Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att ha någon i lägenheten och göra saker som jag mår dåligt av. Jag Hatar att ha folk hemma hos mig, till och med familj. Så varje gång hon hade varit här så började ångesten inför nästa gång så fort dörren stängdes bakom henne och för varje gång mådde jag allt sämre. Jag klarar inte ens att vänner eller familj ska försöka få igång mig till att göra saker om det är "fel dag". Om jag inte "mår rätt" så går det inte, då mår jag bara sämre, även om det är något jag har sett fram emot. Om jag mår rätt så funkar det

Att ha någon i lägenheten och göra saker som jag mår dåligt av. Jag Hatar att ha folk hemma hos mig, till och med familj. Så varje gång hon hade varit här så började ångesten inför nästa gång så fort dörren stängdes bakom henne och för varje gång mådde jag allt sämre. Jag klarar inte ens att vänner eller familj ska försöka få igång mig till att göra saker om det är "fel dag". Om jag inte "mår rätt" så går det inte, då mår jag bara sämre, även om det är något jag har sett fram emot. Om jag mår rätt så funkar det

Ok!

Fick ryck och skulle färga håret för det var så lång utväxt. Först i med permanent färg som blekte ned allting till grågrönaktigt med brunt i utväxten. Så länge allt bra och till och med så det gick att skratta åt det för det brukar bli bra med toningen sedan. I med toningen, bara det att den knappt tog alls så nu ser håret ut som en morot som spyr överkörda gråa regnbågar :yuck:

Funkar det att byta ut rostbrödet mot något lite grövre? Jag är själv svag för rostbröd med lite fullkorn och gryn i, det känns nyttigare än det helt vita rostbrödet men fyller ungefär samma funktion. Och även helt vitt rostbröd är nyttigare än godis.

Och det är helt OK att svara allmänt eller inte alls. :)

Längtan. Inte supernyttigt men nyttigare än ljust rostbröd. Och gott, sött. Något att prova som ett steg på vägen?

https://pagen.se/sortiment/langtan/

Äpple är jättebra, massor av nyttiga kostfibrer, mineraler och vitaminer :). Du ser en rostmacka med ost och skinka, ett äpple och risgrynsgröt så är saken i hamn. Snart är det jordgubbsäsong och det är jättegott till gröt.

Coop har sockerfri risgrynsgröt.

Du borde kunna få hemleverans av lagad mat genom hemtjänsten, skulle det kunna hjälpa?
Igår åt jag ris med soja till "frukost" (börjar få lite panik över hur jag ska göra när sojan är slut för den finns inte att köpa i Sverige), pez och pommes med bearnaise och ketchup till middag och kvällsmat. Åt nog två äpplen också, vet att jag åt iallafall ett.

Jag är inte inne i en grötperiod men ska kolla coops sockerfria nästa gång en sådan period kommer.

Får se om jag kanske hittar något annat rostebröd. Har hittills inte hittat något grövre bröd som jag har kunnat äta en längre tid utan det går alltid tillbaka till det vanliga.

Ja, jag kan få hem mat från hemtjänsten, men jag har inte råd med det tyvärr.

Men blir inte mat från hemtjänsten billigare än "skräpmat"?
Det är väldigt sällan jag hämtar mat som pizza och liknande. Kanske 2-4 gånger i månaden bara. När jag skriver skräp så räknar jag även in frallor, munkar, mikromat och liknande. Från hemtjänsten kostar det 65kr om jag inte minns fel och det blir för mycket om det inte bara handlar om någon gång i månaden

Det är väldigt sällan jag hämtar mat som pizza och liknande. Kanske 2-4 gånger i månaden bara. När jag skriver skräp så räknar jag även in frallor, munkar, mikromat och liknande. Från hemtjänsten kostar det 65kr om jag inte minns fel och det blir för mycket om det inte bara handlar om någon gång i månaden

Jo jag menade även munkar, bea, godis, mikromat osv.

Brukar finnas en övre gräns för kostnaden +att man tar hänsyn till inkomst.

Jo jag menade även munkar, bea, godis, mikromat osv.
Jag vet inte hur mycket jag lägger, jag har verkligen haft noll koll på min ekonomi den sista tiden. Men jag vet att jag lägger Alldeles för mycket pengar på läsk eftersom det är det enda jag kan dricka. Och att pengarna bara *poff* försvinner trots att jag försöker att inte köpa en massa onödigt.
Brukar finnas en övre gräns för kostnaden +att man tar hänsyn till inkomst.
Inte här när det gäller mat iallafall. Åtminstone inte när jag praktiserade i ett kök 2013-2014 där hemtjänsten hämtade

Jag vet inte hur mycket jag lägger, jag har verkligen haft noll koll på min ekonomi den sista tiden. Men jag vet att jag lägger Alldeles för mycket pengar på läsk eftersom det är det enda jag kan dricka. Och att pengarna bara *poff* försvinner trots att jag försöker att inte köpa en massa onödigt.

Inte här när det gäller mat iallafall. Åtminstone inte när jag praktiserade i ett kök 2013-2014 där hemtjänsten hämtade

Mat brukar inte ingå i maxtaxan nej.

Kan du föra bok över hur mkt pengar som går till skräp så kanske det är lättare att se att du skulle kunna ha råd med mat om du skippade/drog ner rejält på de?

Mat brukar inte ingå i maxtaxan nej.

Kan du föra bok över hur mkt pengar som går till skräp så kanske det är lättare att se att du skulle kunna ha råd med mat om du skippade/drog ner rejält på de?
Jag var supernoga innan och skrev ned varenda pryl jag köpte och la in i en tabell månad för månad men det försvann när jag bytta dator och jag har inget tabellprogram på denna datorn. Försökte skriva för hand men det blev för jobbigt att hålla reda på

Jag var supernoga innan och skrev ned varenda pryl jag köpte och la in i en tabell månad för månad men det försvann när jag bytta dator och jag har inget tabellprogram på denna datorn. Försökte skriva för hand men det blev för jobbigt att hålla reda på

Du har inte excel? Använd en av onlineversionerna? App?

Om du äter köttbullar kan du ju köpa en påse frysta köttbullar att värma i mikron till ditt ris och dina grönsaker. Då har du ju en komplett måltid.

Dom har väl meny så du kan beställa då o då när det är mat som du gillar?

Jag kör Google drive det är ett online verktyg där allt sparas i ett moln. Där finns ett kalkyl program som är jätte enkelt att använda
Är det gratis?

Om du äter köttbullar kan du ju köpa en påse frysta köttbullar att värma i mikron till ditt ris och dina grönsaker. Då har du ju en komplett måltid.
Jag får tyvärr ont i magen av färdiga köttbullar.

Dom har väl meny så du kan beställa då o då när det är mat som du gillar?
Jo, det finns meny. Men det är lite jobbigt för det stället som jag skulle hämta på i så fall är där jag var på praktik och det var dels pga konflikter som jag slutade där så jag är inte så pigg på att gå dit.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 455
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka