Mäktiga fartyg på Discovery (djurtransport)

Rosett

Trådstartare
Är på Discovery just nu, handlar om ett fartyg som fraktar boskap. Det tar 16 000 kor. Undrar om man får se hur djuren har det, egentligen...
 
Sv: Mäktiga fartyg på Discovery (djurtransport)

Vill minnas att en klasskamrat skrev exjobb om det där, och det var inte så himla lattjo för djuren...
 
Sv: Mäktiga fartyg på Discovery (djurtransport)

Det såg rätt okej ut (iofs visar de väl inte de dåliga sakerna som händer) förutom att de är instängda på fartyget i +4 dygn och det blev rätt mkt skit men det var 4 "cowboys" som tittade till dem och strödde ut spån där det behövdes. De hade mat (pellets) och vatten och fartyget har ett ventilationssystem som byter all luft varje minut. Lastningen tog ca 2 dygn om jag inte minns fel.
En ko åt dåligt och flyttades till en annan box och fick antibiotika. En annan ko avlivades och dumpades till hajarna.
De sa att fartyget är eftertraktat för att de flesta djur går upp i vikt under resan.

Fartyget http://www.youtube.com/watch?v=G9oV5Ns9Z0Y
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok ...som jag hade mellan 2006 och 2022 och har beviljat fram till juni 2024 som det är just nu... Idag var det bistert. En av låsgubbarna...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: IngelaH
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
5 577
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 997
Senast: Mabuse
·
Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 477
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp