Bukefalos 28 år!

löper/blöder fortfarande efter parning??

Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Precis, sterilisering sas förr av okunskap ( man trodde väl helt enkelt att man steriliserade tikar och kastrerade hanar och det gick ut på samma sak? )

Man använder ju vilket ord man vill såklart, men det kanske är idé att tala om rätt sak om det ska förstås rätt vill säga ;)
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Ett litet tips.
Visa din mamma alla blandras omplaceringshundar på blocket. Förklara varför de ofta omplaceras.
Kolla hur många omplacerings blandraser det finns hos djurskyddet, hundstallet med flera och visa.

Förhoppningsvis så forstår hon och vill inte sätta några fler 5-vägskorsningar till världen sedan igen.

Kan säkert bli trevliga hundar, men man vet aldrig säkert och dessutom så är marknaden inte den bästa :crazy:
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Precis, sterilisering sas förr av okunskap ( man trodde väl helt enkelt att man steriliserade tikar och kastrerade hanar och det gick ut på samma sak? )


och inom mänskliga vården steriliserar man både kvinnor och män, är väl yrkesskada då att jag aldrig lär mig att man kastrerar tikar:p:D hihi
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Det är ju som redan nämnts två olika ingrepp, bara att de rör samma delar.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

500 kr kostar en abort spruta på vår klinik i Lund
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Tycker som några skrivit här att du ska vissa din mor hur blocket ser , och även berätta för henne att vi som har ras hundar till och med har svårt att få sålt våra valpar.

Tiken ska ju ha foder och valparna ska ha foder dom ska avmaskas dom ska Vacc..Du ska hitta bra hem och sätta ut annons på deta..Du kan om du har otur få oseriösa köpare och få tillbaka hundar.
Du kanske inte får sålt valparna då står du där med 2 hundar till kanske:crazy:

Vad jag läste i din andra tråd så är pappan till dom ev kommna valparna en hel del massa raser deta gör inte de lättare att hitta ett passande hem.
Sen kan mentalieten vara bra mamman kan va snäll och kär och pappan likså men enligt min erfarenhet när man tar inför många raser så kan de blir en jäkla gröt av allting.

Tycker du ska snacka med din mamma!
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

500 kr kostar en abort spruta på vår klinik i Lund

Men 500kr kan man med lätthet skrapa ihop även när man går på gymnasiet, TS bor du i närheten av Lund eller vart i skåne är du bosatt?

Har du kollat upp ALLA kliniker runt där du bor ( ang både pris och avbetalning ? )
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Samtidigt är det ju ingen mening eftersom mamman parat hunden med flit. Hon kan ju göra om det nästa löp, och då är de tillbaka där de började. Men visst, då kanske det har förlorat nyhetens behag och hon låter bli.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

och här är den dyrare :idea:

visst mamman kan kanske para om henne vid närst löp om TS inte har kastrerat tiken innan dess, de löper ju faktiskt inte varje månad!
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Men hur kan ni ha råd med kastrering om ni inte har råd med spruta?

Tycker det var fruktansvärt oansvarigt gjort av din mamma att para din hund utan ditt medgivande. Är det du eller hon som äger hunden?
För valparnas och hennes skull skulle jag snarast möjligt se till att spruta hunden.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

500 kr kostar en abort spruta på vår klinik i Lund

Det beror helt på hur mycket hunden väger. Beror alltså på hur många flaskor veterinären måste öppna, för innehållet står sig endast några dagar och man får betala för varje flaska som öppnas.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Visst är det så.
Sprutan som vi tog var till en Husky tik runt 23 kg.


Har funderat ganska mycket ang den här tråden och faktiskt tänkt på hur vanligt deta faktiskt är.
Snacka de med en kollega till mig har två hundar av St bernad och bordercollie i både tiken och hanen nu för ett kanske 4 veckor sedan parade dom sig hon fick panik och ringde mig..

Vad ska jag man säga jag avråde henne till en kull med dessa två och bad henne att ta kontakt med en vetrinär och boka tid för en abort spruta.
Träffade henne tidigast i natt på jobb och då visste hon inte om tiken var dräktig bara att dom hade parat sig 3 gånger...
Började med ett högt WHAT!!Frågade sedan henne om hon skulle ta ett ultraljud för att kunna se om hon går tom eller i allfall ha något hum om hur många där kan finnas för att ha bättre kontroll vid valpningen framför allt för tikens säkerhet!
De kan i samband med en valpning gå jävligt fel också mamma har haft 3 tikar som fått göra kejsarsnitt :crazy:
Jag ville inte säga för mycket till min kollega är inget fan av blandras aveln som går till på att man gör dessa hemma parningarna..Så jag fick va tyst för att motverka bråk!

Men tänk på de Kejsarsnitt eller besök hos vetrinären är Dyrt som sjutton!!

Kan man inte hålla i sär två hundar av motsatt kön så är risken också hög att pappan tar sig in till valparna och klipper dom, något att tänka på!
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Kan man inte hålla i sär två hundar av motsatt kön så är risken också hög att pappan tar sig in till valparna och klipper dom, något att tänka på!

Ja, visst.. OM han är totalt mentalt störd!

Varför skulle en normalt funtad hane bita ihjäl valpar menar du?
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Jag sa inte att den skulle göra de men risken finns.

Hundar reagarar olika tror säkert att en för vår visso normal hund skulle kunna ha ihjäl ett par valpar även då sina egna.
Min morbor hade en Vorste (osäker på stav) han hade ihjäl 3 valpar 4 klarade sig.
Kanske inte den bästa menatliteten eftersom han bet sig igenom dörren men..

De jag mennar kan du inte ha koll på om dina hundar parar sig hur sjutton ska du då kunna ha koll på att pappan eller någon hund eller något inte skulle kuna hända dem under sina 8 veckor?
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Hej,

Valparna kommer bli 5 raser då min är 4 stycken och pappan var 1..

Valparna kommer bli bordercollie, labrador, wachtel, flattcoad retriver, golden retriver så jaa .. det kan gå åt helsike


men hur långt efter kan man ta en abort spruta?? och tror det kommer kosta lite mer än 500 kronor... Jag bor i centrum av landskrona och den enda veterinär jag kan nå är på vår små djurs klinik då vi inte har nån bil och bella mår dåligt vid buss.

Jag vet att allt kostar och har sagt det FLERA gånger till min mamma samt visat en massa annonser med mera men hon slår döv örat till.

Och vi ska ha råd med kastrering då jag ska söka sommarjobb som en galning.. därför kommer jag ha råd senare


men hur mycket kostar en ultraljud ungefär?
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Var i Landskona och Ögonlyste mina hundar.
Vissa dagar har dom billigare just för studenterna ska pröva på (blivande vetrinärer så att säga) tror de är lönlöst om du bor med din mamma så är de ju hon som sätter reglerna..Desvärre så tror jag att tiken kommer bli dräktig någongång för de här kommer inte ta slut om de skulle vissa sig att hon går tom dena gång.

Ring till vet i Landskrona dom är bra inte så värst dyra.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

dom är dyra då vi går där med bella och vaccinerar m.m

Och det kommer hon ju inte kunna göra då vi ska kastrera bella nu innan nästa löp :)


men mitt problem är att veterinärerna stänger innan jag kommer hem och öppnar efter att jag åkt till skolan så kan inte ringa eller åka på besök :mad:
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Allt med hundar kostar pengar och de ksotar inte mer att vacc där än på andra kliniker eftersom i med Ögonlysningen (där vi hade 6 hundar med oss) varav 2 inne på sin 1 års Vacc.

Men ta dig till Lund?
Du har väl Busskort?

Hunden tillhör väl din mamma?
Ska du kastera en hund som till hör din mor..de gör nog inte saken bättre..

Tyvär så tycker jag bara att de kommer fler och fler undanflykter.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

jo men kostar inte en vaccinering mindre än abort spruta? fick för mig att abortsprutan kostade minst 1000 kr :eek: men kostar den under 500 så klart ja gör det då!!


men hunden står på min mamma men är MIn... så om jag kastrerar henne så har min mamma inget att komma med.

undan flykter :eek::mad:


vill inte ha valpar på min hund och verkligen slogs med min mamma för att det inte skulle bli några och jag har INGA pengar... hade jag haft det så hade jag tagit henne till veterinären fort som ögat och jag vet att hundar kostar men har direkt inte 1000-2000 kr ..

Och jo jag har ett student kort men som sagt min hund blir jätte dålig av att åka buss/tåg så..

men sen så har jag försökt ringa till veterinärerna eller försökt fixa tid då jag åker hemifrån 05.30 och kommer hem vid 17.30 typ.... så måste i så fall stanna hemma från skolan
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Skolkat har du säkert gjort på mindre grunder än så. ;)

ÅK med hunden!
 

Liknande trådar

Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Elvasaga
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 231
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp