Bukefalos 28 år!

Märkes bryderi

palle

Trådstartare
Jag satt och putsade på ponnyns lädersenskydd. Dom fick jag väl begagnade för snart 5 år sedan, men NU komdet fram ett otydligt "märke" på utsidan.
Det är en häst som hoppar över någor som mest liknar några fyrkanter. Tror att det har stått något också, men det kan jag inte se.
Därför tar jag hjälp av Bukes Ungdomliga Märkes-kunniga.
Vad är det för "fina" märkes senskydd jag har?
 
Hmm.. Låter som Herve Godignon. Deras märke är en häst som hoppar åt vänter över några kuber, tittar man riktigt noga ska det så HG i en av kuberna..
 
Tack så mycket för era svar.
Att jag inte sett något tidigare beror nog mest på att jag bara tar svampen och drar över skyden efter varje ridtur. Men nu så satt jag ner på stallådan och tittade på hästarna samtidigt som busade i hagen och när jag sen tittade ner på vad jag gjorde så såg jag att skydden hade någon form av märke.
Jag ska lnog ta hem dom och titta extra noga om jag ser några bokstäver, men annars så tycker jag att era beskrivningar av märket stämmer med vad kunde se.
Tackar så mycket.
Än en gång har jag fått hjälp av er på Buke.
 
Tack så mycket för era svar.
Att jag inte sett något tidigare beror nog mest på att jag bara tar svampen och drar över skyden efter varje ridtur. Men nu så satt jag ner på stallådan och tittade på hästarna samtidigt som busade i hagen och när jag sen tittade ner på vad jag gjorde så såg jag att skydden hade någon form av märke.
Jag ska nog ta hem dom och titta extra noga om jag ser några bokstäver, men annars så tycker jag att era beskrivningar av märket stämmer med vad jag kunde se.
Tackar så mycket.
Än en gång har jag fått hjälp av er på Buke. :bow: :bow: :bow:
 
Det är HG skydd!!
Nu har jag hittat ett H på det ena senskyddet och ett G på det ena kotskyddet.
Tackar en en gång, hade aldrig annars fått veta märket.
Jag fick med dom vid ett hästköp. Och när jag sen sålde hästen fick köparen med dom( det var en kompis). När hon fick nya sände hon dom tillbaka. Jag gav dom till stalltjejen, men efter drygt 2 år ville hon inte ha dom mer. Då var dom riktigt fula och trasiga, men då jag köpt ponny under tiden putsade och lagade jag upp dom.
Och dom passar ponnyn jättebra.
Så kvalite lönar sej. Även om dom ser ut som skrutt och är överkomna begagnade.
 
"Så kvalite lönar sej. Även om dom ser ut som skrutt och är överkomna begagnade".

Visst gör det, kul att du ändrat åsikt, nu antar jag att du även insett vilken kategori Kingston sadlarna tillhör.....
 
Jag fick härom vecka faktiskt SE ett sådant skräck exempel som alla talar om, Men den var minst 15 år gammal och har legat slängd på en höskulle, under höet.
Vor det inte för att den var märkt Kingston, så hade vi aldrig gissat på det märket. Eftersom den inte har det minsta likhet med dom övriga Kingston sadlar vi har i stallet. Våra är fortfarande mjuk stoppade i sitsen med bra läder i övriga delar. Ingen knölig stoppning i bossorna m.m. Så jag hävdar fortfarande att det är en bra sadel. Lika så hävdar jag fortfarande att Stübben och Hubertus är dåliga sadlar. Plus att jag sätter ett stort frågetecken för Zaldi.
Att betala så mycket som dessa sadlar kostar, både som nya och begagnade, och sen få en åkomma som det t.o.m. finns ett inofficiellt namn på, Stübben-ryggar, det är rent ut sagt för :devil:t...
Och ändrat några åsikter har jag aldrig gjort.
, jag rider fortfarande i Wintec Sport eller min 35+ år gamla Passier hopp special. Jag använder mina gamla träns då nya är så små i storlekarna. Det mesta jag har i utrustning är från 70 och 80 talet. Nja, inte grimmor eller schabrak eller sadelgjordar, förutom min gamla lädergjord förståss. Men mycket av min utrustning har jag faktiskt köpt hos bl.a. Börjes. T.ex. Pinto sadeln, regntäcken, Gera benskydd m.m.
Däremot är jag, och kommer alltid att bli, en stor motståndare till senare tiders märkeshysteri.
Men hittar jag en produkt som jag söker och den säljs begagnad till ett vettigt pris, visst köper jag då den. Men att köpa dessa prylar till nypris, skulle aldrig falla mej in.
Men det är väl bra att det finns sådana som du och jag som har lite olika synsätt på saker och ting. Vad tråkigt och likformat allt skulle bli då.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 514
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
3 715
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 843
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 000
Senast: Stereo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Hur valde ni uppfödare?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp