Du kämpar så mycket du orkar, men det låter som att du behöver lägga mer kraft på att få hjälp med att hitta en fungrande behandling.Inte tillräckligt mycket uppenbarligen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Du kämpar så mycket du orkar, men det låter som att du behöver lägga mer kraft på att få hjälp med att hitta en fungrande behandling.Inte tillräckligt mycket uppenbarligen
Det finns ingen fungerande behandling
Problemet är väl att @Lyan målat in sig i ett hörn, där världen o livet är slut/meningslöst. Hon har fått mer eller mindre bra/dålig vård/stöd/mediciner men inget fungerar i längden o nyss gick hennes favoritdoktor i pension.Har du provat alla som finns? Annars kan du omöjligt veta det.![]()
Ungefär såProblemet är väl att @Lyan målat in sig i ett hörn, där världen o livet är slut/meningslöst. Hon har fått mer eller mindre bra/dålig vård/stöd/mediciner men inget fungerar i längden o nyss gick hennes favoritdoktor i pension.
Världen ligger i ruiner för henne o allt är bara svart. Jämför våra o hennes egen reaktion på bilden av henne, hon anser sig fet o vi ser en smal, hyfsat normalviktig ung kvinna. Kolla också dialogen mellan @Lyan o @Lovisaleonora på sidan 8.
Problemet är väl att @Lyan målat in sig i ett hörn, där världen o livet är slut/meningslöst. Hon har fått mer eller mindre bra/dålig vård/stöd/mediciner men inget fungerar i längden o nyss gick hennes favoritdoktor i pension.
Världen ligger i ruiner för henne o allt är bara svart. Jämför våra o hennes egen reaktion på bilden av henne, hon anser sig fet o vi ser en smal, hyfsat normalviktig ung kvinna. Kolla också dialogen mellan @Lyan o @Lovisaleonora på sidan 8.
Och när till och med läkarna inte ser någon lösning? Vad ska jag göra då?Det förstår jag. Men på något vis måste ju Lyan börja reflektera kring hur hon kan må bättre. Ju mer man får höra motsatsen till det man själv matar sig med desto bättre. En vacker dag överväger det andra säger och Lyan själv börjar förändra sina tankar. Och IOM tar första steget mot att må bättre.
Det är en grej att inte orka söka vård.
Men jag tänker inte sitta och hålla med om att det inte finns vård som kan hjälpa så länge man inte faktiskt testat.det vore att göra TS en otjänst, att inte försöka vända hennes tankar.
Låter som att det är dumt att vänta på att hon ska komma tillbaka. Du har ju rätt till vård oavsett om en specifik person är sjukskriven. Och du har säkert testat massa medicin och kanske olika terapier, men lovar att det finns mer. Klart det är kämpigt att ens försöka få hjälp - men det kommer vara värt det.Nej, jag har ingen kontakt med psykiatrin just nu. Meningen är väl att min nya samtalskontakt ska komma tillbaka någon gång men om det är nästa månad eller nästa år eller ens någonsin har jag ingen aning om
Byta läkare. Olika läkare har olika kunskaper och idéer.Och när till och med läkarna inte ser någon lösning? Vad ska jag göra då?
Be någon hjälpa dig. Din mamma, ett personlig ombud eller någon annan.Jag klarar inte att söka vård
Och när till och med läkarna inte ser någon lösning? Vad ska jag göra då?
Ja, och det är inget unikt, det görs även i det landsting där jag hör hemma och det behöver inte alls ha att göra med att patienten är hopplös att behandla.Psykläkarna i mitt landsting har haft mig uppe för diskussion för att försöka komma på vad de skullat göra
Vad menar du med "precis allt"?Kanske skulle jag klara att söka annan vård om någon sköter precis allting åt mig, men det finns ingen som kan göra det