Löst sittande byxor med hög(!) midja?

Säger också ninepine, är smått besatt av deras byxor och har nån olika modeller. Har bla asana jogger pant, i en lite för stor och lång modell så dom sitter luftigare på mig än vad dom gör på modellen på hemsidan. Så väldigt sköna, plats för ett extra lager under, hög midja och fickor med dragkedja på varje sida ☺️

Skulle jag inte säga, men oavsett så gör det ju att det finns lite mindre utbud med hög midja jämfört med nyligen när hög midja var the shit🤪

Jag kanske kollar på för tantiga sidor, typ elle.se, men varken där eller i butikerna har jag sett 00-talets låga midjor än.

Däremot så är det mycket bootcut med normal midja, eller riktigt vida med hög midja.

Jag kanske kollar på för tantiga sidor, typ elle.se, men varken där eller i butikerna har jag sett 00-talets låga midjor än.

Däremot så är det mycket bootcut med normal midja, eller riktigt vida med hög midja.
Nä jag överdrev lite när jag skrev att det var som när jag gick på högstadiet. Men det känns typ så😅

Jag köpte ett par ninepine och tänkte att dom skulle bli magiska 🥰 men dom passade inte alls min kropp, det såg bedrövligt ut och dom accepterade det som en reklamation till och med. Sköna men passade inte mig alls!

Var inne i ninepine-butiken idag då dom äntligen fått in sina nya jeans i min storlek. Testade och hjälp så sköna. Har extremt sällan jeans numer pga oftast stela och obekväma men dessa var så sjukt mjuka och stretchiga samt satt jättefint. Nu ska jag köpa de i svart också när de kommit in. Jag hade precis samma storlek och längd i jeansen som i mina Asana-byxor.

I övrigt håller jag med om låg midja-trenden just nu. Ser för jävligt ut nu när man är 35+ och inte 15 år och smal som en pinne. Sjukt mycket låg midja på byxor/kjolar i många butiker just nu.

Har också fått hem ett par Ninepine och vill som många andra aldrig ha på mig nåt annat. Kollat lite på jeansen men skulle nog helst prova i butik.

Jag har suktat efter ninepine i flera år men varit för snål🤪
Man om tyget håller sig fint är det kanske ändå värt det. Många billigare blir ju noppiga eller generellt tråkiga i tyget efter ett tag och x antal tvättar..

Jag har suktat efter ninepine i flera år men varit för snål🤪
Man om tyget håller sig fint är det kanske ändå värt det. Många billigare blir ju noppiga eller generellt tråkiga i tyget efter ett tag och x antal tvättar..
Jeansen vet jag inte än hur de håller, men de vanliga byxorna (Asana) köpte jag 2020 eller 2021 och har använt mycket. De ser ut som nya. Inga noppor, inga hål i sömmar eller liknande och de håller formen.
Så köp! Helt klart värt den där tusenlappen.

Jeansen vet jag inte än hur de håller, men de vanliga byxorna (Asana) köpte jag 2020 eller 2021 och har använt mycket. De ser ut som nya. Inga noppor, inga hål i sömmar eller liknande och de håller formen.
Så köp! Helt klart värt den där tusenlappen.
Det är asama jag är intresserad av, så det låter ju toppen! 👍

Jag har i princip inga byxor hemma. Jag avskyr byxor. Men ibland måste man ju ha på sig eländet och det enda jag står ut med i dagsläget är mjukisbyxor.

Jag tål inte byxor som sitter åt runt knäna. Jag tål inte byxor som inte har rejäl resår i midjan. Fickor är som alltid att föredra av praktiska skäl.

Mina senaste mjukisbyxor är tyvärr från Lidl. Med kvalitet precis som speglar alla ens värsta fördomar om billiga kläder. Efter en vecka började de bli noppiga. Men de är höga i midjan, går nästan upp till naveln, sitter inte direkt åt någonstans och har fickor. Guld värt!

Är det någon som vet var jag kan hitta byxor med liknande passform? De får sitta åt över rumpan om så måste, men that's it. De måste gå nästan upp till naveln. De måste ha resår i midjan. Pris oviktigt, jag betalar gärna mer för kläder av hög kvalitet.

Tights räknas inte. De andas för dåligt och sitter tight även om de är rejält stretchiga.
https://www2.hm.com/sv_se/productpage.1224090005.html?imwidth=264

Jag köper dessa. (Jag köper dock i L så att jag bär dom som om dom har låg midja, men dom är gjorda för att sitta högt i midjan) Dom har dock inte fickor, men det är det mest bekväma jag någonsin haft på mig, extremt vida i benen och sitter inte åt någonstans.

Nu är det låg midja som gäller, nästan som när en annan gick på högstadiet och byxorna knappt täckte trosorna😅🤦‍♀️
Men jag tror knappt de säljs, utan är vintage, dvs helt enkelt exakt samma byxor som då. (enda källa är vår lokala 20 + åring på jobbet :) ) Så jag har grävt fram mina gamla och bara är så glad :D

Men jag tror knappt de säljs, utan är vintage, dvs helt enkelt exakt samma byxor som då. (enda källa är vår lokala 20 + åring på jobbet :) ) Så jag har grävt fram mina gamla och bara är så glad :D
Ja jag ser unga tjejer typ på bussen som har jeans som är misstänkt lika sånt jag själv hade back in the days😅
Själv har jag nog blivit för gammal för sånt, hög midja ska det va!🤪

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några... 2 3
Svar
48
· Visningar
3 544
Senast: LiviaFilippa
·
Äldre Kanske dummaste frågan i år :D Men jag ska snart iväg och tävla, så jag tog fram tävlingsridbyxorna och provade dem för första gången på...
Svar
8
· Visningar
9 472
Senast: Miks
·
Utrustning Nu har jag blivit less på att jaga efter ett par billiga, PASSANDE ridbyxor, så jag ger upp och töjer på budgeten lite för att skaffa...
Svar
6
· Visningar
3 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Bärväska för liten hund
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka