Bukefalos 28 år!

Lövsugare uthyres!

J

Jagga

Vad är det som gör att min häst blir fullkomligt lyrisk på hösten, när almarna släpper sina löv. Han blir som en dammsugare, far runt och äter dessa löv allt eftersom de blåser in på stallplanen. Vad innehåller de för speciellt som inte andra löv har?!!
 
Min är likadan fast med Ask löv. Hon är heltokig i dom och stannar hela tiden på väg in från hagen.
 
Vet att man åtminstone förr i tiden "hamlade" (beskar) askar för djurfoder. Våra hästar är också helt galna i asklöv.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag behöver hjälp! Jag har en 1-åring SWB som i början av juli gjorde illa sig i hagen. Veterinär kom ut och konstaterade att det...
2
Svar
28
· Visningar
3 953
Senast: Fiorano
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
922
Senast: Roheryn
·
IT & mobiler Är i behov av en sladdlös smidig hör/pratsnäcka som effektivt stänger ute annat ljud för den som lyssnar i andra änden. till en hyfsat...
Svar
0
· Visningar
205
Senast: Harrysen
·
Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 050
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp