Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter och "räknar" på hur jag ska göra med marsvinen men hur jag än gör så kommer det att ta en månad innan någon kan flytta så det känns helt meningslöst att försöka planera något. Jag är helt låst och det enda jag kan göra är att stå ut :cry:
 
Kom ned till marsvinen och då ligger Chache död :cry::cry::cry::cry::cry:
:heart
eusa_boohoo.gif
 
Hon hade en öppen talgknöl i pannan som hon har haft länge. Tömde den för några dagar sedan men när jag hittade henne så hade den typ exploderat så jag gissar på att hon fått en infektion i den, men vet inte om det kan ha dödat henne. Kanske hjärtat för hon skulle fyllt sex år om en månad. Min fina tant :cry::cry:

Antalet minskade ju, men jag ville ju inte att någon skulle dö :cry::cry::cry:
 
Sex år är ganska mycket ja. Inte supergammalt men inte ungt heller, kanske 70år för en människa? Om 10 dagar skulle jag har haft henne i fem år, hon var 11 månader när jag köpte henne och född i Tjeckien. Jag tror att hon har haft det bra hos mig. Hon stormtrivdes verkligen på utställningarna, älskade att visa upp sig och när folk tittade och klappade. Pga sin färg fick hon väldigt mycket uppmärksamhet och man kunde se hur hon verkligen sträckte på sig när någon tittade på henne. Sista året har hon varit pensionär, mycket pga sin talgknöl. Jag tror att hon har haft ganska ont av den sista tiden för den har vuxit men jag har inte vågat operera henne eftersom den har suttit precis mellan ögonen.
Min vackra tjeckiska drottning :heart
18058007_1424552490941322_8229854682345506165_n.jpg
 
Varför säger folk att det är fegt att ta livet av sig? Jag tar inte livet av mig för att jag är just feg
 
Varför säger folk att det är fegt att ta livet av sig? Jag tar inte livet av mig för att jag är just feg

Intressant fråga rent filosofiskt. Feghet för att göra något som innebär livsfara tyder ju på att man har självbevarelsedrift och livsvilja någonstans därinne ändå.

Var rädd om dig, Lyan!
 
Hade jag inte varit feg så hade jag nog försökt i vintras. Men det är inte lönt att försöka för jag verkar inte kunna dö och att ligga som ett kolli kommer knappast att öka min livskvalité. Därför vågar jag inte
 
Jag vet inte. Jag vet bara att jag inte orkar mer men det är inte lönt att skriva för eftersom jag inte har något val så ser det ut som jag orkar och då tror alla att jag är stark istället och det är jag absolut inte
 
Jag vet inte. Jag vet bara att jag inte orkar mer men det är inte lönt att skriva för eftersom jag inte har något val så ser det ut som jag orkar och då tror alla att jag är stark istället och det är jag absolut inte

Det är rimligt att tappa sugen när det varit så mycket emotionell stress. Lämna tillbaka en liten gris, en annan liten gris dör oväntat.

Låt inte stressen ta dig. Sörj, tillåt dig vara ledsen och kom tillbaka för de andra små marsvinen som behöver dig. Och hundarna. Och de som älskar dig. Rätt vad det är så hittar du ett litet korn av glädje i livet igen.
 
Stressen tar alltid över. För varje liten grej så stannar mer och mer och mer kvar. Det händer saker MYCKET fortare än jag har en chans att bearbeta det och allting blir bara värre. Jag stänger av för jag kan inte hantera det. Det kommer bara att bli värre med tiden för det går inte att pausa livet. Med den takten jag bearbetar saker så hade jag typ behövt ett par år utan en enda motgång och det är ju helt orimligt.

Varför kunde jag inte fått dö när jag väl hade modet att försöka ta livet av mig?! Två gånger har läkarna stått och inte fattat hur jag har kunnat överleva, ännu mindre fattat att jag inte har några synliga skador mer än koncentrations- och minnesproblem (vilket lika gärna kan bero på all stress). Det är så jävla många människor som dör i onödan men JAG måste leva. Det är inte rättvist!
 
Ska in till veterinären med marsvinen och jag VILL INTE! Jag måste till apoteket åt mormor och JAG VILL INTE! Mormor tjatar alltid om att jag är stark och jag blir så jävla förbannad för jag ÄR INTE STARK! Varje gång hon säger det så är det som att hon totalt ignorerar mig och mina känslor och att hon inte känner mig överhuvudtaget och jag blir arg och ledsen och vill inte träffa henne
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 521
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 792
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
303
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
674
Senast: em76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp