Lyans nya tråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mängder med grattis till placeringarna....så fina dina marsvin är :love: Roligt att du fick agera modell och vad snyggt linnet är :love::love: Hoppas du hade en bra dag och njöt lite av att vara bland folk. Ibland är det skönt att få släppa vardagen och bara göra något en tycker mycket om....ta hand om dig idag :)

Har fått höra flera gånger nu att jag är så trött och har ångest för att jag inte gör något. Jag blir jätteledsen av att få det tjatat på mig för det stämmer inte. Jag önskar hur mycket som helst att jag hade orkat att göra saker!!! Och att slippa den där jävla ångesten som sliter mig i stycken! Ibland känns det som att de är avundsjuka över att jag går hemma när de måste jobba. I så fall så byter jag gärna!

Jag har iallafall "lekt" lite med håret. Var så nöjd med det till jag kom till killen och han sa att hårfärg kan skada kroppen. I vanliga fall blir jag oftast glad av att träffa honom men idag kändes det inte så bra :(

Jag gillar mitt hår iallafall! Fast jag känner inte längre igen mig om jag råkar se mig i spegeln :crazy:
19702371_1496256520437585_5746656757008887392_n.jpg

19657457_1496247437105160_9222695233946009275_n.jpg

Häftigt hår! Jag gillar det :)
Och du, tänk inte på det killen sa, så himla illa är det inte att färga sitt hår.
Tack! Jag gillar det också :-D Fast det kommer nog att ta ett tag att vänja mig.
Han menar egentligen bara väl och vill inte att jag ska må dåligt. Han hade hört någonstans att hårfärg kunde skada kroppen så man mådde psykiskt dåligt. Men jag hade helst velat att han bara låter mig vara för även om han menar väl med färgen, att tjata om nyttig mat och motion och liknande så gör det att jag känner mig dålig som inte klarar att leva upp till hans "krav"

Jag har pratat med en kille över nätet ett tag. Från början (och nu också) så var tanken bara att snacka lite med någon som var trevlig. Det visade sig att vi har väldigt mycket gemensamt och mot bättre vetande har jag gått med på att träffas imorgon. Jag vet att jag verkligen, Verkligen inte borde ha något förhållande men jag kan ändå inte låta bli att sakna känslan av att vara kär. Samtidigt vet jag att en kär Lyan mår fruktansvärt dåligt av att inte kunna hantera allt som händer och alla känslor. Jag har ju dessutom fortfarande en typ av "förhållande" med killen jag har berättat om tidigare. Hade det inte varit för att han nästan aldrig orkar träffas så hade jag varit väldigt nöjd med det vi har, men som det ser ut nu så träffas vi väldigt sällan och i princip alltid på mitt förslag.
Jag VET att det är dumt att träffa den här nya killen, men jag försöker intala mig att jag ska kunna hålla allt på kompisnivå...

Jag anser att en partner ska höja ens bra sidor och minska ens dåliga (typ). Jag vill alltid ha känslan av att båda mår bättre ihop än tidigare, att man lär sig något om sig själv och varandra. För även om relationen tar slut så hamnar man på plus. Galet flummigt men jag hoppas det är förståeligt.

Mår du bra av den nya killen so go for it!

Jag anser att en partner ska höja ens bra sidor och minska ens dåliga (typ). Jag vill alltid ha känslan av att båda mår bättre ihop än tidigare, att man lär sig något om sig själv och varandra. För även om relationen tar slut så hamnar man på plus. Galet flummigt men jag hoppas det är förståeligt.

Mår du bra av den nya killen so go for it!
Om en relation tar slut för mig tar jag överdos för att jag vill dö. Det kommer att hända till 100% så därför är det direkt farligt för mig att vara i en relation. Jag har också så dåliga erfarenheter att jag kommer aldrig att kunna lita på någon igen. Jag kan nog aldrig hamna på plus när det gäller en relation så därför är det ganska korkat att träffa den här killen. Jag känner mig också elak mot min killvän för att jag funderar över allt detta eftersom vi har ett "förhållande". Jag kommer dock aldrig att inleda något nytt utan att prata med honom först och jag vill verkligen bara ha den här nya killen som vän, men det är så himla mycket vi är lika med

Om en relation tar slut för mig tar jag överdos för att jag vill dö. Det kommer att hända till 100% så därför är det direkt farligt för mig att vara i en relation. Jag har också så dåliga erfarenheter att jag kommer aldrig att kunna lita på någon igen. Jag kan nog aldrig hamna på plus när det gäller en relation så därför är det ganska korkat att träffa den här killen. Jag känner mig också elak mot min killvän för att jag funderar över allt detta eftersom vi har ett "förhållande". Jag kommer dock aldrig att inleda något nytt utan att prata med honom först och jag vill verkligen bara ha den här nya killen som vän, men det är så himla mycket vi är lika med

Det behöver inte bli så (alltså de negativa sakerna du säger kommer hända). Du kan styra ditt tankesätt och bestämma dig för att agera annorlunda dennå gång. Ja det är skitsvårt att ändra på sig, men du kan välja att försöka, du kan lära dig att tänka och göra på ett annat sätt.

Jag vet inte om det heter så på svenska, men har du hört om en självuppfyllande profetia? Dvs. att om man säger en sak väldigt bestämt, och gärna upprepar den flera gånger om, så går det i uppfyllelse. Dina fyra första meningar i citatet ovan verkar lite som sådana. Genom att tänka på det sättet övertyger du din hjärna om att det är sanningar som inte går att ändra. Men inget är svart/vitt eller "skrivit i sten", allting kan ändras.
Jag vet att du pratar av erfarenhet och att du är övertygad om att det är så, men om du tänker efter så kanske det finns saker du kan göra förr att undvika att det samma händer en gång till?

Förlåt om det blev lite svamligt, försöker jobba samtidigt som jag skriver lite emellanåt. Vill mest ge dig lite hopp om att allt inte behöver vara svartmålat. :)

I övrigt så tyckte jag @Waikiki sa det på ett mkt bra sätt, en partner bör vara någon som lyfter ens bra sidor och minskar de dåliga. Så jag tycker absolut du ska träffa denna kille och känna efter om han är en sådan. :) Men kan nog vara en bra idè att hålla det på kompisnivå till en början. Lycka till med träffen!

:love: Håret blev superhäftigt! Ja, en hel del hårfärger är säkert inte så nyttiga (själva vätskan), men det är nog ingen större fara när de väl är i håret. Det är så kort tid totalt som du evt. Utsätter huden och luftrören för hårfärgen att det knappast spelar någon roll.

Så starkt av dig att du visar dig i linne utan "armstrutarna". Så bra!

Kul att det gick bra på utställningen och att du fått kontakt med en ny person som verkar trevlig. :)

Det behöver inte bli så (alltså de negativa sakerna du säger kommer hända). Du kan styra ditt tankesätt och bestämma dig för att agera annorlunda dennå gång. Ja det är skitsvårt att ändra på sig, men du kan välja att försöka, du kan lära dig att tänka och göra på ett annat sätt.

Jag vet inte om det heter så på svenska, men har du hört om en självuppfyllande profetia? Dvs. att om man säger en sak väldigt bestämt, och gärna upprepar den flera gånger om, så går det i uppfyllelse. Dina fyra första meningar i citatet ovan verkar lite som sådana. Genom att tänka på det sättet övertyger du din hjärna om att det är sanningar som inte går att ändra. Men inget är svart/vitt eller "skrivit i sten", allting kan ändras.
Jag vet att du pratar av erfarenhet och att du är övertygad om att det är så, men om du tänker efter så kanske det finns saker du kan göra förr att undvika att det samma händer en gång till?

Förlåt om det blev lite svamligt, försöker jobba samtidigt som jag skriver lite emellanåt. Vill mest ge dig lite hopp om att allt inte behöver vara svartmålat. :)

I övrigt så tyckte jag @Waikiki sa det på ett mkt bra sätt, en partner bör vara någon som lyfter ens bra sidor och minskar de dåliga. Så jag tycker absolut du ska träffa denna kille och känna efter om han är en sådan. :) Men kan nog vara en bra idè att hålla det på kompisnivå till en början. Lycka till med träffen!
Jag förstår precis hur både du och @Waikiki menar. Problemet är att jag kan påverka mig själv och mina egna tankar och handlingar. Jag kan aldrig veta vad en annan människa känner och tänker för även om någon säger en sak så kan den känna precis tvärtom inom sig.

Han kom vid 15.30 och åkte vid 22 :eek: Han hade stannat längre om inte jag varit så trött att det snurrade i huvudet. Ska gå och lägga mig så fort jag skrivit här och matat hundarna. Vi har haft jättetrevligt! Pratat och skrattat massor och är väldigt lika på (läskigt) många sätt. Varit ute långrunda med hundarna, tittat på youtubeklipp, babblat bort en halv film osv.

:love: Håret blev superhäftigt! Ja, en hel del hårfärger är säkert inte så nyttiga (själva vätskan), men det är nog ingen större fara när de väl är i håret. Det är så kort tid totalt som du evt. Utsätter huden och luftrören för hårfärgen att det knappast spelar någon roll.

Så starkt av dig att du visar dig i linne utan "armstrutarna". Så bra!

Kul att det gick bra på utställningen och att du fått kontakt med en ny person som verkar trevlig. :)
Tack :laugh: Jag älskar håret! Jag får inte lika många komplimanger som för det lila, men det gör inget. Jag ska köpa flera toningar och göra regnbågshår nästa gång :idea:
Han menade att det räcker med den tiden det sitter i håret och att det även påverkar efteråt eftersom färgen inte sitter helt fast i håret. Jag kan förstå hur han menar för om jag använder någon svampsalva så går det genom huden och slår ut mina mediciner. Men mitt hår är en så stor del av den jag är att jag tänker inte testa att inte färga. Färgerna jag använder är dessutom nästan bara inpackning eller veganska toningar så det känns som att de borde vara milda.

Jag går faktiskt mer och mer utan! Iallafall där jag inte riskerar att möta folk, men på foton så bryr jag mig inte så mycket längre. Dock visar jag aldrig de värsta i närbild.

Ja, utställningen var rolig :laugh: funderar över hur jag ska kunna lösa resan så jag kan åka på nästa som är utanför Örebro.

Det är både kul och nervöst att ha träffat honom. Jag tyckte alldeles för mycket om honom och är rädd för att allt ska sluta i katastrof som det brukar

Det är skönt att vikten är på väg nedåt. Kan se mig i spegeln och börja känna mig nöjd nu :-D Gissar att jag har gått ned snart 2kg av de fem jag vill gå ned. Men det är jobbigt att inte ha någon vidare aptit för jag blir hungrig men vill inte ha något att äta så antingen mår jag kymigt för att jag är hungrig eller så mår jag kymigt för att jag får tvinga mig att äta

Vikten bara rasar av. Det börjar kännas negativt nu. Jag är skitnöjd med hur jag ser ut och vill inte gå ned mer nu för jag är rädd att det kommer att resultera i full blown ätstörning. Som tur väl har det blivit mycket hämtmat så jag iallafall får något i mig för det är inte mycket jag får i mig annars. Inte ens godis eller läsk funkar :crazy: Förutom det funkar abilify mycket bättre än förväntat.

Imorgon ska jag träffa den nya killen för tredje gången. Jag tog äntligen mod till mig och pratade med mitt "ex" och han tyckte att det var okej sa han. Han vill fortfarande vara vänner men inte mer vilket jag har känt på mig rätt länge eftersom han aldrig har tagit initiativ till att hitta på något. Men jag ville ändå prata med honom innan jag gör något med den nya. Jag är sjukt nervös och rädd för vad det kommer att leda till. Det bästa hade nog varit att bara vara vänner men det kommer inte funka för vi dras för mycket till varandra.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag kan upplevas som smart. Jag läser mycket, har en akademisk utbildning och är bra på mitt jobb. Men jag har också läst... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 244
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 148
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Soapbubble
·
Kropp & Själ Inspirerad av tråden om att det blivit tråkigare (och lite orolig att jag skapat en sådan här tråd förr) tänkte jag att det kunde vara... 2
Svar
35
· Visningar
1 458
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Septisk artrit
  • WE-tråden