Bukefalos 28 år!

Ljusstarkt objektiv.

Sv: Ljusstarkt objektiv.

NIKON AF Objektiv 50mm f/1.8D .
funkar detta?
eller vad är skillnad på AF och AF-S?
AF-S har motor, så det är de objektiven du behöver titta efter om du vill ha autofokus. Om du kollar mitt första inlägg i tråden så tipsar jag om objektivet som kommit som komplement till detta, med autofokusmotor. Ännu större bländare också.
 
Sv: Ljusstarkt objektiv.

men objektivet går att få på kameran? alltså allt funkar utom autofokusen?

Objektivet passar på kameran ja. Alla relativt moderna Nikonobjektiv passar till alla Nikonkameror. Har du en D40 eller D60 böhöver du AF-S (Nikon) eller HSM (Sigma) för att få fungerande autofokus.
Sedan måste du givetvis ha ett objektiv som är tillverkat för Nikon när du köper tredjepartsobjektiv.
 

Liknande trådar

Fritid Har börjat göra lite efterforskning inför höstens kommande inköp, men velar på vad jag ska välja.. Huset behöver vara hyfsat snabbt...
Svar
4
· Visningar
702
Senast: Bebben
·
C
Fritid Till helgen beger jag mig upp till Åre och systemkameran följer givetvis med :laugh: Men har funderat på att skaffa ett bättre objektiv...
Svar
2
· Visningar
2 249
Senast: Car
·
IT & mobiler Har letat lite bland gamla trådar men hittar inte nåt som jag tycker stämmer in på mig. Jag har en Nikon D60 med bara kitobjektiv just...
Svar
7
· Visningar
1 247
Senast: maria85
·
S
IT & mobiler ISO: Iso är kortfattat hur ljuskänslig sensorn ställs in att vara (Filmen på analoga kameror). Desto högre iso tal desto mer ljus...
2
Svar
29
· Visningar
4 761
Senast: Mitra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp