Bukefalos 28 år!

Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vaknade och var totalt väck. Åkte till miljöstationen med mamma och så fikade vi lite snabbt och jag var som som en zombie. Kom hem och fortfarande lika trött så efter ett tag gick jag och la mig igen. Sov i fyra timmar men känner mig fortfarande inte utsövd.

Vad är det som händer med mig? Ska det bli som i vintras :cry: Och nu har jag ju dessutom inte ens järnbrist längre

Det blir så här efter all stress du haft med djuren. Kroppen stänger ner. Fullt normalt i din situation.
 
Jag känner mig inte normal. Jag är mycket tröttare än vad till och med jag brukar vara, mer ångest, irriterad, ledsen osv. Jag gråter nästan aldrig. När jag gråter så är det Riktigt illa, och nu gråter jag nästan hela tiden. Jag hade nog verkligen behövt en tid hos en riktig psykläkare eftersom något har förändrats så mycket att inte lamictal alls gör någon skillnad längre men jag klarar inte fler läkare. Något har förändrats i kroppen
 
Jag känner mig inte normal. Jag är mycket tröttare än vad till och med jag brukar vara, mer ångest, irriterad, ledsen osv. Jag gråter nästan aldrig. När jag gråter så är det Riktigt illa, och nu gråter jag nästan hela tiden. Jag hade nog verkligen behövt en tid hos en riktig psykläkare eftersom något har förändrats så mycket att inte lamictal alls gör någon skillnad längre men jag klarar inte fler läkare. Något har förändrats i kroppen

Som redan skrivits så kan man bli fysiskt slut efter att ha haft mycket psykisk stress. Det är nog det som hänt dig.
Man kan bli som utbränd.
 
Fast det förklarar inte varför medicinen som har funkat på exakt samma sätt i säkert 7år helt plötsligt inte funkar längre
 
Fast det förklarar inte varför medicinen som har funkat på exakt samma sätt i säkert 7år helt plötsligt inte funkar längre

Jo, du mår väl sämre pga mkt påfrestningar psykiskt nu.
Säg att du brukar vara på -5. Nu kanske du är på minus 30. Och medicinen kan bara göra dig 5 bättre tex.
Det är inte alls konstigt att mediciner som förr varit tillräckligt inte funkar när man fått andra problem antingen fysiska eller att man har mkt psykiskt.
 
Då har jag ett alternativ att byta ut iallafall några mackor till :)

Jo, du mår väl sämre pga mkt påfrestningar psykiskt nu.
Säg att du brukar vara på -5. Nu kanske du är på minus 30. Och medicinen kan bara göra dig 5 bättre tex.
Det är inte alls konstigt att mediciner som förr varit tillräckligt inte funkar när man fått andra problem antingen fysiska eller att man har mkt psykiskt.
Det är inte bara att den inte funkar tillräckligt, utan den funkar helt och hållet annorlunda. Oavsett hur dåligt jag har mått innan så har den alltid funkat på samma sätt, även om effekten gått upp och ned, men det gör den inte längre
 
Sen kan kroppen förändras över tid. Det behöver inte vara konstigt alls.
Det är ju det jag tror har hänt, men frågan är vad. Och vad sjutton jag ska göra för att fixa det. Den medicinen har liksom varit min livlina, men nu funkar den inte längre och svängningarna nedåt har blivit extrema och farliga
 
Det är ju det jag tror har hänt, men frågan är vad. Och vad sjutton jag ska göra för att fixa det. Den medicinen har liksom varit min livlina, men nu funkar den inte längre och svängningarna nedåt har blivit extrema och farliga
Fast den verkade inte funka optimalt innan heller. Jag tror att du behöver träffa en läkare som kan sätta in dig på medicin som fungerar bättre.
 
Fast den verkade inte funka optimalt innan heller. Jag tror att du behöver träffa en läkare som kan sätta in dig på medicin som fungerar bättre.
Men vilken? Jag har redan provat hur många som helst. De har haft mitt fall uppe på sina läkarmöten och vet inte vad de ska prova näst. Och även om något alternativ kommer så vet jag inte om jag vågar prova
 
Men vilken? Jag har redan provat hur många som helst. De har haft mitt fall uppe på sina läkarmöten och vet inte vad de ska prova näst. Och även om något alternativ kommer så vet jag inte om jag vågar prova
Det finns väldigt, väldigt många mediciner och kombinationer att testa. Kan inte tro att man testat allt. Sen om du inte vill/törs. Då blir det svårt.
 
Det finns väldigt, väldigt många mediciner och kombinationer att testa. Kan inte tro att man testat allt. Sen om du inte vill/törs. Då blir det svårt.
Nej, allt är absolut inte testat. Men när läkarna inte vet vilken man bör testa ens så blir det svårt
 
Jag har kompisar som går på "fel" preparat mor vad diagnosen påstår borde funka, kan ju gälla dig också :) Sen brukar ju inte läkare vilja sätta in medicin om patienten inte upplevs som motiverad.
Jo, men frågan är fortfarande vad man bör prova. Lamictal är den enda någonsin som har funkat mot min depression, men nu funkar inte den längre. Det som har funkat bäst är lamictal + seroquel + stesolid (+ diverse olika för sömn). Och nu har jag ju ingen läkare att fråga längre. På sätt och vis vill jag träffa en ny läkare för att den kanske har nya idéer, samtidigt så klarar jag inte att träffa fler läkare efter allting som varit med järnbristen
 
Jo, men frågan är fortfarande vad man bör prova. Lamictal är den enda någonsin som har funkat mot min depression, men nu funkar inte den längre. Det som har funkat bäst är lamictal + seroquel + stesolid (+ diverse olika för sömn). Och nu har jag ju ingen läkare att fråga längre. På sätt och vis vill jag träffa en ny läkare för att den kanske har nya idéer, samtidigt så klarar jag inte att träffa fler läkare efter allting som varit med järnbristen
Det låter som du måste försöka träffa en ny läkare och förklara ditt desperata läge.
 
Det låter som du måste försöka träffa en ny läkare och förklara ditt desperata läge.
Jag vet, men jag klarar inte att börja om från noll igen. Jag träffade en läkare som var inriktad på problem som mina för flera år sedan som jag verkligen gillade men det gick aldrig att få någon ny tid trots att mamma ringde flera gånger. Meningen var ju att min nya samtalskontakt skulle hjälpa mig med läkarkontakter men nu är ju hon borta ur bilden
 
Jag vet, men jag klarar inte att börja om från noll igen. Jag träffade en läkare som var inriktad på problem som mina för flera år sedan som jag verkligen gillade men det gick aldrig att få någon ny tid trots att mamma ringde flera gånger. Meningen var ju att min nya samtalskontakt skulle hjälpa mig med läkarkontakter men nu är ju hon borta ur bilden
Kan du be någon boka en tid åt dig? Eller använda mina sidor och beskriva läget och be om en tid?
 
Kan du be någon boka en tid åt dig? Eller använda mina sidor och beskriva läget och be om en tid?
Mamma kan säkert försöka att boka en tid, men när jag mår som jag gör nu så tror jag inte att jag fixar att gå till fler läkare. Skulle dessutom gissa att det tar lång tid att ens få en tid och då hinner den lilla motivation jag kanske lyckas samla ihop försvinna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 897
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
12 088
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
312
Senast: warg
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp