Bukefalos 28 år!

Mäklaren släppte ut hundvalparna!

Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

Snarare tvärtom, ingen har någonsin öppnat ytterdörren på efter bevåg när jag bott i stan, däremot verkar det vara vanligt på landet.

I en tråd på Senior för ett tag sedan så framkom det att det är rätt vanligt på landet, ja.

Självklart finns inget att anmäla mäklaren för, varken till polisen eller till Fastighetsmäklarinspektionen. Han var klantig men det är inte förbjudet.

Det enda viktiga för mig skulle vara att hundarna kom hem igen.
 
Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

Brukar folk öppna dörren hos er utan att ringa på?!?!
Skulle folk göra det hemma hos mig hade jag blivit vansinnig.
Så gör man väl inte? Speciellt inte om man har en affärsmässig relation. Familjen/vänner kan jag kanske förstå men absolut inte andra!

Jag anser INTE att det är okej.
Skulle aldrig falla mig in att bara öppna dörren, hos någon!
Men eftersom jag har djur som jag inte vill ha på vift så tar jag heller inga risker. Här är det alltid låst dörr.

Som sagt, på landet är det vanligt att folk inte ens har en ringklocka. Man knackar på, men många gånger hör inte husfolket. Då sticker man in huvudet och hojtar "hallå". Tycker inte att det är speciellt konstigt. Så får vi göra med våra grannar hela tiden. Om den här mäklaren knackade först eller inte förtäljer inte historien. Hur som helst är det absolut inte brottsligt, oavsett om det må vara ohyfsat.
 
Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

Men andra som bor på landet berättar ju att det gör det. T ex, som jag skrev, i en tråd på Senior för ett tag sedan. Alldeles oavsett hur du har det. Och hos TS förekom det uppenbarligen så det är väl inte så relevant hur det går till i huset där du bor?
 
Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

KL
Jag tycker att det är i allra högsta grad ohyfsat att bara slita upp en dörr men man får väl tyvärr räkna med att folk kan vara såna utan att se det som oartigt... Själv har jag hundar som vaktar rätt bra så jag låser dörren för att undvika att nån sliter upp den, ropar hallå och sen skiter ner sig ;-)
 
Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

Inte riktigt samma men liknande angaende folks (o)hyfs "bara for att man bor pa landet".

Hela familjen satt och at frukost en morgon nar hunden helt plotsligt gar bonkers. I tradgarden gar ett medelaldres par och plockar applen. Pa fragan vad de holl pa med kom "Vi trodde inte det var nagon hemma."
Tydligen ar det ok att knalla runt I nagons tradgard och dessutom plocka applen om denne inte ar hemma.

Likadant dar vi bor nu. Vi har en mindre inhagnad pa baksidan da var hund tycker det ar passande att skalla ut manniskor han inte kanner. Han basta polare kom forbid sa jag slappte ut de tva I inhagnaden sa de kunde leka en stund. Fem minuter senare satt jag I telefon nar hundarna kommer farandes utanfor fonstret. Nar jag sprang ut for att fa tag pa dem / lista ut hur de tog sig ut stod en av gubbarna pa garden och flinade. "Jag trodde de ville springa en svang."
Nar jag (igen) forklarade att var hund inte far vara los ute utan barnvakt och att han kunde stoppa tillbaka hundarna igen bestamde han sig for att ga darifran. Resultatet blev att jag fick forsoka fa fatt pa tva uppspelta hundar (+ gubben egna som han inte gjorde nagra ansatser att fa tag pa).

Sa tydligen far man lov att bade ga in hos (frammat folk I farstun med "men XX bode ju har innan"), ta for sig I tradgarden och slappa ut hundar som man behagar. Tack och lov ar det ingen som sjalvmant gar in I huset sedan vi skaffade denna hunden.

Ber om ursakt for stavfel, min dator vill auto correcta allt till engelska.
 
Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

Fast jag svarade på hellas inlägg där hon skrev att så är det på landet. Villet det inte alls behöver vara.
 
Sv: Mäklaren släppte ut hundvalparna!

<snip> Om det var klantigt av mäklaren eller inte är svårt att uttala sig om utan att veta något mer.

De flesta hundar sticker ju inte bara för att någon öppnar dörren. Ut på trappen för att hälsa kanske,<snip>
<snip>

Om du har en ras som ar "willing to please" ar det kanske enkelt att fa fyra (4) 6 manaders valpar att inte springa (till skogs eller ut pa vagen) om de blir utslappta tillsammans. Vissa raser ar dock inte lika latta att uppfostra som andra. Jag har en kompis med 2 "sight hounds" som ar jatte val uppfostrade ... innomhus ... de ar betydligt aldre men hon kan definitivt inte slappa dem bada samtidigt. En och en ar en helt annan sak.

Brukar folk öppna dörren hos er utan att ringa på?!?!
Skulle folk göra det hemma hos mig hade jag blivit vansinnig.
Så gör man väl inte? Speciellt inte om man har en affärsmässig relation. Familjen/vänner kan jag kanske förstå men absolut inte andra!
<snip>.

Exact. Familj eller vanner ar en sak, men en maklare?

Men andra som bor på landet berättar ju att det gör det. T ex, som jag skrev, i en tråd på Senior för ett tag sedan. Alldeles oavsett hur du har det. Och hos TS förekom det uppenbarligen så det är väl inte så relevant hur det går till i huset där du bor?

Hur vet vi att det ar ar vanligt att det forekommer hos TS? Om det hade varit normen hade val anda TS och TS foraldrar sett till att hundarna inte kunde springa ut nar det hander?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi När jag flyttade för tre år sen råkade det slumpa sig så att samma stora mäklarfirma sålde både min lägenhet och den jag köpte. Nu...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 052
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! För två år sedan flyttade jag ifrån Stockholm till en mindre hästgård utanför uppsala för att uppfylla min dröm om att skaffa egen...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 418
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 448
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Ska försöka fatta mig kort, vi är en normal familj med jobb och 3 barn. 1 pojke på 15 med Autism och drag av ADD. Förmodligen någon form...
20 21 22
Svar
427
· Visningar
59 951
Senast: lundsbo
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp