Lösa hästar på gården?

Sv: Lösa hästar på gården?

jg tycker det verkar trist för din häst som inte har gräs att beta och går i en liten hage. Att man ska trivas i ett stall är ju viktigt, men det är viktigare att hästen får den omsorg och det leverne den förtjänar.
 
Sv: Lösa hästar på gården?

Jag ber om ursäkt, om jag vill vara med i diskussionen och då tar upp orelevanta saker.
Det tror jag säkert inte att du gör, det var kanske bara jag som inte förstod. Jag hoppas att du inte tog illa upp för det var inte syftet. :bow:

Menar du att vad du kan utläsa av TS beskrivning så kan du, med erfarenhet av djurskydd, dra slutsatsen att detta troligen handlar om dålig hästmiljö/hästhållning?

Isf. är jag med. :)
 
Sv: Lösa hästar på gården?

finns de inge staket som hindrar dom från å knalla iväg från gården?? skadar sig deras hästar så e de dom som får betala då försäkringsbolagen inte betalar ut nåt när hästarna går lösa för att man släppt dom lösa utan nåt som helst staket.ja skulle flytta min häst därifrån.du vet ju aldrig om dom kanske kommer i 200 bakom dig när du e ute å rider så de e ju inte de minsta säkert för nån när dom går helt lösa
 
Sv: Lösa hästar på gården?

Vilken slapp syn på hästhållning de verkar ha i det stallet.Jag hade flyttat min häst därifrån, när de slavar med de andra hästarna finns stora risker att de slarvar med din häst.Sedan skulle jag även ringa djurskyddet, det är ara för alla om hästarna är lösa, de behöver inte hålla sig på gården, om en drar så drar de andra.
En bekants hästar rymde 15 mil(30 fram & tillbaka alltså), med den sträckan borde väl hästarna i det stallet ha nått ngn typ av samhälle?kan inte tänka mej att gården ligger så öde till?
 
Sv: Lösa hästar på gården?

Samhället ligger ca 3km ifrån, 2km till skola, 1km från allmänn badstrand och det finns inget staket runt om gården. Håller på att leta ny stallplats. Jag tycker det är ganska viktigt att det är bra även för oss hästägare, viktigast är hästens miljö men tror att även hästen tjänar på om vi hästägare trivs, att man kan vara där lång tid om man vill, finns ordentlig toalett/man kan värma lite mat koka fika/ förvara sina grejor o byta om i värme/ trivs med dom andra som finns i stallet, tror man tjänar på att alla trivs inte bara hästen.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
501
Senast: tessan.g
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 278
Senast: Ridinglady
·
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 221
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Hage
  • När fan slutar jag ramla av?

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp