Bukefalos 28 år!

Lossnar hoven eller???

Känns ju som svamp men det är ju verkligen bara att gissa.
Vet inte vad för veterinär du konsulterat, men kanske läge för ett andra utlåtande?
SLU kanske är intresserade och tycker du ska köra till Ultuna i och för sig.
Annars hade jag nog konsulterat närmaste större klinik där finns ju flera veterinärer som säkert blir intresserade och i bästa fall har någon sett det förut, eller ha kontakter som sett.
Är en gammal militär vet/på senare dar trav veterinär som behandlar, varit i telekontakt med distriktsveterinärerna , samt att en annan hästägare är veterinär student, men jag tror jag måste ringa hit vet igen för uppföljning. Om inte annan får jag ta tummen ur o maila SLU, men till Ultuna vill jag gärna inte fara..., ty jag studerar och bor norr om Umeå....
 
Nä, jag tro inte det iallafall. Jag har för mig att det var något hästen ätit i hagen som fick hoven att växa onormal fort. Men jag kan inte riktigt minnas och kan ha blandat ihop det hela.
Huvva ligen , ingen hovkräfta tack! "Hoppas" på någon typ av simpel svaminfektion
 
Vi hade en häst som fick på alla fyra och jag vet att de tog biopsier men det visade ingenting. Sen flyttades hästen många mil bort och sen blev den bra. Om det berodde på jorden eller betet eller hösilaget visste man inte.
Svart häst med vita ben.
 
Är en gammal militär vet/på senare dar trav veterinär som behandlar, varit i telekontakt med distriktsveterinärerna , samt att en annan hästägare är veterinär student, men jag tror jag måste ringa hit vet igen för uppföljning. Om inte annan får jag ta tummen ur o maila SLU, men till Ultuna vill jag gärna inte fara..., ty jag studerar och bor norr om Umeå....
Nej, då åker man inte till Ultuna i första taget. Men SLU kanske kan råda din veterinär om vilka prover som bör tas.
 

Liknande trådar

Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8