Bukefalos 28 år!

löper/blöder fortfarande efter parning??

Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

jo det har jag ju men har varit jätte sjuk nu i höstas så har mycket frånvaro men får nog göra det då och gå till veterinären

men hur mycket kostar en abort spruta då??

kostade den inte 1000 lappen då?
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Jag har läst din förra och den här tråden. Tycker hela grejen låter lite märklig, att din mamma verkligen kan beté sig så. Men vissa är kanske impulsiva och vägrar se verkligheten och ta ansvar. Ursäkta, men tycker inte det finns ursäkter för vad hon håller på med.

Men jag tycker också att du får ta och göra lite uppoffringar vad gäller det här. Ringa veterinären på skoltid skulle jag gladeligen göra om jag inte kunde ringa när jag var hemma och skulle lika gärna skolka, även fast jag varit borta otroligt mycket från skolan den här terminen redan. Det gäller min hund, och då får man prioritera.
Jag la för en vecka sedan 1700 kr på ett veterinärbesök för min hund, jag är 16 år. Man får se till att ha pengar i bakfickan för att hålla en egen hund, det kan alltid hända saker. Det hade kanske inte varit en abortspruta som skulle behöva betalas utan akutvård, då finns det ingen annan utväg än att betala.

Nu när jag läste igenom det här lät det ganska hårt, men jag menar det verkligen inte så! Jag vet bara inte hur jag ska uttrycka mig för att det ska låta bättre än såhär.
Men jag menar bara att påpeka lite saker, som du ändå säkert redan är medveten om, men kände att jag behövde tillägga detta ändå eftersom jag också är ung med egen hund som står skriven på förälder. Det är en lite annorlunda situation, men djuren får inte bli lidande för det. Och det menade du såklart inte från början heller!
Usch för att att det låter kanske låter lite för hårt, jag menar det verkligen inte så, förlåt:crazy:
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

ingen fara :) jag håller helt med dig och hade jag haft hand om mina pengar m.m så hade jag lagt undan pengar varje månad så jag hade haft "nödpengar" men vi har inte det så bra ekonomiskt just nu och det är på grund av min mamma och andra omständigheter och jag vet att man helst inte ska ha hund om man inte kan betala en sketen 1000 lapp till veterinären men som sagt så har vi inte det :(

men nu är det ju försent för en abort (eller??) då hon är i 4 veckan men har iallfall ringt och frågat kostnaderna för ett ultraljud och det var 500 kr så måste ta mina 2 månads pengar för att betala det men ska iallfall göra det!

men en sak... hon är nu på lördag i vecka 4 och hon har inte gått upp nåt men hon har börjat försöka äta hundbajs och hon vill inte längre äta på morgonen och henne tuttar är lite svullna.. är detta tecken på att hon är dräktig?


Mvh Carolin
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Du kan fortfarande göra abort på din hund. Du kan göra det upp till 45 dagen.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Nu är det så att jag inte kommer få göra det av min mamma då hon står på hunden och kan lätt stoppa mig så tyvärr är det ute ur bilden.

men jag har iallfall kunnat tjata till mig ett ultraljud så det får jag göra men måste betala allt själv så får ringa vet och fråga hur mycket det kostar.

men hennes spenar har växt rätt så mycket och hon vill inte att nån annan hund ska gå nära hennes rumpa och det har hon inte bryt sig om innan.

ska köpa rc valp mat till henne om hon är dräktig så hon får bra mat den sista tiden sen ska valparna äta det.
Och jag håller på att bli galen då pengarna inte räcker till :crazy: men får skrapa skrapa
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Men alltså.. VARFÖR ska du stå för alla kostnader, när det är din mamma som vill ha valparna och som också förmodligen är den som får betalt för valparna :confused:
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Nu förstår jag inte....varför ska du lägga pengar på ultraljud? Är tiken dräktig lär ni märka det ändå.
Spara de pengarna till en kastrering istället......om nu din mamma tillåter det.
 
Sv: löper/blöder fortfarande efter parning??

Jag vill göra ultra ljud för att vara säker på att hon är dräktig och så att allt står rätt till med henne.

För är hon dräktig så måste jag köpa valpmat och andra saker som bella och valparna kan komma behöva och jag vill då kunna planera.

Om hon inte är räktig kommer jag bli jätte glad och kunna slappna av och förberedda henne för en kastrering efter sommaren.

Jag ska sommarjobba så att jag har pengar till att kastrera henne.

Mamma tänker inte lägga ner något "onödigt" på bella eller hennes valpar men så tänker inte jag och mamma har sagt att om jag hjälper henne ta hand om valparna får jag halva summan av valparna p.g.a att bella egentligen är min ... ehmm
 

Liknande trådar

Hundhälsa HJÄLP - ÄR DET NÅGON SOM VARIT MED OM NÅGOT LIKNANDE MED HUND?? VETERINÄREN HITTAR INGET SVAR! För 2 månader sen Blöder från urinröret...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Lyan
·
Hundavel & Ras Någon som fått tiken dräktig trots sen parning? Tog ett progtest igår som visade 31 nmol/L och fick rekommendationen att para snarast...
Svar
2
· Visningar
591
Senast: Elvasaga
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 231
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
291
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Brukshundar och könsbunden aggressivitet
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp