Bukefalos 28 år!

Lusern - värden?

B

bajon

Har varit och köpt lusern strå nu pga. dåligt hösilage. Ska räkna på det och undrar vad värdena på lusern brukar vara? Det är vanligt strå utan melass eller liknande.
Tacksam för svar :)
 
Sv: Lusern - värden?

Vilken tillverkare köpte du lusern utav?
Står inte värdena på säcken?
 
Sv: Lusern - värden?

Nej, det är det dom inte gör. Köpte säcken av en "bonde" där vi hade ponnyn på bete i somras.
 
Sv: Lusern - värden?

Det brukar skifta mellan olika tillverkare. Men överlag har det högt kalcium.. Kraffts värden är iaf smrp 105 g tror jag och MJ 8,5. Men har sett lucernhack från tex Power Green lr Green Power, där har ena sorten 110 smrp och 90 Smrp Mjn minns jag inte.
Eftersom där inte finns nån information alls på säcken och om det är mkt lucern hade jag analyserat det. Kan ju vara hur som helst.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Finns det någon typ av hack utan lusern? Hade velat ha något mellanting mellan hösilage och gräspellets och om möjligheten finns även...
Svar
7
· Visningar
1 019
Hästvård Efter lång vinter med dålig häst har allt varit bra. Första tävlingen avklarad och gjorde denna obsevationen. Normal avföring i boxen...
Svar
9
· Visningar
1 225
Senast: super
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 031
Senast: Cattis_E
·
Hundhälsa Sitter på djursjukhuset med Sarek och de ser att levervärdena är förhöjda. Vi kom in pga någon form av magsjuka som gett allmänpåverkan...
2 3
Svar
50
· Visningar
5 418
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp