Lyans egen tråd nr2.

Just nu är det inte kul 😢 Pärla fortsätter att vara dålig så vi måste in igen. Poppy och Ping är halta. Poppy och Bella ska kastreras på måndag men jag funderar på att ringa och höra om jag kan byta Bella mot Pärla för jag misstänker att något kan vara fel på Pärla, men jag vet inte om försäkringskarensen är över då och jag vet inte om två bukoperationer så tätt inpå varandra är så bra, men om livmodern mår dåligt så har jag ju inget val oavsett. Jag har gått emot mina principer och startat en insamling för Pärlas veterinärkostnader. Jag anser att man ska ha råd med djuren man har men Pärla har ju verkligen startat fel på alla sätt och alternativet är avlivning om jag ger upp på henne. Trubbel har fått äggstockscystor och måste kanske också kastreras. Jag har anmält till utställning i Danmark på lördag men jag ångrar verkligen det för dels är jag helt slut men framförallt så kan man inte åka utomlands för en utställning när man måste starta en insamling för ett annat djur! Men jag visste inte att det skulle bli såhär när jag anmälde.

Jag är så trött! Jag vill bara gråta och gräva ned mig tills våren kommer. Hundarna är ledsna över allt som har hänt och Poppy och Bella busar inte alls som innan för Poppy är sur och mår dåligt så Bella har så mycket energi att hon är elektrisk men jag vet inte hur jag ska göra av den för hon vill inte leka med mig. Ping är ledsen för att Pärla vill ha så mycket uppmärksamhet och alla andra tar för sig så mycket att Ping backar. Jag har konstant dåligt samvete för alla 😭
 
Men oj, så jobbigt med så mycket på en gång! :( Går det att skjuta på kastreringarna kanske? Och ta det när du får lite bättre råd/hunnit spara upp mer pengar?

Håller tummar att det går bra med alla. :heart
 
Men oj, så jobbigt med så mycket på en gång! :( Går det att skjuta på kastreringarna kanske? Och ta det när du får lite bättre råd/hunnit spara upp mer pengar?

Håller tummar att det går bra med alla. :heart
Ja 😞 Poppy måste kastreras för hennes sista löp var helknasigt och hon mår inte bra och troligast Pärla också. Bella måste inte just nu men eftersom jag äter abilify igen är jag rädd att jag kanske får för mig att ta valpar på henne när hon börjar löpa och hon ska INTE ha några valpar. Helst hade jag velat ta alla tre plus Trubbel samtidigt. Det hade kört totalt slut på mig men då hade det varit gjort iallafall. Tror dock inte att jag kan lägga till två djur med så kort varsel och var ska jag få alla pengar ifrån? 😞 Har en del kvar på min veterinärbuffert men den är ju för riktiga nödstituationer så kan inte ta mer därifrån för då står jag helt utan pengar
 
Nu får det faktiskt räcka 😭 Fick ta bort Trassel pga tandproblem inte ens tre år gammal 😭 Så nu är det två marsvin på en månad som fått avlivas 😭 och allting med hundarna på det. Mina nerver ligger på utsidan och jag är jättestressad och nervös 😢

Fast lite positivt var iallafall att Pärlas ultraljud på blåsa och livmoder såg bra ut så jag väntar med kastrering på henne för vill inte utsätta henne för två så stora operationer så nära inpå varandra. Hon har jätteont i ryggen och därför svårt att andas rätt dock 😢 Troligen pga alla spänningar pga stenen och operationen. Och mitt i allting så lyckas de ta sig in i soppåsen hos mormor så Ping glufsade i sig en massa pizza och kebab och Poppy skar sig på aluminiumfolie 😞
 
Nu får det faktiskt räcka 😭 Fick ta bort Trassel pga tandproblem inte ens tre år gammal 😭 Så nu är det två marsvin på en månad som fått avlivas 😭 och allting med hundarna på det. Mina nerver ligger på utsidan och jag är jättestressad och nervös 😢

Fast lite positivt var iallafall att Pärlas ultraljud på blåsa och livmoder såg bra ut så jag väntar med kastrering på henne för vill inte utsätta henne för två så stora operationer så nära inpå varandra. Hon har jätteont i ryggen och därför svårt att andas rätt dock 😢 Troligen pga alla spänningar pga stenen och operationen. Och mitt i allting så lyckas de ta sig in i soppåsen hos mormor så Ping glufsade i sig en massa pizza och kebab och Poppy skar sig på aluminiumfolie 😞

Ånej.... :( Beklagar förlusten, vil i frid Trassel! :cry:
 
Nu får det faktiskt räcka 😭 Fick ta bort Trassel pga tandproblem inte ens tre år gammal 😭 Så nu är det två marsvin på en månad som fått avlivas 😭 och allting med hundarna på det. Mina nerver ligger på utsidan och jag är jättestressad och nervös 😢

Fast lite positivt var iallafall att Pärlas ultraljud på blåsa och livmoder såg bra ut så jag väntar med kastrering på henne för vill inte utsätta henne för två så stora operationer så nära inpå varandra. Hon har jätteont i ryggen och därför svårt att andas rätt dock 😢 Troligen pga alla spänningar pga stenen och operationen. Och mitt i allting så lyckas de ta sig in i soppåsen hos mormor så Ping glufsade i sig en massa pizza och kebab och Poppy skar sig på aluminiumfolie 😞

Men nej! Beklagar verkligen ❤️
 
Ånej.... :( Beklagar förlusten, vil i frid Trassel! :cry:
Men nej! Beklagar verkligen ❤
Tack ❤️ Känner mig hemsk som valde att ta bort honom men han var så smal och tandproblem är alltid knepigt både att operera och att få igång dem igen efteråt och marsvin är känsliga för narkos. Det är också stor risk för återfall. Jag vet att jag gjorde rätt val utifrån förutsättningarna men det känns ändå fruktansvärt att besluta att avsluta ett liv 😭 Och allt gick så fort. När jag hade honom uppe och klippte klorna för en vecka sedan så var han helt normal och han har varit pigg och framme hela tiden utom igår. Jag kan inte komma ihåg om jag faktiskt har sett honom äta eller om han bara har hämtat sitt godis och inte kunnat äta det och känner mig hemsk som inte minns 😢 Nu är det bara Tangle som lever från en kull på fem så jag är jätteorolig för henne! Hon har suttit med hane men nu hoppas jag verkligen att hon inte är dräktig! De andra ungarna var det Tufs som dog när han var några dagar gammal. Tova som dog hos sin nya ägare 1,5 år gammal. Jag vet inte några detaljer mer än att hon ska ha legat död i buren. Troll som dog i akut diarré för någon vecka sedan och nu Trassel 😭 Jag erbjöd faktiskt Trolls ägare att överta Trassel för hon var så ledsen över att Troll dött men nu är jag lättad att han inte flyttade dit!

Och som att inte allt räcker så har Poppy fått jätteont i en tå 😢 Jag har känt igenom henne jättenoga och det verkar inte vara några ben brutna men hon har väldigt ont i klon och mellan klon och trampdynan, resten av tassen verkar smärtfri. Igår rensade ju hundarna mormors soppåse och då blödde Poppy lite vid den klon så jag tror att hon har skurit sig vid klobasen på aluminiumfolie men det är oroande att hon fortfarande har ont 😞
 
Så tråkigt :( Styrkekram :heart.

Försök att inte oroa dig för mycket över Poppy, är väl inte så konstigt om ömheten sitter kvar ett tag :).
Tack ❤️

Nej, så är det kanske. Små skärsår på mig själv gör ju ont jättelänge, speciellt fingrarna, men jag blir alltid jätteorolig så fort någon av hundarna har ont. Speciellt nu när alla blir sjuka eller får ont på löpande band. Det är bara Bella som är frisk. Peppar peppar!
 
Tack ❤

Nej, så är det kanske. Små skärsår på mig själv gör ju ont jättelänge, speciellt fingrarna, men jag blir alltid jätteorolig så fort någon av hundarna har ont. Speciellt nu när alla blir sjuka eller får ont på löpande band. Det är bara Bella som är frisk. Peppar peppar!

Precis; det känns säkert för dem med ett tag. Hoppas allt lugnar sig snart ❤.
 
Kaos kaos allt är kaos och jag orkar snart inte mer 😭 Jag gör brandsläckning överallt men det räcker inte för det händer mer än jag kan släcka😭
 
Nej, ingenting 😭 Har gått igenom allt från alla möjliga vinklar och det enda som finns är att göra av med djuren och det klarar jag inte 😭
Vill du prata om vad som är kaos? Du måste så klart inte!
Men det kanske kan kännas lättare att få ventilera lite? Och någon kanske kan komma med ngt tips som hjälper. :heart
 
Får ju hoppas på att jag kommer att hinna ifatt någon gång i framtiden men nu är jag så stressad att nerverna ligger på utsidan för det finns ingen chans att ens hinna med livet om det inte hade hänt något och nu händer det saker konstant. Jag har tagit på mig alldeles för mycket med fyra hundar 😭 Hade de varit iallafall lite friska så hade det inte varit några jätteproblem men nu är det nya fel hela tiden och jag har ingen som helst kontroll ock både jag och hundarna är olyckliga just nu känns det som 😭 Som om inte konstant sjuka hundar räcker så är det kaos hemma och djurrummet ska vi inte tala om. Både översvämning och el som gått sönder så just nu har vaktlarna knappt något ljus alls och marsvinen har precis över buren som är tämt dygnet runt. Resten är kolsvart
 
Vill du prata om vad som är kaos? Du måste så klart inte!
Men det kanske kan kännas lättare att få ventilera lite? Och någon kanske kan komma med ngt tips som hjälper. :heart
Skrev lite i ett inlägg till. Det är så mycket att jag vet inte ens var jag ska börja och jag ser inget slut 😭
 
Får ju hoppas på att jag kommer att hinna ifatt någon gång i framtiden men nu är jag så stressad att nerverna ligger på utsidan för det finns ingen chans att ens hinna med livet om det inte hade hänt något och nu händer det saker konstant. Jag har tagit på mig alldeles för mycket med fyra hundar 😭 Hade de varit iallafall lite friska så hade det inte varit några jätteproblem men nu är det nya fel hela tiden och jag har ingen som helst kontroll ock både jag och hundarna är olyckliga just nu känns det som 😭 Som om inte konstant sjuka hundar räcker så är det kaos hemma och djurrummet ska vi inte tala om. Både översvämning och el som gått sönder så just nu har vaktlarna knappt något ljus alls och marsvinen har precis över buren som är tämt dygnet runt. Resten är kolsvart

Men fy vad jobbigt! Kan inte hyresvärden eller forsäkringsbolaget hjälpa med att fixa elen och/eller översvämningen?
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 900
Senast: zassoo
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 724
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 457
Senast: Lobelia
·
Mat Har lite tråkigheter med min hormonbalans och kroppen spelar några illustiga spratt under den nya behandlingen. Kom att tänka på min Go2...
9 10 11
Svar
217
· Visningar
15 813
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp