Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tack alla :heart
Bröt mycket riktigt ihop både först när jag pratade med uppfödaren och sedan när jag tog upp Baby för att säga hejdå. Det var ingen som anklagade mig utan alla tröstade och kramade och sa att jag gjorde rätt och att jag tänkte på Babys bästa. Det var väldigt jobbigt att bryta ihop sådär mitt bland allt folk, kände mig rätt löjlig, men det kändes inte som att någon annan tyckte att jag var löjlig. Även min vän hade ändrat sig och stöttade mig fullt ut. Jag pratade med uppfödaren mycket och vi kom fram till att troligen är det en kombination av maten och miljön jag har som inte passar en teddy då de har rätt stora krav för att deras hud ska må bra så trots att uppfödaren sa att jag kunde få tillbaka Baby när hon var okej igen så kände jag att det var bäst att Baby får stanna hos uppfödaren som har mycket bättre kunskap om rasen och så håller jag mig till raser med enklare krav. Uppfödaren visste inte ännu om hon kommer att behålla Baby (för Baby är mycket fin!) eller sälja henne när hon är okej, om hon säljer henne så finns redan en köpare som har Babys kullbror. Uppfödaren sa att jag kan få en ch-teddy (jag har ju Nathalie från samma uppfödare som är en ch-teddy) eller ett släthår i framtiden som "ersättning" för Baby men just nu vill jag inte tänka så långt framåt.
Jag är så tacksam för att vi har så otroligt fint klimat i vår lokalavdelning! Man hör om bråk och missunnsamhet i andra lokalavdelningar men hos oss är det nästan alltid skratt, skämt, glädje för både egna och andras framgång och förståelse.
Själva utställningen gick inte så bra och det var jobbigt att vara ledsen men jag är ändå glad att jag kom iväg för jag tycker så mycket om att få se alla fina marsvin och prata med alla trevliga människor :heart
Här är jag och mitt lilla gäng jag hade med mig. Det kändes både konstigt och skönt att ha så få med mig. Från vänster är Nathalie, Trubbel, Dominik och Heffe
18056723_1421868347876403_3307484370569601034_n.jpg
 
Tack alla :heart
Bröt mycket riktigt ihop både först när jag pratade med uppfödaren och sedan när jag tog upp Baby för att säga hejdå. Det var ingen som anklagade mig utan alla tröstade och kramade och sa att jag gjorde rätt och att jag tänkte på Babys bästa. Det var väldigt jobbigt att bryta ihop sådär mitt bland allt folk, kände mig rätt löjlig, men det kändes inte som att någon annan tyckte att jag var löjlig. Även min vän hade ändrat sig och stöttade mig fullt ut. Jag pratade med uppfödaren mycket och vi kom fram till att troligen är det en kombination av maten och miljön jag har som inte passar en teddy då de har rätt stora krav för att deras hud ska må bra så trots att uppfödaren sa att jag kunde få tillbaka Baby när hon var okej igen så kände jag att det var bäst att Baby får stanna hos uppfödaren som har mycket bättre kunskap om rasen och så håller jag mig till raser med enklare krav. Uppfödaren visste inte ännu om hon kommer att behålla Baby (för Baby är mycket fin!) eller sälja henne när hon är okej, om hon säljer henne så finns redan en köpare som har Babys kullbror. Uppfödaren sa att jag kan få en ch-teddy (jag har ju Nathalie från samma uppfödare som är en ch-teddy) eller ett släthår i framtiden som "ersättning" för Baby men just nu vill jag inte tänka så långt framåt.
Jag är så tacksam för att vi har så otroligt fint klimat i vår lokalavdelning! Man hör om bråk och missunnsamhet i andra lokalavdelningar men hos oss är det nästan alltid skratt, skämt, glädje för både egna och andras framgång och förståelse.
Själva utställningen gick inte så bra och det var jobbigt att vara ledsen men jag är ändå glad att jag kom iväg för jag tycker så mycket om att få se alla fina marsvin och prata med alla trevliga människor :heart
Här är jag och mitt lilla gäng jag hade med mig. Det kändes både konstigt och skönt att ha så få med mig. Från vänster är Nathalie, Trubbel, Dominik och Heffe
18056723_1421868347876403_3307484370569601034_n.jpg

Åh, så fina ni är allihop!

Du beskriver en av de bästa situationer jag kan tänka mig i en annars sorglig händelse. Att få så mycket störtning, kunna visa känslor och få stöd :heart
 
Åh, så fina ni är allihop!

Du beskriver en av de bästa situationer jag kan tänka mig i en annars sorglig händelse. Att få så mycket störtning, kunna visa känslor och få stöd :heart
Tack!
Ja, det kändes skönt att ingen av dem jag pratade med tyckte att jag överdrev. Fast det kändes lite pinsamt för det var en som frågade vad som hade hänt, hon trodde att något av marsvinen hade dött eftersom jag hade Baby i famnen och grät. Jag brukar inte gråta så det var jobbigt att bryta ihop bland allt folk men samtidigt skönt att bli tagen på allvar och få gråta i någons famn.
Jag har också fått ett jättefint mail från Babys uppfödare där hon berättar att Baby anpassade sig direkt och jag fick beröm för hur välhanterad hon var (men det var hon redan när jag fick hem henne för uppfödaren är så noga med sina djur och hanterar ungarna mycket). Uppfödaren var inte alls orolig för huden utan tyckte att det var normala teddyproblem (därför ser man sällan teddy ställas i pet sa hon) och att det kommer att gå fort att få ordning på eftersom jag redan börjat behandla henne. Vill jag ha tillbaka Baby så får jag det men annars kommer hon att stanna hos uppfödaren och det tycker jag känns bäst. Jag saknar henne mycket, med teddy är helt enkelt inte en ras för mig.
 
Så roligt att läsa att det gick så bra med återlämnandet och att du bemöttes så bra av de andra marsvins-människorna. Man behöver inte skämmas för att man visar starka känslor, det är sunt att känna, och nyttigt att lätta på trycket och släppa ut istället för att trycka undan och dölja.

Så bra också att du fick så fin feedback på hur du hanterat Baby och hudproblemen.

Du ÄR en bra djurägare!

Och det är en jättehärlig bild med alla marsvinen i famnen! :love:
 
Senast ändrad:
Jäkla skitdag idag :cry: Har haft nackspärr sedan igår så jag har knappt sovit inatt, höll på att svimma när jag bytte förband på såret, har varit totalt slut och yr hela dagen men lyckades ändå ta mig ut en runda med hundarna och när jag kom hem så kelade jag med marsvinen. Allt kändes bättre men Bubble var jättesmutsig så jag bestämde mig för att bada honom och då upptäckte jag en fläck som ser kliad ut :cry: Så nu blir det till att ringa veterinären imorgon och få tid för skrapprov. Har skickat till Babys uppfödare och berättat redan och hoppas att hon inte har hunnit sätta Baby i flocken. Baby har ju bott i lägenheten i snart två veckor och jag har inte sett något kliande så jag hoppas att hon är fri från skiten. Detta blir fjärde omgången behandling om det är sellnic så uppenbarligen har de ju i så fall antingen fått för svag dos eller så är just den sellnicen resistent mot ivomec.

Jag orkar inte :cry::cry::cry:
 
Mitt ex skickade just sms att han är på väg till veterinären med ena katten och skulle se vad det kostade. När vi var ihop var det min katt men han trivdes inte i lägenhet och blev därför kvar hos exet. Jag har inte hört något om denna katten sedan typ 2011. Eller jo, jag gillade en bild på katten på mitt ex facebook för några månader sedan. Det är det enda jag någonsin gillat på mitt ex facebook, jag vill inte ha honom där men när jag tog bort honom så skickade han och frågade varför och jag vågade inte säga ifrån. Kan mitt ex verkligen kräva mig på pengar? (om det är det han är ute efter eftersom han tog upp pengar i meddelandet?) Katten är en hittekatt som vi hade i högst ett år innan vi gjorde slut.
 
Mitt ex skickade just sms att han är på väg till veterinären med ena katten och skulle se vad det kostade. När vi var ihop var det min katt men han trivdes inte i lägenhet och blev därför kvar hos exet. Jag har inte hört något om denna katten sedan typ 2011. Kan mitt ex verkligen kräva mig på pengar? (om det är det han är ute efter eftersom han tog upp pengar i meddelandet?) Katten är en hittekatt som vi hade i högst ett år innan vi gjorde slut.
Nej inte efter så många år om ni inte kommit överens om delat ekonomiskt ansvar.
 
Nej inte efter så många år om ni inte kommit överens om delat ekonomiskt ansvar.
Vi hade väl någon typ av muntlig överenskommelse i början men då känns det som att han också borde ha gett uppdateringar om hur det har gått för katten.
La till lite i mitt inlägg ovan. Det enda jag har hört om katten sedan typ 2011 är en bild på facebook
 
Mitt ex skickade just sms att han är på väg till veterinären med ena katten och skulle se vad det kostade. När vi var ihop var det min katt men han trivdes inte i lägenhet och blev därför kvar hos exet. Jag har inte hört något om denna katten sedan typ 2011. Eller jo, jag gillade en bild på katten på mitt ex facebook för några månader sedan. Det är det enda jag någonsin gillat på mitt ex facebook, jag vill inte ha honom där men när jag tog bort honom så skickade han och frågade varför och jag vågade inte säga ifrån. Kan mitt ex verkligen kräva mig på pengar? (om det är det han är ute efter eftersom han tog upp pengar i meddelandet?) Katten är en hittekatt som vi hade i högst ett år innan vi gjorde slut.

Ta nu inte ut något i förskott. Det kanske inte alls är vad han vill. Ta det om och när det kommer, oroa dig inte i förväg.

Och nej, det känns inte rimligt att du ska betala för en katt du inte sett sedan 2011 och som han tog med sig i bodelningen.
 
Om han skulle kräva pengar, är det okej av mig att vara så vidrig att jag erbjuder mig att betala för avlivning men inget mer?
 
Om han skulle kräva pengar, är det okej av mig att vara så vidrig att jag erbjuder mig att betala för avlivning men inget mer?

Det är absolut inte vidrigt, det är jättesnällt av dig om du erbjuder det. Jag skulle nog max erbjuda att betala halvdelen av avlivningssumman.
 
Det var aldrig någon direkt bodelning. Jag blev utkastad med ett dygn på mig att flytta för sedan skulle hans pappa(!) byta lås. Katterna följde med men trivdes inte i lägenheten (jag hade tur som fick en lägenhet på en gång, men fick ändå bo hos en "vän" (läs äckel) i en månad innan jag hunnit renovera lägenheten bonadsduglig). Den ena flyttade till min pappa och den andra frågade jag exet om han kunde ta. Jag betalade mat och sådant i början men sedan orkade jag inte med exets klängighet och allt rann ut i sanden. Han bad heller aldrig om något till katten och även ifrågasatte att jag betalade eftersom katten bodde hos honom. Sedan flera år tillbaka har jag honom bara på facebook men jag svarar aldrig på meddelanden eller sms om han inte ställer en direkt fråga. Jag har tagit bort honom från facebook men han skickade direkt och frågade varför och då vågade jag inte stå upp för mig själv utan godkände hans nya vänförfrågan. Har i månader (år?) velat ta bort honom igen men inte vågat
 
Väldigt generöst erbjudande, men säg inget så länge han inte kräver dig på pengar.
Jag har inte ens svarat på hans sms. Tänker inte svara förrän han ställer en direkt fråga för i det förflutna har han tagit varje svar som en uppmuntran att fortsätta höra av sig och tjata om att bli ihop igen.
Men om han gör det så får han väl skaffa pengar till veterinärräkningen? Har han så extremt mycket dåligare råd än dig? Hans pappa kan säkert hjälpa honom med det med...
Han har ett jobb så han har troligen det bättre ställt än mig
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 909
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 005
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
285
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
29 30 31
Svar
601
· Visningar
43 271
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp