta som råkat ut för detta va sånna som mamma som lyssnar mycket. Och det är inte alla som fått tillbaka sina pengar heller. Nu har hon storytel istället

Ja, det är såna historer som får mig att vilja undvika Nextory trots att ett 100 timmars abonnemang hade räckt. Men de låter mig ju inte ens starta ett sånt utan begränsningen 25 timmar den första månaden. Sjukt störigt! Så de känns inte så pålitliga.
 
Min mamma va en av dom som spärrades av Nextory, hon hade deras Unlimited abonnemang, lyssnar typ konstant. En dag så får hon ett meddelande att hennes konto är spärrat (hon kan inte logga in alls) för att dom anser att mängden hon lyssnar är suspekt och att hon antagligen säljer böckerna.. Mamma blir jätteledsen, hon blir ju anklagad för att göra nåt olagligt. När hon mailar så får hon svar att dom vill veta vilka böcker hon läst dom senaste 30 dagarna för att låsa upp kontot igen. Hon kommer ju inte in på kontot och lyssnar på säkert 15-20 böcker i månaden, efter det slutar dom svara henne. Dagen efter drar dom ytterliggare pengar från hennes konto


Mamma ger sig inte och hon fått till slut tillbaka sina pengar, men nextory har INTE bett om ursäkt, inte ens ett "det kanske blev ett fel" utan dom har fortsatt påstå att det handlar om flaggning av suspekt aktivitet, i själva verket verkar de flesta som råkat ut för detta va sånna som mamma som lyssnar mycket. Och det är inte alla som fått tillbaka sina pengar heller. Nu har hon storytel istället

Att anklaga sina kunder för olagligheter och sen inte ens ha vett att be om ursäkt gör mig saftigt förbannad
Men herregud så märkligt! Och fruktansvärt att anklaga folk bara sådär :eek:
 
Men herregud så märkligt! Och fruktansvärt att anklaga folk bara sådär :eek:

Ja min stackars mamma började ju fundera på om hon faktiskt gjort nåt fel tills jag letade upp att hon verkligen inte va dem enda. Hon va jätteledsen och först ville hon ju bara ha tillbaka sina böcker, hon lyssnar ju flera timmar per dag och helt plötsligt kunde hon inte lyssna alls. Det tog nästan 2 veckor innan allt va löst
 
Ja min stackars mamma började ju fundera på om hon faktiskt gjort nåt fel tills jag letade upp att hon verkligen inte va dem enda. Hon va jätteledsen och först ville hon ju bara ha tillbaka sina böcker, hon lyssnar ju flera timmar per dag och helt plötsligt kunde hon inte lyssna alls. Det tog nästan 2 veckor innan allt va löst
Ja, stackars din mamma! Tur att det löste sig. Hur kan de ens få för sig något sådant?
 
Ja, den finns inte som ljudbok där tyvärr. Bara som e-bok på svenska. Inte alls intressant. Jag vill ha den engelska ljudboken. uppläsaren är underbar!

Adlibris har den som svensk ljudbok. Men dels älskar jag den engelska uppläsaren och sen står jag itet ut med den svenska.


Nu vet jag inte hur det fungerar med olika format för ljudböcker för jag läser bara e-böcker olch lyssnar inte. Men jag tänker att en utländsk bokhandel borde väl ha den på engelska typ Barnes and Noble eller liknande?
 
Jag letar och letar och letar och hittar INGENSTANS där jag kan köpa Outlander-serien på engelska MP3 nerladdning. Jag är villig att betala för den men det verkar inte gå!
 
Ja, stackars din mamma! Tur att det löste sig. Hur kan de ens få för sig något sådant?

Dom fortsätter anklaga folk som säger att dom fått sina konton stängda och det är väl det konstigaste, att påstå att det är nån automatisk flaggning, om det nu händer med mängder av konton samtidigt så har man ju problem nånstans och då är väl det vettigaste att be om ursäkt, förklara att det är ett problem som man försöker lösa? istället fortsätter dom att låtsas som ingenting.
 
Nu vet jag inte hur det fungerar med olika format för ljudböcker för jag läser bara e-böcker olch lyssnar inte. Men jag tänker att en utländsk bokhandel borde väl ha den på engelska typ Barnes and Noble eller liknande?

Jag kollar där nu. tack för tipset! Men där står inget om format så jag vågar inte köpa nåt så pass dyrt som jag inte vet funkar att lyssna på. Det står bara att det är en ljudbok.
 
Jag hade tänkt byta från Storytel till Nextory för att komma ner lite i pris men frågan är om man verkligen vågar det nu.. Jag har haft dem förut utan problem men det här med att spärra konton kanske är hyfsat nytt? Jag lyssnar på runt 4 böcker i veckan så det kanske inte är tillräckligt mycket för att flaggas men om man nu betalar för obegränsat så ska man väl också få lyssna obegränsat? :confused:
 
JKag har hittat ett ställe där jag köpa alla böckerna till rimligt pris. På CD MP3. Jag har ingen CD-rom i min dator. Varken den privata, jobbdatorn eller nån annan dator som familjen har.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
220
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet. Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång...
Svar
14
· Visningar
1 197
Senast: ameo
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
937
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 594
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Engelsk grammatik
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp