Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har rätt feta insomningsproblem sedan många år, så jag var lite bekymrad. Men det har absolut inte blivit värre, snarare pyttelite bättre. Det gör rätt stor skillnad när man inte varit helt utmattad under dagen, och så har läkare förklarat det för mig med. Sedan har jag inte alls fått mer ångest (vilket man var bekymrad för innan) och är mindre irriterad än innan. Men... jag tar den ju som sagt mot MS-trötthet, och det är tröttheten som gjort mig mer lättretlig innan. Så mitt allmäntillstånd är faktiskt bättre, vilket i sig är en motivation till att äta bättre, för jag vill inte bli av med det första som fått mig att fungera lite mer normalt på flera år. :)
Låter ju lovande iallafall, även om jag ska få den för annorlunda problem än du. Fast för mig är det också mot trötthet i första hand. Jag hoppas verkligen att den kommer att funka mot ätandet också för nu pekar vågen uppåt varje dag och jag mår så fruktansvärt dåligt av att inte ha någon kontroll alls. Samtidigt kan jag inte ta bort medicinerna jag äter nu för då kraschar jag igen :cry:
 
Vad ni är gulliga :love: Jag har inte velat skriva efter tråden om psykiska sjukdomar och att man i princip blir sin sjukdom för jag har inte velat vara en sådan som bara sitter och gnäller.

Jag mådde riktigt dåligt ett tag och skar mig rätt rejält igen. Blev bortglömd av läkaren så det tog jättelång tid innan jag fick börja med elvanse. Nu har jag ätit den i en månad och vilken jäkla skillnad! Jag är piggare och har mycket mindre ångest, jag kan till och med vara glad och se fram emot saker igen :bump: Nackdelen är att jag fastnar i det jag gör och har svårt att slita mig loss och göra sådant jag inte känner för och jag har blivit mer impulsiv, men det är inga större problem. Matproblemen är så gott som helt bort och jag har tre kilo kvar till jag är nere i samma vikt som innan jag började hetsäta.

Så överlag; Jag mår bra! Och det känns så himla overkligt!
 
Vad ni är gulliga :love: Jag har inte velat skriva efter tråden om psykiska sjukdomar och att man i princip blir sin sjukdom för jag har inte velat vara en sådan som bara sitter och gnäller.

Jag mådde riktigt dåligt ett tag och skar mig rätt rejält igen. Blev bortglömd av läkaren så det tog jättelång tid innan jag fick börja med elvanse. Nu har jag ätit den i en månad och vilken jäkla skillnad! Jag är piggare och har mycket mindre ångest, jag kan till och med vara glad och se fram emot saker igen :bump: Nackdelen är att jag fastnar i det jag gör och har svårt att slita mig loss och göra sådant jag inte känner för och jag har blivit mer impulsiv, men det är inga större problem. Matproblemen är så gott som helt bort och jag har tre kilo kvar till jag är nere i samma vikt som innan jag började hetsäta.

Så överlag; Jag mår bra! Och det känns så himla overkligt!
:heart
 
Vad ni är gulliga :love: Jag har inte velat skriva efter tråden om psykiska sjukdomar och att man i princip blir sin sjukdom för jag har inte velat vara en sådan som bara sitter och gnäller.

Jag mådde riktigt dåligt ett tag och skar mig rätt rejält igen. Blev bortglömd av läkaren så det tog jättelång tid innan jag fick börja med elvanse. Nu har jag ätit den i en månad och vilken jäkla skillnad! Jag är piggare och har mycket mindre ångest, jag kan till och med vara glad och se fram emot saker igen :bump: Nackdelen är att jag fastnar i det jag gör och har svårt att slita mig loss och göra sådant jag inte känner för och jag har blivit mer impulsiv, men det är inga större problem. Matproblemen är så gott som helt bort och jag har tre kilo kvar till jag är nere i samma vikt som innan jag började hetsäta.

Så överlag; Jag mår bra! Och det känns så himla overkligt!

Härligt Lyan, jag har också undrat. Och det är alltid okej att prata eller gnälla om sin psykiska sjukdom. Problemet i vårt samhälle är inte att det pratas för mycket utan för lite om psykiska sjukdomar.
 
@Lyan
Jag har också tänkt på dig och undrat hur du har det. Vad härligt att du mår bättre!
För min del vore det bara trevligt om du skrev här. :heart
 
Tack alla :heartheart

Den tråden kändes lite som ett slag i ansiktet av de inläggen jag läste så jag ”vågade” inte skriva något för jag tycker att jag har gjort precis det som förkastades i tråden som trams, offerkofta och att fastna i sin psykiska sjukdom.

Jag blir rörd av att ni bryr er om mig och har undrat hur jag mår :love:

Det är så skönt att må som jag gör nu att ni anar inte! Jag vet att det inte kommer att hålla i sig så jag passar på att njuta av det så länge jag kan!
 
Tack alla :heartheart

Den tråden kändes lite som ett slag i ansiktet av de inläggen jag läste så jag ”vågade” inte skriva något för jag tycker att jag har gjort precis det som förkastades i tråden som trams, offerkofta och att fastna i sin psykiska sjukdom.

Jag blir rörd av att ni bryr er om mig och har undrat hur jag mår :love:

Det är så skönt att må som jag gör nu att ni anar inte! Jag vet att det inte kommer att hålla i sig så jag passar på att njuta av det så länge jag kan!

Sååå himla härligt att höra att du ser solen igen! Livet innehåller berg och dalbanor, jag tror inte vi ska sträva efter att hålla en jämn, grå linje - men hitta verktyg att hantera dalarna och försöka få dem så grunda som möjligt och bergen så höga och långsträckta det bara går.

Kom ihåg känslan för det är den du ska sträva efter när det känns motigt - du har verkligen kämpat för det här!
 
Tack alla :heartheart

Den tråden kändes lite som ett slag i ansiktet av de inläggen jag läste så jag ”vågade” inte skriva något för jag tycker att jag har gjort precis det som förkastades i tråden som trams, offerkofta och att fastna i sin psykiska sjukdom.

Jag blir rörd av att ni bryr er om mig och har undrat hur jag mår :love:

Det är så skönt att må som jag gör nu att ni anar inte! Jag vet att det inte kommer att hålla i sig så jag passar på att njuta av det så länge jag kan!

Så himla härligt att du mår bra och så rätt inställning att det bara är att njuta så länge det håller i sig. Du kämpar så hårt och är så värd att må bra
 
Tack :heartheart:heart

Just nu siktar jag på marsvins-SM 7-8 juli och jag ser så fram emot det! Jag är rädd att något kommer att gå helt fel eftersom jag ser fram emot det så mycket. Det är en lång resa och mycket som kan gå fel :nailbiting: Dessutom så ligger min vaktelhöna på ägg och de beräknas att kläckas precis den helgen, men jag hoppas att hon väntar tills jag kommer hem! Jag håller på att bygga nya marsvinshus som jag ska ha med mig till SM och det tar alldeles för mycket tid just nu, men jag vill ha dem klara så fort som möjligt så jag inte har något att stressa med nästa vecka. Då vill jag bara koncentrera mig på att få marsvinen i utställningsskick, packning och planering.

Jag har fått höja elvanse en gång redan (så nu är kapslarna chockrosa :love:) så troligen kommer jag att få fortsätta höja för att sedan sluta några veckor och sedan börja om osv. Läkaren tror också det. Men om jag vet att jag kommer att må bra igen så kan jag nog stå ut några veckor med ångest och depression
 
Tänk om de kunde hitta orsaken till att alla små ämnen i hjärnan inte alltid hoppar rätt. Jag tycker att den nya medicinem låter helt fantastisk för dig! Vad härligt att du har så bra känslor! Det är du :)
 
Vad ni är gulliga :love: Jag har inte velat skriva efter tråden om psykiska sjukdomar och att man i princip blir sin sjukdom för jag har inte velat vara en sådan som bara sitter och gnäller.

Jag mådde riktigt dåligt ett tag och skar mig rätt rejält igen. Blev bortglömd av läkaren så det tog jättelång tid innan jag fick börja med elvanse. Nu har jag ätit den i en månad och vilken jäkla skillnad! Jag är piggare och har mycket mindre ångest, jag kan till och med vara glad och se fram emot saker igen :bump: Nackdelen är att jag fastnar i det jag gör och har svårt att slita mig loss och göra sådant jag inte känner för och jag har blivit mer impulsiv, men det är inga större problem. Matproblemen är så gott som helt bort och jag har tre kilo kvar till jag är nere i samma vikt som innan jag började hetsäta.

Så överlag; Jag mår bra! Och det känns så himla overkligt!

Vad underbart att läsa! :heart
 
Tänk om de kunde hitta orsaken till att alla små ämnen i hjärnan inte alltid hoppar rätt. Jag tycker att den nya medicinem låter helt fantastisk för dig! Vad härligt att du har så bra känslor! Det är du :)
En vän hade hittat någon som gjorde DNA-tester eller liknande för att se vilka mediciner som kunde tänkas funka men det fanns inte i Sverige. Kommer dock inte ihåg några detaljer. Men gud vad skönt det hade varit att bara ta ett blodprov och sedan fått veta vilka mediciner som funkar! Och inte som jag fick göra med att hålla på att testa SSRI och SNRI i flera år trots att de inte gjorde någon nytta alls.

Ja, det är så skönt! Fast jag vet inte om detta är den riktiga mig. Den riktiga mig borde vara den som är helt utan mediciner tänker jag
 
En vän hade hittat någon som gjorde DNA-tester eller liknande för att se vilka mediciner som kunde tänkas funka men det fanns inte i Sverige. Kommer dock inte ihåg några detaljer. Men gud vad skönt det hade varit att bara ta ett blodprov och sedan fått veta vilka mediciner som funkar! Och inte som jag fick göra med att hålla på att testa SSRI och SNRI i flera år trots att de inte gjorde någon nytta alls.

Ja, det är så skönt! Fast jag vet inte om detta är den riktiga mig. Den riktiga mig borde vara den som är helt utan mediciner tänker jag
Jag tycker att du verkar precis så! Du har massor av idéer med marsvinen, deras bygge och marsvinshusen. Kreativitet och behov av att testa och fundera på lösningar.

Jag har inte sett det själv tidigare innan jag såg på mig själv från en annan vinkel. Det känns så naturligt med alla projekt och någonstans trodde jag nog att alla höll på så. Men det gör de inte! Men sitter jag och löser svåra uppgifter på jobbet behöver jag inte handarbeta. När jag upptäckte det insåg jag att det är ett behov jag har, min personlighet.

Nåja det blev ett rätt flummigt inlägg :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 602
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 723
Senast: Niyama
·
Hemmet Jag förstörde en kupol till min lampa när jag sparade Radar på den. Kan man köpa nya kupoler någonstans eller måste jag kassera hela lampan?
Svar
2
· Visningar
275
Senast: warg
·
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
26 27 28
Svar
552
· Visningar
38 875
Senast: Asko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp