Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har provat massor som inte funkat, fått nog lika många borträknade av läkarna för att de inte tror att de kommer att funka och fått avsluta andra för att jag inte klarar insättningen

Lamictal och seroquel har varit de som har funkat bäst (och ni ser ju hur bra de funkar :grin:) men nu funkar inte lamictal längre

Har du kontakt med psykiatrin eller vc?

Jag har följt din tråd länge i tystnad och önskar det fanns något som kunde hjälpa dig. När jag såg bilden från utställningen var min första tanke "wow vad fin hon är". Livet är så orättvist, så mycket tråkigheter som varit med dina djur på sistone. Ger dig en stor kram! Även om jag vet att det inte hjälper ett skit.

Har du provat alla som finns? Annars kan du omöjligt veta det. :)
Problemet är väl att @Lyan målat in sig i ett hörn, där världen o livet är slut/meningslöst. Hon har fått mer eller mindre bra/dålig vård/stöd/mediciner men inget fungerar i längden o nyss gick hennes favoritdoktor i pension.
Världen ligger i ruiner för henne o allt är bara svart. Jämför våra o hennes egen reaktion på bilden av henne, hon anser sig fet o vi ser en smal, hyfsat normalviktig ung kvinna. Kolla också dialogen mellan @Lyan o @Lovisaleonora på sidan 8.

Nej, jag har ingen kontakt med psykiatrin just nu. Meningen är väl att min nya samtalskontakt ska komma tillbaka någon gång men om det är nästa månad eller nästa år eller ens någonsin har jag ingen aning om

Problemet är väl att @Lyan målat in sig i ett hörn, där världen o livet är slut/meningslöst. Hon har fått mer eller mindre bra/dålig vård/stöd/mediciner men inget fungerar i längden o nyss gick hennes favoritdoktor i pension.
Världen ligger i ruiner för henne o allt är bara svart. Jämför våra o hennes egen reaktion på bilden av henne, hon anser sig fet o vi ser en smal, hyfsat normalviktig ung kvinna. Kolla också dialogen mellan @Lyan o @Lovisaleonora på sidan 8.
Ungefär så :cry:

Det förstår jag. Men på något vis måste ju Lyan börja reflektera kring hur hon kan må bättre. Ju mer man får höra motsatsen till det man själv matar sig med desto bättre. En vacker dag överväger det andra säger och Lyan själv börjar förändra sina tankar. Och IOM tar första steget mot att må bättre.
Det är en grej att inte orka söka vård.
Men jag tänker inte sitta och hålla med om att det inte finns vård som kan hjälpa så länge man inte faktiskt testat.det vore att göra TS en otjänst, att inte försöka vända hennes tankar.

Det förstår jag. Men på något vis måste ju Lyan börja reflektera kring hur hon kan må bättre. Ju mer man får höra motsatsen till det man själv matar sig med desto bättre. En vacker dag överväger det andra säger och Lyan själv börjar förändra sina tankar. Och IOM tar första steget mot att må bättre.
Det är en grej att inte orka söka vård.
Men jag tänker inte sitta och hålla med om att det inte finns vård som kan hjälpa så länge man inte faktiskt testat.det vore att göra TS en otjänst, att inte försöka vända hennes tankar.
Och när till och med läkarna inte ser någon lösning? Vad ska jag göra då?

Nej, jag har ingen kontakt med psykiatrin just nu. Meningen är väl att min nya samtalskontakt ska komma tillbaka någon gång men om det är nästa månad eller nästa år eller ens någonsin har jag ingen aning om
Låter som att det är dumt att vänta på att hon ska komma tillbaka. Du har ju rätt till vård oavsett om en specifik person är sjukskriven. Och du har säkert testat massa medicin och kanske olika terapier, men lovar att det finns mer. Klart det är kämpigt att ens försöka få hjälp - men det kommer vara värt det.

Psykläkarna i mitt landsting har haft mig uppe för diskussion för att försöka komma på vad de skullat göra

Och när till och med läkarna inte ser någon lösning? Vad ska jag göra då?

Jag tycker du ska be din mamma eller någon annan som mår bättre än dig att ta kontakt med vården och sen följa med dig dit.
Bara för att en del läkare inte klarar av att hjälpa dig betyder det inte att ingen kan hjälpa dig.
Men är du inställd på att det inte kommer gå så funkar ingen terapi eller medicin.

Kanske skulle jag klara att söka annan vård om någon sköter precis allting åt mig, men det finns ingen som kan göra det

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 146
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 318
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 455
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Panik vid dusch
  • Jobba som veterinär
  • Bästa solcreme

Hund, Katt, Andra Djur