Bukefalos 28 år!

lösdrift, nån som kan hjälpa mig ?

S

Sarah_8304

Jag skall skaffa mig en stor tinker nu om ett litet tag, undrar om det är någon som kan svara på om han hade kunnat gå ute ? Han hade haft ett vindskyd med tre helväggar som är stort och fint, Och kommer även vara täckad i dåligare väder. Det kommer även finnas ett tonn med halm för han att ligga i om det är så och även fri tillgång till hö, han står för närvarande i ett oisolerat stall. Hade han klarat kylan ? Kan inte mycke om sådant här så svara gärna om ni har tips eller råd :confused:
 
Har han sin vinter päls så självklart klarar han av de heltklart! jag önskar mitt vindskydd blev klart så min travar nordis fick gå ute, fast han är rakad så då gäller de ju rejäla täcken, men de är bara att ha din ute låter perfeeekt.'

Lycka till!

Kramis anna :bump:
 
Ja pälsen har han ju, har inte blivit riden på länge heller så jag kan inte tänka mej att dom rakat honom, ganska korkat isf, han har inga täcken nu heller när han står i oisolerat stall så jag hoppas det funkar. Det känns mer naturligt att ha honom ute än å behöva knö in honom i ett litet stall. Och tjocka täcken får ju åka på om det blir alldeles för kallt, men det ligger på ungefär 3 minus här, oftast inte mer. Tack för svaret... :bump:
 
hej å hå här har vi ibalnd uppåt 20 minus så du kan lugnt låta honom gå på lösdrift de kommer han säkerligen att stor trivas med, de viktiga är ju att ha en box att ta in honom i ifall olyckan skulle var framme, han gör sig illa el dyl.

Du kan med gott samvete låta honom gå ute dygnet runt ! :D

mvh anna
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har nyligen grävt i frågan rätt intensivt och de svaren jag hittade i en tydligen låst tråd var inte riktigt korrekta. 1...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 335
Senast: Freazer
·
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 235
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod...
2
Svar
29
· Visningar
3 059
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp