Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, det är ju det det inte blir. Det blir bara värre och ju längre tiden går så förlorar jag ännu mer av mig själv. Det har gått för långt för att det ska gå att vända oavsett hjälp. Det ska vara om det finns någon mirakelmedicin som gör att jag mår så bra att jag vill kämpa, men det vill jag inte nu
Det finns människor som varit betydligt trasigare och längre ner än dig som fått hjälp att vända skutan. Det är verkligen inte lätt, det säger jag inte, men det går. Det finns massor av mediciner och kombinationer, någonting skulle kunna vara en mirakelmedicin just för dig, men då måste du ju testa och dessutom vara helt ärlig mot de läkare du träffar, annars blir det svårt för dem att hjälpa till.

försök att hitta något posetivt med dig. hur litet det ärn är. ta det och håll tag i det.
Jag vet att det finns positiva saker med mig, men det dåliga måendet överväger allting som finns i livet
Nej det går att vända, jag lovar det går att vända. vi på buke kan hjälpa dig.

Det finns människor som varit betydligt trasigare och längre ner än dig som fått hjälp att vända skutan. Det är verkligen inte lätt, det säger jag inte, men det går. Det finns massor av mediciner och kombinationer, någonting skulle kunna vara en mirakelmedicin just för dig, men då måste du ju testa och dessutom vara helt ärlig mot de läkare du träffar, annars blir det svårt för dem att hjälpa till.

Det finns motivationshöjande samtalstekniker, du kanske skulle börja där?
Jag kan inte komma på någon medicin som skulle kunna funka som jag inte redan har testat eller som läkarna säger nej till och då har jag letat massor. Jag fick iktorivil utskrivet för några år sedan men vågade aldrig börja med den och sedan har de inte velat skriva ut den igen.

Så länge jag inte vill göra något så kan jag inte må bättre och jag vet inget som skulle kunna få mig att vilja

Min tolkning är att du behöver hjälp för att ta dig dit eftersom du är sjuk.
Mamma kan säkert fixa en tid åt mig men jag klarar inte ett misslyckande till. Min förra läkare handplockade en ny samtalskontakt åt mig och det gick ändå åt skogen :(
Jag kan bara ge dig en önskan att du mår bättre snart. Hoppas verkligen att du gör det så snart som möjligt. Tills dess, kram.
Tack

Mamma kan säkert fixa en tid åt mig men jag klarar inte ett misslyckande till. Min förra läkare handplockade en ny samtalskontakt åt mig och det gick ändå åt skogen :(
Vad är ett misslyckande? Att inte svara på medicinen, eller vad? Att det inte blir rätt med en samtalskontakt är ju ingens fel, ibland funkar det bara inte hur utvald hen än är.

Vad är ett misslyckande? Att inte svara på medicinen, eller vad? Att det inte blir rätt med en samtalskontakt är ju ingens fel, ibland funkar det bara inte hur utvald hen än är.
Misslyckande med samtalskontakten. Jag klarar inte av nya människor så att öppna upp mig för någon ny samtalskontakt kommer att bli jättesvårt och om det inte funkar med den personen heller så kommer jag inte klara mer

Misslyckande med samtalskontakten. Jag klarar inte av nya människor så att öppna upp mig för någon ny samtalskontakt kommer att bli jättesvårt och om det inte funkar med den personen heller så kommer jag inte klara mer
Det en sak att det känns som du inte kommer klara mer, det är en otäck känsla, men det betyder inte att känslan är sann. Och om samtalskontakt känns helt omöjligt kolla om du åtminstone kan få hjälp med din medicinering.

Det en sak att det känns som du inte kommer klara mer, det är en otäck känsla, men det betyder inte att känslan är sann. Och om samtalskontakt känns helt omöjligt kolla om du åtminstone kan få hjälp med din medicinering.
För varje misslyckande klarar jag mindre än innan.
Hur menar du med hjälp med medicineringen? Har nästan precis börjat med voxra

Det gör jag, men jag tror inte att det beror på medicineringen utan på att jag har konstant ångest för att mitt liv är meningslöst
Jag tycket i många år att mitt liv var meningslöst, säkert 20-30 år. kommer inte ihåg längre. det är egentligen nu senaste året som jag tycker om mitt liv. men resan har varit svår och lång. Jag vet att någon som är så duktig som du är klarar av det långt bättre än vad jag klarar av det.

Jag tycket i många år att mitt liv var meningslöst, säkert 20-30 år. kommer inte ihåg längre. det är egentligen nu senaste året som jag tycker om mitt liv. men resan har varit svår och lång. Jag vet att någon som är så duktig som du är klarar av det långt bättre än vad jag klarar av det.
Jag är inte duktig och inte stark
Inte på grund av den, men för att den är otillräcklig eller tom fel för dig.
Det finns typ inget annat kvar att testa

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 148
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 457
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ponnytrav