Tusen tack för alla tips! Har faktiskt skickat efter en yoghurtmugg också efter tips i tråden. Den var så billig så är den skit är det ingen större skada skedd.
Jag har en yoghurtmugg som jag tycker är oerhört praktisk, väldigt mycket smidigare än att ha två burkar.
 
Såg någon tipsa om Wasas färdiga knäckebröd. Ber om ursäkt ifall du redan svarat. Det är standard mellanmål att ta med när jag är länge i stallet/har ärenden efter stallet. Ett Wasaknäcke, en flaska smoothie (har alltid Bravos smoothie hemma o häller över i 33 cl tupperwareflaska), en typ fitnessbar tror jag den heter (mer som efterrätt med lite puffar o från typ). Sommartid en flaska juice också. Om jag har hemma så en frukt men jag är sämre på det. Mer som mellanmål men kanske enkelt att ta med till lunch om du ändå föredrar att äta lagad mat senare.
 
Mjuka tacosskal med tonfisk, soltorkade tomater och majonnäs. Jag var rätt tveksam när jag såg den maträtten i en kokbok för vandrare men det var helt underbar. Fungerar både i kyla och i värme.

Tycker även de flesta sallader med bulgur eller quinoa fungerar kalla. Stoppar gärna i ex morötter för lite extra mättnadskänsla för magen.
 
Men gud, tolkade inlägget från början som att det handlade om att ordna lunchlådor till (små) barn (tittade inte på klippet där och då). Men ser nu att det står husband och inte kids. Finns det på riktigt folk som fortfarande står och gör lunchlådor till sin man?! Om det inte är skrapa ner resterna av middagen i två lådor så klart.
Precis, vi har väl alla gjort matlådor till någon annan då och då, dels av ren och skär vänlighet och dels för att den andre kanske försovit sig, men också för att vi ändå stått där med middagsmaten och det bara liksom är att dumpa lite rester i en låda. Detta kändes dock som anings mer avancerat än det där!

Men! Bara de är lyckliga med sitt sätt att leva! :)
 
Jag brukar blanda ihop en snabb sallad av påssallad, körsbärstomater och ev annat som finns hemma. Skär eller river itu mozzarella som läggs över.
Kryddar med massor av Italiensk salladskrydda. Blandar balsamico + flytande honung i en liten burk som får plats i matlådan, hälls över salladen när det är dags att äta :)
 
Kan du inte fortsätta äta som du gör nu? Ta med två knäcke och ett kokt ägg till jobbet, ät det till lunch, klart! :D
Jo det har nog landat i en kombination av detta och att ta med yoghurt i min nya yoghurtmugg faktiskt. (Har redan hört tillräckligt mycket skräckhistorier om lunchrummet av kollegor som före pandemin trivdes där nere för att bestämma mig för att låsa in mig på mitt rum för tid och evighet. :angel:)
 
Overnight oats! Blanda mjölk (vi tar havremjölk) med havregryn, chiafrön, kanske en mosad banan (mixa isåfall), lite vaniljsocker (om man vill), lite proteinpulver och så bär. Jag gillar blåbär. Blanda och låt stå och svälla i kylskåp över natten. Mättande, om du gör tillräckligt (en sån där yoghurtmugg t.ex.) Man kan slänga ner annat också om man vill; russin, granola, lite fruktyoghurt.... Vi äter det ofta till frukost men är mättande nog för en lunch om man gör den fyllig nog. SÅ gott!!
 
Jo det har nog landat i en kombination av detta och att ta med yoghurt i min nya yoghurtmugg faktiskt. (Har redan hört tillräckligt mycket skräckhistorier om lunchrummet av kollegor som före pandemin trivdes där nere för att bestämma mig för att låsa in mig på mitt rum för tid och evighet. :angel:)

Känner verkligen samma sak om vårt lunchrum är inte kul när de samlat alla mikrovågsugnar på ett ställe där typ alla 700 personer ska värma sin mat. Så får man inte äta något på våningsplanen heller där det finns fikarum. Har ju dock inget rum utan aktivitetsbaserat så får väl ta med smörgås som är tillåten typ.
 
Känner verkligen samma sak om vårt lunchrum är inte kul när de samlat alla mikrovågsugnar på ett ställe där typ alla 700 personer ska värma sin mat. Så får man inte äta något på våningsplanen heller där det finns fikarum. Har ju dock inget rum utan aktivitetsbaserat så får väl ta med smörgås som är tillåten typ.
Hos oss har det verkligen blivit två läger efter pandemin. De som är jobbiga i lunchrummet har saknat det och sitter där nere och skriker och väsnas igen och alla andra vägrar gå dit. Jag har nog aldrig varit så tacksam för att jag inte äter varm mat så att jag kan undvika det, vi får äta på rummen dessutom.
 
Hos oss har det verkligen blivit två läger efter pandemin. De som är jobbiga i lunchrummet har saknat det och sitter där nere och skriker och väsnas igen och alla andra vägrar gå dit. Jag har nog aldrig varit så tacksam för att jag inte äter varm mat så att jag kan undvika det, vi får äta på rummen dessutom.
Skriker och väsnas låter inte ett dugg sunt som personalmåltidsmiljö.
 
Hos oss har det verkligen blivit två läger efter pandemin. De som är jobbiga i lunchrummet har saknat det och sitter där nere och skriker och väsnas igen och alla andra vägrar gå dit. Jag har nog aldrig varit så tacksam för att jag inte äter varm mat så att jag kan undvika det, vi får äta på rummen dessutom.

Skönt det var samma hos oss innan pandemin att det var problem med oerhört hög ljudnivå . Blir ju effekten att alla pratar högre och högre och då upplevdes det väldigt högt av alla tror jag. Hos oss tror jag det är snarare antalet människor än att några få sitter och pratar väldigt högt.

Ska köpa lunch de dagarna jag är på kontoret och behöver något mer än smörgås till exempel när jag åker till ridningen direkt efter jobbet. Vägrar den lunchmatsalen. Den bidrog inte till något bra alls.
 
Skönt det var samma hos oss innan pandemin att det var problem med oerhört hög ljudnivå . Blir ju effekten att alla pratar högre och högre och då upplevdes det väldigt högt av alla tror jag. Hos oss tror jag det är snarare antalet människor än att några få sitter och pratar väldigt högt.

Ska köpa lunch de dagarna jag är på kontoret och behöver något mer än smörgås till exempel när jag åker till ridningen direkt efter jobbet. Vägrar den lunchmatsalen. Den bidrog inte till något bra alls.
Precis samma här. Är ändå lite glad att flera kollegor som innan pandemin tyckte att lunchrummet var toppen och inte alls förstod min olust (däribland min chef) säger nu att de heller inte vill gå ner där. Ger ingen avkoppling för fem öre. Lunchen var liksom värsta stunden på dagen just för att det är så stökigt. Vi är inte så många som hos er, men det är en väldigt liten yta där alla sitter som packade sillar så ljudnivån hade varit hög även om folk hade uppfört sig.
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
810
Senast: WildWilma
·
Övr. Barn Började nytt jobb idag efter att ha varit hemma ett tag. Sambon jobbar helg så han är ju hemma när jag jobbar. Dottern vaknade strax...
2
Svar
34
· Visningar
4 879
Senast: Hajfisk
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: Bison
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 659
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp