Lustiga saker vi äter

Har en gammal kompis som äter kaviar på korv med bröd..

Själv är jag nog väldigt vanlig. Är en sån som blandar allt till barnmat och slevar i mig. Går det att mosa ihop, så ska det mosad ihop! Ingen annan i min familj gör det, så vet inte riktigt var det kommer från.

Ett guilty pleasure jag har, som jag faktiskt delar med min sambo, är inlagd vitlök (endast ridderheims!).
När jag var i tidiga tonåren så brukade jag köpa en stor förpackning och äta i sängen när jag läste böcker. Fick dock sluta när jag upptäckte att jag började lukta vitlök från huden.. :D

Har dock fått kommentarer om att jag doppar leksandsbröd med ost i te, vilket jag tycker är märkligt då jag tänker mig att många gör så.
 
Knäckebrödbryta! Dvs knäckebröd krasat i bitar, med mjölk och socker. Minst lika gott som myssli eller andra flingor. Gärna med hallonsylt på! Ljusugnsbröd = ännu godare!!
 
Ett guilty pleasure jag har, som jag faktiskt delar med min sambo, är inlagd vitlök (endast ridderheims!).
När jag var i tidiga tonåren så brukade jag köpa en stor förpackning och äta i sängen när jag läste böcker. Fick dock sluta när jag upptäckte att jag började lukta vitlök från huden.. :D
Det där känner jag igen, minns mamma hade någon inlagd vitlök som var supergod, kunde äta den rätt upp å ner, dock ej hittat den sorten häromkring.

Så körde på ren och skär vitlök, funkar det med, lite starkare bara. :angel:
 
Fick nyss reda på att äta fryst broccoli kanske räknas som märkligt. Kan äta det till middag :d

Tycker om de flesta grönsaker, så länge de är färska och inte har sås på. Ett problem i skolan när man ska ta all mat samtidigt. Hemma brukar jag äta grönsaker före/ efter men sällan samtidigt. Och min pappa är en såndär konstig typ som kokar morötter?! Jag är med på att man kokar blomkål, men en grönsak som är god att äta som den är? Jag äter det i fisksoppa men inte annars. Dömmer inte någon annan för om de gör så, men jag tycker inte om kokta grönsaker :)

Ris går ju också att äta som det är (kokt) men min mamma brukar tycka att man ska ha kött/ något annat till :cautious: fryst broccoli kanske hade funkat :d
 
Fick nyss reda på att äta fryst broccoli kanske räknas som märkligt. Kan äta det till middag :d

Tycker om de flesta grönsaker, så länge de är färska och inte har sås på. Ett problem i skolan när man ska ta all mat samtidigt. Hemma brukar jag äta grönsaker före/ efter men sällan samtidigt. Och min pappa är en såndär konstig typ som kokar morötter?! Jag är med på att man kokar blomkål, men en grönsak som är god att äta som den är? Jag äter det i fisksoppa men inte annars. Dömmer inte någon annan för om de gör så, men jag tycker inte om kokta grönsaker :)

Ris går ju också att äta som det är (kokt) men min mamma brukar tycka att man ska ha kött/ något annat till :cautious: fryst broccoli kanske hade funkat :d

Tänk vad olika man kan tycka. Att äta rå morot är som att tugga på en fuktig träbit med alla små flisor som blir. Tillagade morötter fungerar däremot utmärkt!

Min hund är också mycket förtjust i fryst broccoli :d.
 
Ett guilty pleasure jag har, som jag faktiskt delar med min sambo, är inlagd vitlök (endast ridderheims!).
När jag var i tidiga tonåren så brukade jag köpa en stor förpackning och äta i sängen när jag läste böcker. Fick dock sluta när jag upptäckte att jag började lukta vitlök från huden.. :D

Ååh, det äter jag minst en gång i veckan. Med folköl till framför en bra serie. :d Jag har inget luktsinne så jag behöver inte lida av det, det är nog värre för min omgivning.:D
 
Mormor bjöd ofta på ljummen nyponsoppa på glass kom jag på nu. Lite mer än vad man lägger på chokladsås. Hon bjöd alltid de utländska gubbarna på det som min morfar träffade på jobbet (han hade kontor i källaren i deras hus). Nyponsoppa kanske är lite svenskt? Det var väldigt gott iallafall. Inte så konstigt kanske, men ovanligt? Eller var det vanligare förr?
 
Mormor bjöd ofta på ljummen nyponsoppa på glass kom jag på nu. Lite mer än vad man lägger på chokladsås. Hon bjöd alltid de utländska gubbarna på det som min morfar träffade på jobbet (han hade kontor i källaren i deras hus). Nyponsoppa kanske är lite svenskt? Det var väldigt gott iallafall. Inte så konstigt kanske, men ovanligt? Eller var det vanligare förr?

Nyponsoppa och glass fick vi till mellis på dagis/fritids varje fredag när jag var liten :d Nu blev jag lite sugen på att testa, har inte ätit det sedan dess.
 
Mormor bjöd ofta på ljummen nyponsoppa på glass kom jag på nu. Lite mer än vad man lägger på chokladsås. Hon bjöd alltid de utländska gubbarna på det som min morfar träffade på jobbet (han hade kontor i källaren i deras hus). Nyponsoppa kanske är lite svenskt? Det var väldigt gott iallafall. Inte så konstigt kanske, men ovanligt? Eller var det vanligare förr?
Jag fick det som barn hos mormor :)
 
  • Gilla
Reactions: Gry
Har en gammal kompis som äter kaviar på korv med bröd..

Själv är jag nog väldigt vanlig. Är en sån som blandar allt till barnmat och slevar i mig. Går det att mosa ihop, så ska det mosad ihop! Ingen annan i min familj gör det, så vet inte riktigt var det kommer från.

Ett guilty pleasure jag har, som jag faktiskt delar med min sambo, är inlagd vitlök (endast ridderheims!).
När jag var i tidiga tonåren så brukade jag köpa en stor förpackning och äta i sängen när jag läste böcker. Fick dock sluta när jag upptäckte att jag började lukta vitlök från huden.. :D

Har dock fått kommentarer om att jag doppar leksandsbröd med ost i te, vilket jag tycker är märkligt då jag tänker mig att många gör så.
Ja ridderheims är den enda som är god :D brukar köpa det som godis. Även barnen gillar det :laugh:
 
Jag antar att mitt recept uppstod av ett misstag, men minns inte exakt! Iaf så upptäckte jag när jag var liten att det var gott med ett mosat kokt ägg med lite påskmust på (mycket viktigt att det var just påskmust, för jag pysslade inte sådana märkligheter under jul!). :D
 
Mormor bjöd ofta på ljummen nyponsoppa på glass kom jag på nu. Lite mer än vad man lägger på chokladsås. Hon bjöd alltid de utländska gubbarna på det som min morfar träffade på jobbet (han hade kontor i källaren i deras hus). Nyponsoppa kanske är lite svenskt? Det var väldigt gott iallafall. Inte så konstigt kanske, men ovanligt? Eller var det vanligare förr?

Varm nyponsoppa med en klick glass och små mandelbiskvier på var klassiker när vi var sjuka. Men är nog inte alls ovanligt :)
 
Knäckebrödbryta! Dvs knäckebröd krasat i bitar, med mjölk och socker. Minst lika gott som myssli eller andra flingor. Gärna med hallonsylt på! Ljusugnsbröd = ännu godare!!

Jättegott, så gör jag också minus sockret. Ibland krasar jag knäckebröd i botten, har i gröt och sen mjölk, mums mums :dKnäckebröd i fil och yoghurt funkar också fint, helst delikatess med kanel på😊.


Varm nyponsoppa med en klick glass och små mandelbiskvier på var klassiker när vi var sjuka. Men är nog inte alls ovanligt :)

Det åt vi också när jag var liten. Pappa äter nyponsoppa med skorpor och vispgrädde ganska ofta nu också vet jag :).
 
Mormor bjöd ofta på ljummen nyponsoppa på glass kom jag på nu. Lite mer än vad man lägger på chokladsås. Hon bjöd alltid de utländska gubbarna på det som min morfar träffade på jobbet (han hade kontor i källaren i deras hus). Nyponsoppa kanske är lite svenskt? Det var väldigt gott iallafall. Inte så konstigt kanske, men ovanligt? Eller var det vanligare förr?
Nej knappast ovanligt, men man brukar nog äta nyponsoppa med glass och inte glassmed nyponsoppa. Jag trodde det var så man normalt äter nyponsoppa, med glass eller biskvier, eller både och.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ivan är visserligen kastrerad sedan ett halvår, men var lika glad i att prova nya saker att äta redan innan det. Han äter det allra...
2 3
Svar
47
· Visningar
5 721
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp