M

Moej

Nu vet jag inte om den här tråden ska vara på gnägg, tävling, ridning eller på dressyr, men jag testar här.

Om en tjej som ridit min häst ganska mycket, ungefär en gång varannan vecka under ett år, men nästan bara ridit ut, ska tävla min häst om fyra veckor, hur mycket bör hon rida hästen under de veckorna?
Det är något så enkelt som märke två som hon ska tävla i :D

Ska hon endast träna programmet, eller ska vi dela upp det i små delar?

Det finns ingen riktig ridbana att träna på här. Endast en parkering :crazy: Någon som har tips på bra övningar att göra i skogen som kan "hjälpa till" på tävlingen?
 
Sv: Märke 2

Då märke 2 inte (vad jag minns iaf. Måååånga år sedan jag tog det märket) kräver atthästen går i form så är det viktiga att hon kan göra bra vägar och ordentliga fattningar/avskatingar. Så rid programmet är det jag skulle rekommendera!
 

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 578
Senast: iNHALE
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 924
Senast: Lobelia
·
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
917
Senast: Miingla
·
Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
917
Senast: linlar1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp