Bukefalos 28 år!

Lycklig utgång trots tidig blödning?

M

MajBarn

Hej. Jag är gravid i v 5 och fick ikväll blod på pappret. Det är färskt klart rött blod, inga smärtor ännu.

Är det nån här som haft det och det ändå har gått bra?
Det rinner inte och har inte kommit nåt än på trosskyddet, men varje gång jag torkar är det på pappret.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag hade småblödningar från och till fram tom vecka 14-15 om jag inte minns tokigt.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag hade en blödning i vecka 9, tror jag det var. Såpass mycket att det blödde genom jeansen på 10 minuter (hände naturligtvis inne på en affär).
Efter det kom det någon/några droppar till under ett dygns tid, sen inget mer. Och bebisen gick det fint med, hon är 9 månader nu.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Är vanligt att man små-blöder tidigt i grav....Vet många många som gjort det och det har gått bra. Även jag fick lite rosa-rött på papperet ngra gnger i vecka 5-6-7 om jag inte minns helt galet...... Lillan är 6 veckor nu :)
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

och ni andra, tack för era svar! Lite lugnande känns det att läsa även om jag fortfarande är orolig, så klart :)

Samdra78: ad läskigt att blöda så mycket! Ni andra: Hur mycket blödde ni?
Var det så fäskt blod som jag har?

Borde jag ringa någon? BM, kvinnokliniken? Jag skulle helst vilja göra ett VUL , kan de neka en det när man blöder?
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag gjorde flertalet VUL eftersom jag blödde upprepade ggr. Första gjorde jag på gynakuten.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Om jag ringer in imorgon och jag får komma hyfsat fort, kommer de kunna se nånting nu, hjärtat slår väl inte redan? Eller det kanske syns om det är aktivitet ändån? Eller kommer de bara kunna se att jag har varit gravid men inte om det lever fortfarande?
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Kompisen råkade ut för samma sak, men med betydligt mer blödning, hon var säker på att hon hade fått ett missfall och åkte mest in för att kolla så att allt var okej med sin egen kropp, men där pickade ett litet hjärta som idag är 7 år gamal. :D

Jag läste att det tydligen är mycket mer vanligt än man tror att man blir gravid med två äggs tvillingar, men att en försvinner tidigt i en blödning.
Så ring i morgon du och kolla vad de säger!
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag blodde 4 ggr under min tvillinggraviditet, forsta gangen i v.6 och da syntes det tydligt 2 pickande hjartan pa vul. Sista gangen var i v. 14. Men det gick bra (barnen ar idag snart 4 ar).
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Samdra78: ad läskigt att blöda så mycket!

Ja, det var inte alls kul... Till på köpet ringde jag kvinnokliniken dagen därpå, men blev nekad att komma in "för är det ett missfall kan vi ju ändå inte göra nåt" utan fick vackert avvakta. Som tur var lyckades min barnmorska ordna så jag fick komma in på VUL en vecka senare, men det var ingen rolig vecka precis.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag störtblödde i v 5 och i v 16. Det bara rann och rann längs benen. Men sonen fyller 3 nästa gång! Jag fick göra VUL. Ingen kunde förklara varför. Nu är jag gravid med tvillingar, men har inte blött en enda gång. Märkligt.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

När man är gravid är slemhinnorna känsligare än vanligt och man blöder lättare. Har du haft sex t.ex. kan det lätt bli en liten blödning från just slemhinnorna!
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Ja så hade jag med andra barnet. Det blev rosa på pappret ett tag efter om vi haft sex. Sen fick vi sluta helt med sånt för jag hade otroligt sköra slemhinnor och så hade jag tills jag slutade amma när dottern var ett år. Med sonen var allt som vanligt. Mysko att det kan vara så olika.
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Alla:
tack för era svar.

Jag blöder fortfarande, som en normal mens ungefär :cry: Är lite öm när jag trycker på magen annars bara en molande känsla.

Ringde in och fick en tid på tisdag morgon för VUL, men jag är inte särskilt hoppfull.:(

Vi har inte haft sex sen jag plussade så jag kan tyärr inte skylla på det
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag sitter här med en busig 1åring och jag blödde lite då och då fram till v 18 kanske...lite läskigt men det gick bra i alla fall:)
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag blödde mycket med start tidigt i grav. och det höll i sig i några månader. Fick göra flera vul för att se så ungen mådde bra, ingen kunde dock förklara blödningarna.

Tillägg: ungen kallas nu Leo och mår finfint :D
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

alla: hur mycket blödde ni?
 
Sv: Lycklig utgång trots tidig blödning?

Jag fick en störtblödning i v.7. Den rann kraftigt under några sekunder och sen inget mer. Trodde det var mf. Ringde till kvinnokliniken men fick inte komma in på koll utan de ville att jag skulle vänta 5 veckor och därefter göra nytt gravtest. Jag var ju säker på att det var mf så jag tänkte inte mer på det. När jag var i v. 14 så sökte jag till en privat klinik för jag ville kolla upp min förmåga att få fler barn samt varför jag fick en sån blödning. Fick en riktig chock av glädje när det visade sig att jag var gravid!!!
Tyckte det var konstigt att jag inte fick komma in på koll på en gång. Det hade ju besparat mig en massa oro samt att jag hade sluppit betala dyrt till den privata kliniken.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har sen tonåren svettats mycket på nätterna. Det började i samband med att jag sattes in på Cipramil när jag var ca 13. Sen avtog...
2
Svar
35
· Visningar
1 499
Senast: Linn-Nora
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
10 633
Senast: liiinnea
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 964
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 675

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp