Så de kommer alltid fram till med alla att inget de kan komma på är värt att testa då?Ja, och det är inget unikt, det görs även i det landsting där jag hör hemma och det behöver inte alls ha att göra med att patienten är hopplös att behandla.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så de kommer alltid fram till med alla att inget de kan komma på är värt att testa då?Ja, och det är inget unikt, det görs även i det landsting där jag hör hemma och det behöver inte alls ha att göra med att patienten är hopplös att behandla.
Du får efterlysa någon bukefalist i din hemtrakt.Kanske skulle jag klara att söka annan vård om någon sköter precis allting åt mig, men det finns ingen som kan göra det
Vet inte hur jag kan precisera merVad menar du med "precis allt"?
Ja, och det är inget unikt, det görs även i det landsting där jag hör hemma och det behöver inte alls ha att göra med att patienten är hopplös att behandla.
Det låter jättekonstigt att de skulle uteslutit allt. Om de kommit fram till det är frågan isf varför de kom fram till det. Spontant och lite elakt tänker jag att du kanske inte ansågs motiverad. Att vara motiverad anses generellt som viktigt.Så de kommer alltid fram till med alla att inget de kan komma på är värt att testa då?
Mamma har alltid massor att göra så jag vill inte störa henne mer.Jag tycker du ska be din mamma eller någon annan som mår bättre än dig att ta kontakt med vården och sen följa med dig dit.
Bara för att en del läkare inte klarar av att hjälpa dig betyder det inte att ingen kan hjälpa dig.
Men är du inställd på att det inte kommer gå så funkar ingen terapi eller medicin.
Man måste vara motiverad även för att ta medicin. Bl.a. För att ta den som man ska och vara ok med att vissa biverkningar kan man få leva med.Mamma har alltid massor att göra så jag vill inte störa henne mer.
Jo, om medicinen funkar så funkar den oavsett om man är övertygad om att den inte ska funka. Annars är det ju helt meningslöst att ta fram olika mediciner.
Terapi däremot funkar inte om man inte tror på det elle kämpar och jag kan inte kämpa
Vad jag har fått veta om de mötena så är det att det var på ett sådant de kom fram till att prova lamictal och det funkade. Flera år efter det när jag mådde mycket sämre igen så hade de möte där de kommit fram till att inte våga prova ECT eller litium. Jag var inte där så jag vet ju inte exakt vad som sagtDet låter jättekonstigt att de skulle uteslutit allt. Om de kommit fram till det är frågan isf varför de kom fram till det. Spontant och lite elakt tänker jag att du kanske inte ansågs motiverad. Att vara motiverad anses generellt som viktigt.
Jag tror fin mamma gärna vill att du kommer till henne om du behöver hjälp. Hon vill säkert att du ska få må bättre.Mamma har alltid massor att göra så jag vill inte störa henne mer.
Jo, om medicinen funkar så funkar den oavsett om man är övertygad om att den inte ska funka. Annars är det ju helt meningslöst att ta fram olika mediciner.
Terapi däremot funkar inte om man inte tror på det elle kämpar och jag kan inte kämpa
Fast det finns ju fler preparat och behandlingar än så.Vad jag har fått veta om de mötena så är det att det var på ett sådant de kom fram till att prova lamictal och det funkade. Flera år efter det när jag mådde mycket sämre igen så hade de möte där de kommit fram till att inte våga prova ECT eller litium. Jag var inte där så jag vet ju inte exakt vad som sagt
Funkar den så funkar den, funkar den inte så funkar den inte. Så har det iallafall varit på mig. När den funkar så går eventuella biverkningar att leva med så länge de inte gör livet lika illa som det skulle varit utan medicinenMan måste vara motiverad även för att ta medicin. Bl.a. För att ta den som man ska och vara ok med att vissa biverkningar kan man få leva med.
Jag vet inte. Hon har råkat försäga sig att hon får ont i magen när jag ringerJag tror fin mamma gärna vill att du kommer till henne om du behöver hjälp. Hon vill säkert att du ska få må bättre.
Läkare vill generellt sett att patienten ska vara motiverad att ta det preparat man får pga att chansen är betydligt högre att man fullföljer behandlingen än om patienten inte är motiverad.Funkar den så funkar den, funkar den inte så funkar den inte. Så har det iallafall varit på mig. När den funkar så går eventuella biverkningar att leva med så länge de inte gör livet lika illa som det skulle varit utan medicinen
Klart det finns, men jag har inte varit på mötena så jag vet inte exakt vad de har diskuterat. Jag tog upp de exempel jag kommer ihåg att min läkare nämntFast det finns ju fler preparat och behandlingar än så.
För att hon vill att du ska må bra. Och IOM bör hon ju vilja hjälpa dig att må bra.Jag vet inte. Hon har råkat försäga sig att hon får ont i magen när jag ringer
Mao så har de troligtvis inte sagt att det är kört med alla mediciner och behandlingar i hela världen. Sen verkade ju din läkare inte direkt skitbra så det kan vara värt att testa en ny.Klart det finns, men jag har inte varit på mötena så jag vet inte exakt vad de har diskuterat. Jag tog upp de exempel jag kommer ihåg att min läkare nämnt
Klart jag inte är motiverad att fortsätta med något som inte funkar (det är också direkt farligt). Om det funkar så funkar det och då är det ju lätt att fortsättaLäkare vill generellt sett att patienten ska vara motiverad att ta det preparat man får pga att chansen är betydligt högre att man fullföljer behandlingen än om patienten inte är motiverad.
Men då måste du ju först vara motiverad nog att ta dig till läkare och testa sånt som du inte vet om det kommer funka eller ej. Det ÄR jobbigt, men låter ju absolut nödvändigt.Klart jag inte är motiverad att fortsätta med något som inte funkar (det är också direkt farligt). Om det funkar så funkar det och då är det ju lätt att fortsätta
Klart de inte har, många behandlingar finns ju inte ens i Sverige. Det jag vill mena på är att de har haft mig uppe på sina möten flera gånger. Jag är alltså inte bara runtskickad bland okunniga allmänläkare på vårdcentralen. Det verkar som att du inte tror på mig när jag säger att jag är svårmedicinerad. Hade jag inte varit det så hade inte ens tråden existerat!Mao så har de troligtvis inte sagt att det är kört med alla mediciner och behandlingar i hela världen. Sen verkade ju din läkare inte direkt skitbra så det kan vara värt att testa en ny.
Men jag klarar ju inte det!Men då måste du ju först vara motiverad nog att ta dig till läkare och testa sånt som du inte vet om det kommer funka eller ej. Det ÄR jobbigt, men låter ju absolut nödvändigt.