Märkliga saker som händer på dejtingsajter (utbruten från Dejtingtråden 27)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag kan inte låta bli att fundera på hur en sådan man fungerar utanför dejtingappen. Hur kommunicerar han i sitt yrkesliv, hur agerar han på en familjemiddag, har han körkort, har han förutsättningar att ta sig till en livsmedelsbutik och handla självständigt? Förmår han att sköta sin hygien? Går beteendet kanske i skov och han är fullt normal ibland? Många är frågorna.

Jag raggade på en sån kille en gång... Träffade honom i verkligheten på en skidsemester och han verkade vettig och allting, han jobbade där så han klarade uppenbarligen av ett jobb. Vi hade jättetrevligt på semestern och bytte telefonnummer. Väl hemma började han skriva och det var som att försöka kommunicera med en treåring, det var liksom som att han inte kunde formulera en enda vettig mening eller förstod det jag skrev, jättemärkligt. Behöver jag säga att flirten inte blev långvarig? O_o
 
Jag raggade på en sån kille en gång... Träffade honom i verkligheten på en skidsemester och han verkade vettig och allting, han jobbade där så han klarade uppenbarligen av ett jobb. Vi hade jättetrevligt på semestern och bytte telefonnummer. Väl hemma började han skriva och det var som att försöka kommunicera med en treåring, det var liksom som att han inte kunde formulera en enda vettig mening eller förstod det jag skrev, jättemärkligt. Behöver jag säga att flirten inte blev långvarig? O_o
Han kanske helt enkelt inte var så bra i text då? Du hade ju träffat han irl så då vet du ju hur han är på riktigt och då verkar det väl ganska dumt att lägga alltför mycket värde hur han är i text? Det använder man väl mest som filter innan man träffas inte som anledning för att inte fortsätta träffas?
 
Han kanske helt enkelt inte var så bra i text då? Du hade ju träffat han irl så då vet du ju hur han är på riktigt och då verkar det väl ganska dumt att lägga alltför mycket värde hur han är i text? Det använder man väl mest som filter innan man träffas inte som anledning för att inte fortsätta träffas?

Till viss mån kan jag väl hålla med, men det blir ändå stor skillnad på någon som är kortfattad eller tråkig på sms mot någon som verkligen framstår som så ointelligent och borta att denne inte går att föra en normal konversation med i skrift. Det förstnämnda kan man ju lösa på andra sätt, träffas ofta eller ringa istället, men det sistnämnda fick verkligen mitt intresse att stendö.
 
Jag kan inte låta bli att fundera på hur en sådan man fungerar utanför dejtingappen. Hur kommunicerar han i sitt yrkesliv, hur agerar han på en familjemiddag, har han körkort, har han förutsättningar att ta sig till en livsmedelsbutik och handla självständigt? Förmår han att sköta sin hygien? Går beteendet kanske i skov och han är fullt normal ibland? Många är frågorna.
Ja, jag kan ju inte låta bli att undra om inte de värsta exemplen är botar, vars syfte är att generera trafik (och därmed indirekt pengar) till datingappföretaget.
 
Varför skulle jag? Det är mycket roligare att garva åt det och lägga upp det till allmän beskådan 🙄
Sjysst?? Har du tänkt på att också de killar du skrattar åt och hänger ut här förmodligen är någons älskade barn - ett barn som de älskar och önskar all lycka i livet?
...och du bara skrattar... :(
 
Sjysst?? Har du tänkt på att också de killar du skrattar åt och hänger ut här förmodligen är någons älskade barn - ett barn som de älskar och önskar all lycka i livet?
...och du bara skrattar... :(
Seriöst @tott , kan inte du bara sätta mig på ignore? Vad jag än skriver så kommer du med något klagomål eller någon åsikt som du lika gärna kan hålla för dig själv. Du har flera gånger missuppfattat mina inlägg för att du inte har brytt dig om att läsa ordentligt, jag vet inte hur många gånger du har dömt ut mina livsval fastän det inte är din buisness och jag tycker faktiskt att du kan lämna mig ifred istället.
 
Sjysst?? Har du tänkt på att också de killar du skrattar åt och hänger ut här förmodligen är någons älskade barn - ett barn som de älskar och önskar all lycka i livet?
...och du bara skrattar... :(
40 - 50 åriga barn får väl anses vara vuxna o självständiga? För ett antal år sedan roade sig större delen av buke åt en amerikansk officer som körde en romance scam med en bukefalist, vi skrattade så vi skrek, suverän underhållning.
 
Seriöst @tott , kan inte du bara sätta mig på ignore? Vad jag än skriver så kommer du med något klagomål eller någon åsikt som du lika gärna kan hålla för dig själv. Du har flera gånger missuppfattat mina inlägg för att du inte har brytt dig om att läsa ordentligt, jag vet inte hur många gånger du har dömt ut mina livsval fastän det inte är din buisness och jag tycker faktiskt att du kan lämna mig ifred istället.
Jag har haft människor på ignore men du kvalar inte in i den kategorin för mig. Jag har läst allt det jag har reagerat på men du och jag kanske inte bara förstår varandra. Vi är nog olika i både sätt, värderingar och ålder. Så länge du skriver på ett öppet forum får du (liksom jag) räkna med att folk reagerar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 758
Senast: Stefffie
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 053
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 815
Senast: skiesabove
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 707

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp