Lösa stöd till Isabell Werthen?

-Catherine-

Trådstartare
Tjo alla glada Bukare!

Jag tänkte höra med er om ni vet om det finns att köpa lösa stöd till Bates Isabell Werth-sadlarna? Jag har idag de större knästöden och de är jag mkt nöjd med, men jag funderar över om det går att köpa stöd som man sätter bakom skänkeln?

Min underskänkel är en smula slamsig och jag tänkte att kanske ett extra stöd bakom kunde hjälpa mig en smula :)

Sv: Lösa stöd till Isabell Werthen?

Nej finns bara små och stora stöd.det finns ju ingen kardborre där och fästa i så jag vet inte hur du tänkt dej?

Ok, tack för svar. Jag har faktiskt inte kollat så noga om det gick att fästa ett stöd, jag var nog lite för snabb i teorin och för långsam med praktiken :o

det går säkert att fästa kardborre om man vill ha det :angel: så är det bara att sätta dit stöd. :D

ja då får man ju st i sadeln. Men stöden är formade för att sitta fram som knästöd.

ja då får man ju st i sadeln. Men stöden är formade för att sitta fram som knästöd.

jag tänkte mer på stöden som är till hoppsadlarna som är gjoda för att sitta bak :idea:

och om man vill ha stöd så kan man säker limma fast kardborre med tvåkomponentslim eller liknande. inte för att jag rekomenderar det - men ingenting är omöjligt :D

Liknande trådar

Utrustning Jag är inne på att köpa en Bates dressyrsadel, vet dock inte hur stor skillnad det är mellan Innova och New Dressage? Har inte...
Svar
1
· Visningar
1 503
Senast: Nevermind
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två... 5 6 7
Svar
126
· Visningar
14 526
Senast: linnsan
·
Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är... 2 3
Svar
50
· Visningar
10 275
Senast: AlmostEasy
·
Hästvård Hejsan, Kommer med stor sannolikhet att kunna köpa min första häst ganska snart, och allteftersom det stundande köpet blir alltmer...
Svar
7
· Visningar
1 700
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka