Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är jättetråkigt för er bägge, men samtidigt är det ju en hjälp i umgänget att få en gräns. Att säga ifrån vad som blir jobbigt för just dig.
Jag försöker göra det och det har nog funkat lite men hon har ändå svårt att backa ibland. Det finns verkligen inget ont i henne överhuvudtaget, snällare människa får man leta efter, men hon märker inte alltid att hon kanske kliver över gränsen just då
 
Kom på en sak som jag har haft problem med en gång tidigare när jag åt andra mediciner. Att de inte gick ihop med svampmedel, och jag har sista veckan haft svamp i underlivet och därför smörjt med svampsalva. Gick in på fass och visst står det att man inte ska använda svampmedel när man tar seroquel! Så nu blir det att sluta med salvan och hoppas på att måendet stabiliseras och att svampen inte kommer tillbaka!
 
Kom på en sak som jag har haft problem med en gång tidigare när jag åt andra mediciner. Att de inte gick ihop med svampmedel, och jag har sista veckan haft svamp i underlivet och därför smörjt med svampsalva. Gick in på fass och visst står det att man inte ska använda svampmedel när man tar seroquel! Så nu blir det att sluta med salvan och hoppas på att måendet stabiliseras och att svampen inte kommer tillbaka!
Det finns ett receptfritt preparat på apoteket, det förebygger svamp genom att återställa ph balansen i slidan.
 
Det finns ett receptfritt preparat på apoteket, det förebygger svamp genom att återställa ph balansen i slidan.
Men det funkar väl inte när det väl är svamp? Detta är bara andra eller tredje gången i mitt liv som jag har fått svamp så förhoppningsvis dröjer det länge till nästa gång. Fast nu har ju nästan alla mina extrema UVI- och uretritbesvär försvunnit så det hade inte förvånat mig om det går över till ständig svamp istället :meh:
 
Men det funkar väl inte när det väl är svamp? Detta är bara andra eller tredje gången i mitt liv som jag har fått svamp så förhoppningsvis dröjer det länge till nästa gång. Fast nu har ju nästan alla mina extrema UVI- och uretritbesvär försvunnit så det hade inte förvånat mig om det går över till ständig svamp istället :meh:

Är det svamp ut- eller invändigt? Jag kör själv aloe vera gelly när det är utvändig svamp.
 
Är det svamp ut- eller invändigt? Jag kör själv aloe vera gelly när det är utvändig svamp.
Både och tror jag. Har haft lite gryniga flytningar länge men det har inte kliat eller något så jag har bara hoppats på att det skulle försvinna och sedan bara exploderade det med klåda, sveda och hudsprickor. I vanliga fall brukar aloe vera hjälpa när jag har svid runt urinrörsöppningen pga UVIerna men denna gången blev det värre av aloe vera
 
Det känns så fruktansvärt fel att ens fråga om att lämna tillbaka ett djur som inte är okej. Det är oseriöst
 
Men jag vill ju att hon ska må bra hos mig

Skriv det då. Skriv att du verkligen önskar att du skulle kunna behålla henne, men nu mår hon inte bra och därför så måste du tyvärr lämna tillbaks henne för Babys egen skull.

Det låter inte alls fel, det låter som vad en bra och ansvarig djurägare skulle göra. *kram*
 
Har skickat nu. Känner mig verkligen hemsk. Gråter och har panik och vill verkligen inte vara med mera. Tänk om jag kommer behöva möta Baby på utställningarna i framtiden om hon flyttar, kommer att bryta ihop varje gång i så fall :cry:
 
biteme_bigarmhug.gif
 
Tack :heart Fattar inte hur det kan finnas tårar kvar trots att jag har gråtit så det gör ont i ögonen och huvudet.
Har iallafall badat tre av djuren som ska med imorgon och ska ned och bada de sista två nu. Vid 19 kommer killen och hämtar hundarna för han ska passa dem åt mig så de slipper följa med på utställningen och så ska vi handla lite.
Jag är lite rädd för hur min vän kommer att reagera imorgon när hon får reda på att Baby ska flytta. Vi samåker till utställningen och det är nog rätt stor risk att jag kommer att börja stortjuta för minsta lilla hela dagen
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 909
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 005
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
600
· Visningar
43 271
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp